3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 114-115-116-117-118-119. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 114-115-116-117-118-119. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin ilk kez göreceği ve en çok cevaplarına ihtiyaç duyabilecekleri kitaptan olan, içerisinde Doğal Sayılarla Bölme İşlemi konusunun yer aldığı 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili fikir ve önerilerinizi yorumlardan yapabilirsiniz.

3.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 114-115-116-117-118-119. Sayfa Cevapları Doğal Sayılarla Bölme İşlemi
- 3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 114 Ders Kitabı Cevapları
- 3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 118 Ders Kitabı Cevapları
- 3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 119 Ders Kitabı Cevapları
- 3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 120 Ders Kitabı Cevapları
- 3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 121 Ders Kitabı Cevapları
- 3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 122 Ders Kitabı Cevapları
- 3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 123 Ders Kitabı Cevapları
- 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 114-115-116-117-118-119. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 114 Ders Kitabı Cevapları
Arda etrafa dağılan oyuncak arabalarını toplamak ister. Oyuncaklarını toplamak için 3 sandığı vardır. 24 tane oyuncak arabayı bu sandıklara eşit sayıda yerleştirir. Bu durumda Arda’nın her bir sandığa yerleştirdiği oyuncak araba sayısı kaçtır? Nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap:
Arda’nın her bir sandığa yerleştirdiği oyuncak araba sayısını bulmak için 24’ü 3’e bölmeliyiz.
24 ÷ 3 = 8 Arda’nın her bir sandığa yerleştirdiği oyuncak araba sayısı
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 117 Ders Kitabı Cevapları
Yapalım
1.Aşağıdaki bölme işlemlerini yapalım.
Cevap:

28 ÷ 4 = 7
49 ÷ 7 = 7
64 ÷ 8 = 8
72 ÷ 6 = 12
58 ÷ 2 = 29
66 ÷ 3 = 22
85 ÷ 5 = 17
54 ÷ 9 = 6
2.Aşağıdaki bölme işlemlerini yapalım. İşlemlerin kalanlarını verilen rakamlar ile eşleştirelim.
Cevap:

75 ÷ 4 = 18 Kalan = 3
49 ÷ 5 = 9 Kalan = 4
62 ÷ 3 = 20 Kalan = 2
97 ÷ 7 = 13 Kalan = 6
50 ÷ 9 = 5 Kalan = 5
3. Aşağıdaki bölme işlemlerini kontrol edelim. İşlemlerin üstündeki kutulara işlemin sonucu doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazalım.
Cevap:
(D) 35 ÷ 7 = 5
(Y) 49 ÷ 7 = 6 (Doğrusu 7 olacak.)
(D) 54 ÷ 9 = 6
(D) 62 ÷ 2 = 31
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 118 Ders Kitabı Cevapları
Kağan, annesinin yaptığı kurabiyeleri 10 arkadaşına eşit bir şekilde paylaştırmak ister. Tepside 20 kurabiye
vardır. Kağan her arkadaşına kaç tane kurabiye vereceğini kısa yoldan nasıl bulabilir? Düşünelim.
Cevap:
20’yi 10’a bölerek kısa yoldan kişi başı düşecek kurabiyeyi bulabilir.
20 ÷ 10 = 2 Kağan her arkadaşına düşecek kurabiye sayısı.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 119 Ders Kitabı Cevapları
Yapalım
Aşağıdaki bölme işlemlerini kısa yoldan yapalım.
Cevap:
60 ÷ 10 = 6
90 ÷ 10 = 9
70 ÷ 10 = 7
10 ÷ 10 = 1
30 ÷ 10 = 3
80 ÷ 10 = 8
50 ÷ 10 = 5
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 120 Ders Kitabı Cevapları
Bölme İşleminin Terimleri Arasındaki İlişki
Berna Hanım elindeki cevizleri 2 çocuğuna eşit bir şekilde paylaştırır. Çocukların her birine 13 ceviz düşer. Geriye 1 tane ceviz kalır. Buna göre başlangıçta Berna Hanım’ın elinde kaç ceviz vardır? Düşünelim.
Cevap:
13 x 2 = 26 tane iki çocuğuna verdiği ceviz sayısı.
26 + 1 = 27 tane Berna Hanım’ın elindeki ceviz sayısı.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 121 Ders Kitabı Cevapları
Yapalım
1.Aşağıdaki bölme işlemlerini yapalım. İşlemlerin sağlamalarını da yaparak doğruluğunu kontrol edelim.
Cevap:

49 ÷ 5 = 9 Kalan = 4
96 ÷ 3 = 32 Kalan = 0
2. Aşağıdaki bölme işlemlerini yaparken bölünen, bölen, bölüm ve kalan arasındaki ilişkiyi düşünelim. Buna göre boşlukları uygun şekilde dol duralım.
Cevap:

Bölünen = (Bölen x Bölüm ) + Kalan
9 x 7 = 63 → 63 + 7 = 70
9 x 8 = 72 → 72 + 0 = 72
9 x 6 = 54 → 54 + 0 = 54
8 x 6 = 48 → 48 + 2 = 50
7 x 5 = 35 → 35 + 4 = 39
4 x 4 = 16 → 16 + 3 = 19
6 x 7 = 42 → 42 + 5 = 47
9 x 10 = 90 → 90 + 8 = 98
8 x 3 = 24 → 24 + 2 = 26
7 x 5 = 35 → 35 + 6 = 41
8 x 7 = 56 → 56 + 2 = 58
5 x 5 = 25 → 25 + 4 = 29
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 122 Ders Kitabı Cevapları
Atatürk İlkokulunda 3. sınıfların katılacağı bir gezi düzenlenir. Geziye 3/A sınıfından 20, 3/B sınıfından 25 öğrenci katılır. Okul bahçesine gezi için 3 otobüs gelir. Öğrenciler otobüslere eşit sayıda binerler. Buna göre her otobüse kaç öğrenci bindiğini nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap:
20 + 25 = 45 öğrenci eder.
45 ÷ 3 = 15 her otobüse binecek öğrenci sayısı.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 123 Ders Kitabı Cevapları
4, 6, 78 sayılarını kullanarak biri bölme işlemi olacak şekilde iki işlem gerektiren problemler kuralım. Kurduğumuz problemleri aşağıdaki örnek problemle birlikte defterimize yazıp çözelim.
Cevap:
78 TL’yi 6 kardeş aralarında eşit şekilde paylaşırlar. Küçük kardeş kendi payına düşen paranın 4 TL’siyle oyuncak alır. Buna göre küçük kardeşin kaç TL’si kalır?
78 ÷ 6 = 13 TL kişi başı düşecek para.
13 – 4 = 9 TL Küçük kardeşin kalan parası
Yapalım
Aşağıdaki problemi defterimize çözelim. 90 kilogramlık bir çuval pirincin 30 kilogramı satılır. Kalan pirinç 5 kilogramlık paketlere doldurulur. Buna göre kaç paket pirinç olur?
Cevap:
90 – 30 = 60 Kalan pirinç
60 ÷ 5 = 12 paket pirinç olur.
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 114-115-116-117-118-119. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026
Bu konuyu çalışırken zorlandığınız kısımları yorumlarda belirtebilirsiniz. Doğal sayılarla bölme işlemini öğrenmek, matematikte önemli bir adımdır. Günlük hayatta bu beceriyi kullanarak paylaştırma problemlerini kolayca çözebilir ve matematiğe olan ilginizi artırabilirsiniz.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 veya Ekoyay Yayıncılık 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

