Cevap Yaz
5 Aralık 2024, 15:36 - Aysel Yazdı

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 83-86-88-90-91-92-93-94-95-97-98. Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 83-86-88-90-91-92-93-94-95-97-98. Cevapları SDR Dikey Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Maddeyi Niteleyen Özellikler konusunun yer aldığı 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 83-86-88-90-91-92-93-94-95-97-98 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 83-86-88-90-91-92-93-94-95-97-98. Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

3.Sınıf SDR Dikey Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 83-86-88-90-91-92-93-94-95-97-98. Sayfa Cevapları Maddeyi Niteleyen Özellikler


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Maddeyi niteleyen özellikler nelerdir?
Cevap: Maddeyi niteleyen özellikler kokusu, tadı, rengi ve dokusudur.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Etkinlik 1

Neler Gözlemledik

1. Lastiği çekip bıraktığımızda lastiğe ne oldu? Neden?
Cevap: Lastik esnek olduğu için tekrar eski halini aldı.

2.  Ağaç dalını büktüğümüzde dala ne oldu? Neden? Arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Ağaç dalını büktüğümüzde dal kırıldı. Çünkü kırılgan bir maddedir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Bizim Zamanımız

Aşağıdaki maddelerin esnek ya da kırılgan olma durumunu tabloda işaretleyerek gösterelim.
Cevap:

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Etkinlik 2

Neler Gözlemledik?

1. İlk tabloda hangi maddeler pürüzlü, hangi maddeler pürüzsüzdür?
Cevap: İlk tabloda kağıt pürüzsüz, tahta pürüzlüdür.

2.  İkinci işaretlediğimiz tablo, ilk tablodan farklı mıdır? Neden? Arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: İkinci tabloda kağıt delindiği için pürüzlü, tahta zımparalandığı için pürüzsüzdür.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Bizim Zamanımız

Aşağıdaki maddelerin pürüzlü ya da pürüzsüz olma durumunu tabloda işaretleyerek gösterelim.
Cevap:

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Etkinlik 3

Neler Gözlemledik?

Arkadaşımız, maddelerin ne olduğunu doğru tahmin edebildi mi? Neden? Arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Arkadaşım turşu, limon ve kolonyayı doğru tahmin edebildi. Çünkü bu maddelerin kokuları var. Ama kokusu olmayan un kalem ve suyu tahmin edemedi.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Acaba aynı renk ve şekilde olan maddeleri nasıl ayırt edebiliriz?
Cevap: Dokunarak, koklayarak, tadına bakarak ayırt edebiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Bizim Zamanımız

Bir çocuk, dolapta bulunan ilaçları şeker zannedip onların tadına bakmak istiyor. Çocuk, ilaçların tadına bakarsa bu durumun ona ne gibi zararlar verebileceğini tahmin edelim. Tahminlerimizi arkadaşlarımızla tartışalım. Böyle durumlarda almamız gereken güvenlik önlemlerini belirleyelim.
Cevap: Çocuk ilaçların tadına bakarsa hastalanır ve karnı ağrıyabilir. Böyle durumlarda ilaçları yüksek ve kilitli yerlerde tutmamız gerekir.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Bireysel olarak veya gruplar hâlinde çalışırken almamız gereken güvenlik tedbirlerinin neler olduğunu araştıralım. Bunları nasıl uyguladığımızı anlatan bir sunum hazırlayarak arkadaşlarımıza sunalım.
Cevap: Bireysel olarak veya gruplar halinde çalışırken eldiven, maske ve önlük giymeli, koruyucu gözlük takmalıyız.


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Bizim Zamanımız

Sınıfımıza taş, tahta, pamuk, çiçek, su, sünger gibi farklı özellikte maddeler getirelim. Bunları duyu organlarımızla inceleyelim. Bu maddeleri; sertlik, yumuşaklık, esneklik, kırılganlık, renk, koku, tat, pürüzlü olma, pürüzsüz olma gibi özelliklerine göre aşağıdaki tabloda sınıflandıralım.
Cevap:

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık


3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

Konu Biterken 1

Aşağıdaki bulmacada “esneklik, sert, yumuşak, kırılgan, kokusuz, tat, pürüzlü, pürüzsüz, renksiz” kelimeleri yukarıdan aşağıya, soldan sağa doğru gizlenmiştir. Bu kelimeleri bulalım. Bulmacada kalan harfleri “Mesajımız Var” bölümündeki kutucuklara sırayla yerleştirerek harflerin bize ne mesaj verdiğini belirleyelim.
Cevap:

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

MESAJIMIZ VAR: BU ÖZELLİKLER MADDEYİ NİTELENDİRİR.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.