3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110-111-114-116-117 Cevapları CEM Yayıncılık

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110-111-114-116-117. Cevapları CEM Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Maddeyi Niteleyen Özellikler konusunun bulunduğu 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 105-106-107-108-109-110-111-114-116-117 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
3.Sınıf CEM Web Ofset Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 105-106-107-108-109-110-111-114-116-117. Sayfa Cevapları Maddeyi Niteleyen Özellikler
- 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları CEM Yayıncılık
- 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları CEM Yayıncılık
- 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları CEM Yayıncılık
- 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları CEM Yayıncılık
- 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları CEM Yayıncılık
- 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları CEM Yayıncılık
- 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları CEM Yayıncılık
- 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları CEM Yayıncılık
- 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları CEM Yayıncılık
- 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları CEM Yayıncılık
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları CEM Yayıncılık
Bölüm Hazırlığı
1. Vitrinde gördüğünüz bir ayakkabıyı, giysiyi, oyuncağı arkadaşınıza tarif ederken neler söylersiniz? Anlatınız.
Cevap: Gördüğüm giysi, ayakkabı ya da oyuncağın rengini, desenini, şeklini ve dokusunu anlatırım.
2. Bir maddeyi tanımaya çalışırken o madde ile ilgili nelere dikkat edersiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Maddenin yapısına, rengine, kokusuna, tadına dikkat ederim.
3. İlk kez gördüğünüz bir varlığı daha iyi tanıyabilmek için neler yaparsınız? Açıklayınız.
Cevap: Dokunurum veya tadına bakılabilecek bir şeyse tadına bakarım.
Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruları cevaplayınız.
Yastığın özelliği nasıldır? Söyleyiniz.
Cevap: Yastık yumuşaktır.
Beril, annesinin ekmek kızarttığını nasıl anladı? Açıklayınız.
Cevap: Koku duyusuyla annesinin ekmek kızarttığını anladı.
Beril, kapıdan niçin şikâyetçi oldu? Anlatınız.
Cevap: Kapı sert olduğu için şikayetçi oldu.
Yere düşen maddelerden hangisi kırıldı? Niçin?
Cevap: Yere düşen maddelerden cam bardak kırıldı. Çünkü cam kırılgan bir yapıdadır.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları CEM Yayıncılık
Derse Hazırlanalım
En sevdiğiniz meyveyi tarif ediniz. Bu meyveyi niçin sevdiğinizi söyleyiniz.
Cevap: En sevdiğim meyve mis kokulu ekşi yeşil elmadır.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları CEM Yayıncılık
Aşağıdaki iki görseli inceleyiniz. Görsellerdeki maddelerin özelliklerini anlamaya çalışınız. Görsellerdeki maddelerin hangisi sert, hangisi yumuşaktır? Bunu hangi duyu organınızla anlayabilirsiniz?

Cevap: Sünger yumuşak, odunlar serttir bunu dokunma duyumuzla yani elimizle anlayabiliriz.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları CEM Yayıncılık
Aşağıdaki görsellerde ne gördüğünüzü söyleyiniz. Bu varlıklardan hangisinin tatlı, hangisinin tuzlu olduğunu nasıl ayırt edersiniz? Bu iki maddenin tatlı ya da tuzlu olması onlar için ayırt edici bir özelliktir.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları CEM Yayıncılık
Etkinlik
Araştırmanızın sonuçlarını aşağıdaki tabloda işaretleyiniz.
Cevap:

Sonuç:
Maddelerin özelliklerini anlamak için hangi duyu organlarınızı kullandınız?
Cevap: Maddelerin özelliklerini anlamak için elimizi, dokunma duyumuzu kullandık.
İncelediğiniz maddeler içinde birden fazla özelliği (yumuşak, pürüzlü vb.) olan var mı? Varsa bunlar hangileridir? Söyleyiniz.
Cevap: Evet var paket lastiği hem esnek hem de pürüzsüz, sünger hem yumuşak hem de pürüzlü, cam bardak hem sert hem de kırılgan ve pürüzsüzdür.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları CEM Yayıncılık
Etkinlik
Sonuç
Pürüzsüz bir yüzeyi pürüzlü hâle getirmek için neler yapılabilir?
Cevap: Pürüzsüz yüzeye yapıştırıcı sürülerek üzerine kum ya da zımpara kağıdı yapıştırılabilir.
Pürüzlü bir yüzeyi pürüzsüz hâle getirmek için neler yapılabilir?
Cevap: Zımparalanarak, törpülenerek ya da üzerine boya, vernik gibi maddeler sürülerek pürüzsüz hâle getirilebilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları CEM Yayıncılık
Bilmediğimiz Maddelere Karşı Dikkatli Olalım
Derse Hazırlanalım

1. Yan taraftaki görselde bir kaktüs bitkisi verilmiştir. Bu bitkinin sert mi yumuşak mı olduğunu nasıl anlarsınız? Söyleyiniz.
Cevap: Bitkinin yapısını bitkiye dokunarak anlayabiliriz.
2. İlaçları neden çocukların ulaşamayacağı yerlerde tutmak gerekir? Açıklayınız.
Cevap: Çünkü çocuklar bilinçsizce kullanıp kendilerine zarar verebilirler.

Yukarıdaki haberde bilmedikleri türde bir mantar yiyen kişilerin bundan olumsuz etkilendikleri bildiriliyor. Bu habere göre özelliklerini bilmediğiniz maddeleri tatmak tehlikeli olabilir mi?
Cevap: Evet, özelliklerini bilmediğimiz maddeleri tatmak tehlikeli olabilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları CEM Yayıncılık
Maddelerle Çalışırken Gerekli Güvenlik Önlemlerini Alalım
Derse Hazırlanalım
Etkinlik yaparken makas kullandığınızda nelere dikkat edersiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Dikkatli ve yavaş kullanmaya, sivri kısmını kimseye doğru tutmam, işim bitince makası kapalı bir şekilde yerine koyarım.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları CEM Yayıncılık
Bölüm Değerlendirme
1. Aşağıdaki maddelerin özelliklerini altlarına yazınız.
Cevap:

2. Aşağıda verilen maddelere ait iki özelliği yanına yazınız.
Cevap:
Yeşil erik: ekşi- pürüzsüz
Kuş tüyü yastık: yumuşak-pürüzsüz
Karton kutu: katı- pürüzlü
Çaydanlık: Sert- pürüzsüz
Cam: sert-kırılgan
Buz: pürüzsüz- soğuk
Tencere: sert- pürüzsüz
Kitap: sert- bazıları pürüzsüz olabiliyor
Şeftali: Yumuşak- tüylü
Kalem: sert- sivri
Lastik: esnektir- bükülebilir
Peçete: yumuşak- emici
Duvar: sert- pürüzlü
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları CEM Yayıncılık
3. Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız.
Maddelerin özellikleri hangi organlar sayesinde fark edilir?
Cevap: Maddelerin özellikleri burnumuz, gözümüz, elimiz ve dilimiz sayesinde fark edilir.
Maddeleri tanımaya çalışırken hangi yöntemlerden kaçınmanız gerekir?
Cevap: Tatmak, gözümüze ya da cildimize sürmek ve koklamaktan sakınmamız gerekir. Yapıları bize zarar verebilir.
Kimya laboratuvarında çalışan bir kimyagerin alması gereken güvenlik önlemleri nelerdir?
Cevap: Önlük, gözlük, eldiven, maske ve yüz siperliği takması gerekir.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen CEM Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

