3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 108-109-110-111. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 108-109-110-111. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin ilk kez göreceği ve en çok cevaplarına ihtiyaç duyabilecekleri kitaptan olan, içerisinde Çarpanlardan Birinin Değerinin Arttırılması veya Azaltılması konusunun yer aldığı 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 108-109-110-111 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili fikir ve önerilerinizi yorumlardan yapabilirsiniz.

3.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 108-109-110-111. Sayfa Cevapları Çarpanlardan Birinin Değerinin Arttırılması veya Azaltılması
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 108 Ders Kitabı Cevapları

Bir çömlek ustası günde 4 çömlek yapabiliyor. Buna göre 15 günde toplam kaç çömlek yapabilir?
Cevap: 15 x 4 = 60 tane çömlek yapabilir.
Aynı usta 1 gün fazla çalışırsa yaptığı çömlek sayısı nasıl değişir? Düşünelim.
Cevap: 16 x 4 = 64 tane çömlek yapabilir. Bir gün fazla çalışırsa 4 tane daha fazla çömlek yapabilir.
Aynı usta 1 gün eksik çalışırsa yaptığı çömlek sayısı nasıl değişir? Düşünelim.
Cevap: 14 x 4 = 56 tane çömlek yapabilir.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 109 Ders Kitabı Cevapları
Yapalım
Aşağıdaki tabloda verilen birinci çarpma işlemlerini yapalım. Sonra çarpanlardan birini bir arttırarak veya azaltarak oluşan ikinci çarpma işlemini yapalım. Çarpımın nasıl değiştiğini noktalı yerlere yazalım.
Cevap:
44 x 3 = 132 → 45 x 3 = 135
32 x 4 = 128 → 32 x 5 =160
23 x 5 = 115 → 23 x 4 = 92
14 x 2 = 28 → 14 x 3 = 42
Millî Egemenlik İlkokulu izcileri, doğa gezisi için kamp kurarlar. Kampta 18 öğrenci ve 2 öğretmen çadırı vardır. Her çadırda 6 kişi kaldığına göre kampa toplam kaç kişinin katıldığını nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap:
2 x 6 = 12 öğretmen vardır.
6 x 18 = 108 öğrenci vardır.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 111 Ders Kitabı Cevapları
Görsellerle ilgili verilerden yararlanarak çarpma işlemi gerektiren problemler kuralım. Kurduğumuz problemleri aşağıdaki örnek problemle birlikte defterimize yazıp çözelim. (Görselde verilen : 1 kolide 30 yumurta vardır. 1 kasada 25 kilogram domates vardır.)
Cevap: 1 kolide 30 yumurta, 1 kasada 25 kilogram domates vardır. Fatma Teyze 2 koli yumurta, 1 kasada domates almıştır. Kaç kilo domates, kaç tane yumurta almıştır.
2 x 30 = 60 tane yumurta almıştır.
1 x 25 = 25 kilogram domates almıştır.
Aşağıdaki problemi defterimize çözelim.
Bir çiftlikte 16 koyun ve 9 inek vardır. Bu çiftlikteki hayvanların ayak sayılarının toplamı kaçtır?
Cevap: Bir koyunda 4 ayak, bir inekte 4 ayak vardır.
16 x 4 = 64 koyunların ayak sayısı
9 x 4 = 36 ineklerin ayak sayısı
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 108-109-110-111. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026
Bu konuyu çalışırken zorlandığınız kısımları yorumlarda belirtebilirsiniz. Çarpanlardan birinin değeri arttıkça veya azaldıkça çarpımın nasıl değiştiğini anlamak, matematiksel düşünme becerinizi geliştirecektir. Günlük hayatta bu tür problemleri çözerek pratik yapmanız öğrenmeyi kolaylaştıracaktır.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 veya Ekoyay Yayıncılık 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

