Cevap Yaz
26 Nisan 2023, 15:51 - Sena Yazdı

Vatan Yahut Silistre Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe)

Vatan Yahut Silistre Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe) 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Vatan Yahut Silistre metnine ait soruların ve çeşitli etkinliklerin bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110-114-115-116-117 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Vatan Yahut Silistre Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe)

Vatan Yahut Silistre Metni Cevapları ve Çalışmaları 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 110-114-115-116-117 Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110  Cevapları Anıttepe Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Vatanımıza karşı görevlerimiz nelerdir?
Cevap: Vatanımıza karşı görevlerimiz; bayrağımızı dalgalandırmak, çalışıp güzel yerlere gelmek, vatanımızın her karış toprağını canımız pahasına da olsa korumaktır.


2. Vatan, uğrunda her fedakârlığı göstereceğimiz değerli bir varlık mıdır? Neden?
Cevap: Vatan, uğrunda her fedakârlığı göstereceğimiz değerli bir varlıktır. Çünkü vatan evimiz gibidir. Bizi koruyan, barındıran ve özgür yaşamamızı sağlayan değerli bir varlıktır.


3. Vatan sevgisi ile ilgili sınıfa getirdiğiniz görsel ve haberleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110  Cevapları Anıttepe Yayıncılık


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114  Cevapları Anıttepe Yayıncılık

1. ETKİNLİK

a) Okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Sonra bu kelimelerin anlamlarını TDK Türkçe Sözlükten bularak yazınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri hazırladığınız sözlüğünüze de ekleyiniz.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114  Cevapları Anıttepe Yayıncılık

 


b) Anlamını sözlükten kontrol ettiğiniz kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Cevap: 

  • Payas kalesini gezdik.
  • Allah Türk milletine zeval vermesin.
  • Münasebetsiz tavırları çok sinir bozucu.
  • Mahallenin lakırdı yapan teyzelerini özledim.
  • Semiz inekleri vardı.
  • Niyetini açık açık belli etti.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 115  Cevapları Anıttepe Yayıncılık

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1) Sıtkı Bey, kalede kalmak isteyenlere ne söylüyor?
Cevap: 

“Düşman suyu geçti. Şehrin öbür tarafında, herkes birbirine giriyor. Memleket bir iki güne kadar bütün bütün kuşatılacak gibi görünüyor. Allah zeval vermesin; devlet, kalesini kendi askeri ile koruyacak güçtedir. İçinizden her kim burada bulunmak istemezse Paşa’dan izin var, hemen bugün dışarı çıksın!” diyor.


2) Gönüllülerin tavrı Sıtkı Bey’i nasıl etkiliyor?
Cevap: Gönüllülerin tavrı Sıtkı Bey’i gururlandırıyor.


3) Sıtkı Bey, gönüllülerin tavrı karşısında nasıl bir karar veriyor?
Cevap: Sıtkı Bey, gönüllülerin tavrı karşısında kalmak isteyenleri kalıp, diğerlerinin de gidebileceğini söylüyor.


4) Metinden, dönemin siyasi ve sosyal özellikleriyle ilgili hangi bilgilere ulaşabilirsiniz?
Cevap: Metinden, ülkenin savaş halinde olduğuna, devletin askerlerinin düşman askerleriyle savaşacak kadar yeterli olmadığına ve halkın her şeyini ortaya koyduğu bilgisine ulaşabiliriz.


3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinle ilgili üç soru hazırlayınız. Hazırladığınız soruları cevaplayınız.
Cevap: 

Sorum: Gönüllüler Sıtkı Bey’e nasıl bir tavır takınıyorlar?
Cevabım: Gönüllüler Sıtkı Bey’e vatanı koruyup kollayacaklarını gösteren tavır takınıyorlar.


Sorum: Zekiye vatan için ne olacağını söylüyor?
Cevabım: Zekiye vatan için öleceğini söylüyor.


Sorum: Metinin kahramanları kimlerdir?
Cevabım: Metinin kahramanları; 
 Sıtkı Bey, Abdullah Çavuş, Zekiye, İslam Bey ve gönüllüler.


4. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap: 

Metnin konusu: Milli Mücadelede halkın vatan için yaptıkları.

Metnin ana fikri: Türk vatandaşının vatanına olan sevgi ve bağlılığı.


5. ETKİNLİK

Okuduğunuz metni aşağıdaki unsurlara göre inceleyiniz.
Cevap: 

Olay: Sıtkı Bey ve savaşa giden gönüllülerin arasında geçenler. 

Olayın geçtiği yer: Silistre Kalesi

Olayın geçtiği zaman: 1853-1856 Kırım Savaşı

Kahramanlar: Abdullah Çavuş, Sıtkı Bey, Zekiye, İslam Bey ve gönüllüler.

Anlatıcı: Üçüncü kişi bakış açısı.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116  Cevapları Anıttepe Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerden koşul–sonuç bildirenlerin başına “X” işareti koyunuz.
Cevap: 

 () Kalede kalmama izin yok mu?
(X) İçinizden her kim burada bulunmak istemezse Paşa’dan izin var.
(X) Bir kere de iş benim dediğim gibi çıkarsa kıyamet mi kopar?
(X) Sen, galiba bir zaman gelecek ki kale elden giderse yine: “Kıyamet mi kopar?” diyeceksin.
() Vatan için öleceğim. Başka ne hizmet istersin ki?


7. ETKİNLİK

Metinden alınan aşağıdaki bölümü okuyunuz. Uzun çizgi sizce hangi amaçla kullanılmıştır? Yazınız.
Cevap: Bu metinde uzun çizgi konuşmanın başladığını ve değiştiğini göstermek için kullanılmıştır.


8. ETKİNLİK

a) “Vatan” kelimesi size neler çağrıştırıyor? Düşünme balonlarının içine yazınız.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116  Cevapları Anıttepe Yayıncılık


b) Vatan kelimesinin sizde çağrıştırdıklarından yola çıkarak vatan sevgisi konulu bir konuşma yapınız.
Cevap: Vatan her millet için değerli, kıymetli ve başka bir şeye değiştirilemeyecek en büyük hazinedir. Vatan bir milletin özgürlüğünü, bağımsızlığını simgelemektedir. Biz Türkler için de vatan en önemli ve özel yerdedir. Her Türk vatanını canı pahasına korur ve yüceltir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 117  Cevapları Anıttepe Yayıncılık

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki görsel size neler çağrıştırıyor? Çağrışımlarınızdan hareketle “vatan sevgisi” ile ilgili bir şiir yazınız.
Cevap: 

BAĞIMSIZLIĞIN SİMGESİ

Kolay mı kazanıldı sanırsın
Bu vatanın bağımsızlığı?
Renklerini oluşturdu bayrağın
Kan, ter ve gözyaşı.

Hiç indirme bu bayrağı
Yeter sana varlığı

Daha güzel bir memleket için
Anlat herkese bağımsızlığı.


BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

2. Türk kültüründe isim verme geleneği ve Dede Korkut Hikâyeleri hakkında araştırma yapınız.
Cevap: Türk kültüründe isim verme kişilerin yaptıkları yiğitliklere göre verilmekteymiş. Şimdiki zamanda isim verme büyükler tarafından çocuklar doğar doğmaz verilmektedir.

Dede Korkut Türklerin ilk Müslüman olduğu zamanlarda yaşamış halk ozanı ve bilge bir insandır. Müslüman olmuş ve insanlara hep iyiyi, doğruyu göstermiştir. Dede Korkut hikayelerinde Oğuz’lar ve boylar arasında geçen savaşları ve mücadeleleri konu alır. Hikayelerinde yiğitlik, savaşlar ve aşk işlenmiştir.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.