Cevap Yaz
8 Şubat 2024, 9:44 - Zülal Güneş Yazdı

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 212-213-214-215-216-217-218-219-221. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

3.Sınıf Matematik Ders Kitabı 212-213-214-215-216-217-218-219-221. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde ilkokul 3. sınıf öğrencileri için özenle hazırladığımız konular arasında bulunan ve içerisinde Metre ve Santimetre Problemleri konusunun bulunduğu 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 212-213-214-215-216-217-218-219-221 Cevapları konusunu paylaştık. Metre ve Santimetre Problemleri konusu içerisinde eksik veya hatalı kısımları bizlere yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 212-213-214-215-216-217-218-219-221. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2. Kitap

3.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 212-213-214. Sayfa Cevapları Metre ve Santimetre Problemleri

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 212 Ders Kitabı Cevapları

Süsleme için kaç m kaç cm kumaş kullandıklarını nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap:

7m = 700 cm
700 – 430 = 270 cm


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 213 Ders Kitabı Cevapları

Yapalım

1. 15 m 75 cm uzunluğundaki kablonun önce 5 m 20 cm’si kullanılmıştır. Sonra kablonun 4 m 35 cm’si daha kullanılmıştır. Buna göre geriye kaç m kaç cm kablo kalmıştır?
Cevap:

15 m 75 cm – 5 m 20 cm = 10 m 55 cm
10 m 55 cm – 4 m 35 cm = 6 m 20 cm


2. 943 m’lik bir yolun 1. gün 325 m’si, 2. gün ise 293 m’si asfaltlanmıştır. Asfaltlanması gereken kaç m yol kalmıştır?
Cevap:

325 + 293 = 618 m
943 – 618 = 325 m kalmıştır.


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 214 Ders Kitabı Cevapları

BÖLÜM DEĞERLENDİRME

2. Öğretmen masasının boyunu aşağıdaki standart olmayan ölçme birimleriyle ölçünüz. Ölçüm sonuçlarınızı noktalı yerlere yazınız.
Cevap:

Karış: 15
Parmak: 20
Kalem: 10


3. Aşağıdaki uzunluk ölçme birimlerini istenen birime çevirini
Cevap:

2 m = 200 cm
8 m = 800 cm
500 cm = 5 m
3 m 55 cm = 355 cm
6 m 45 cm = 645 cm
719 cm = 19 cm


4. Aşağıdaki kareli alana cetvelinizle uzunlukları 6 cm, 11 cm ve 14 cm olan doğru parçaları çiziniz
Cevap:

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 214 Ders Kitabı Cevapları


5. Aşağıdaki ifadelerin önlerindeki kutulara doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazınız.
Cevap:

(D) Şehirlerarası yolların uzunluğu kilometre ile ölçülür.

(Y) Metreden kısa olan uzunluklar kilometre ile ölçülür.

(D) Kilometre, metreden daha büyük bir uzunluk ölçme birimidir.

(Y) Ankara-İstanbul arasındaki mesafe metre ile ölçülür.

(D) Sınıf kitaplığının uzunluğu metre ile ölçülür


6. Serpil’in bir karışı 9 cm’dir. Serpil, masanın boyunu 13 karış ölçtüğüne göre masanın boyu kaç cm’dir?
Cevap:  13 X 9 = 117 cm


7. Boyum 36 cm daha uzun olsaydı 2 m uzunluğunda olacaktım. Bu durumda boyum kaç cm’dir?
Cevap:

2 m = 200 cm
200 – 36 = 164 cm


8. Annesi Caner’e bir ip yumağının 245 m’si ile atkı, 182 m’si ile bere örmüştür. İp yumağı 542 m uzunluğunda olduğuna göre geriye kaç m ip kalmıştır?
Cevap:

245 + 182 = 427 m
542 – 427 = 115 m

3.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 215-216-217-218-219-221. Sayfa Cevapları Nesnelerin Çevrelerini Belirleme

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 215 Ders Kitabı Cevapları

Buna göre çocuklar tahtanın neresini süslemişlerdir? Düşünelim
Cevap: Çocuklar tahtanın çevresini süslemişlerdir.


ETKİNLİK

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 215 Ders Kitabı Cevapları


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 216 Ders Kitabı Cevapları

Yapalım

Aşağıdaki nesnelerin çevrelerini belirleyerek renkli kalemle çizelim.
Cevap:

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 216 Ders Kitabı Cevapları


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 217 Ders Kitabı Cevapları

Şekillerin Çevre Uzunluklarını Ölçme

Çiftçi Halil’in aldığı tel eksik ya da fazla gelmiş olabilir mi? Neden? Düşünelim
Cevap: Teli eksik veya fazla kesmiş olabilir. Çünkü kaba bir hesaplama yapmıştır. Doğru sonuç için metre ile ölçmesi gerekir.


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 218 Ders Kitabı Cevapları

Yapalım

Aşağıdaki tabloda verilen nesnelerin çevre uzunluklarını önce standart olmayan ölçme birimleriyle ölçelim. Sonra bu nesnelerin çevresini standart ölçme birimleriyle ölçelim. Ölçüm sonuçlarını ilgili alana yazalım.
Cevap:

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 218 Ders Kitabı Cevapları


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 219 Ders Kitabı Cevapları

Şekillerin Çevre Uzunluğunu Hesaplama

Bu pankartın çevre uzunluğunu nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap: Kenarların hepsini tek tek ölçüp daha sonra hepsini toplayarak buluruz. 


ETKİNLİK

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 219 Ders Kitabı Cevapları


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 221 Ders Kitabı Cevapları

Yapalım

1. Aşağıdaki şekillerin çevre uzunluklarını birim cinsinden hesaplayıp noktalı yerlere yazalım. ( Bir kenar uzunluğu bir birimdir.)
Cevap:

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 221 Ders Kitabı Cevapları


2. Aşağıdaki şekillerin çevre uzunluklarını hesaplayalım. Bulduğumuz sonuçları
şekillerin altındaki noktalı yerlere yazalım.
Cevap:

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 221 Ders Kitabı Cevapları

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.