3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 214-215-216-217-218-219-221-222-223. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 214-215-216-217-218-219-221-222-223. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin ilk kez göreceği ve en çok cevaplarına ihtiyaç duyabilecekleri kitaptan olan, içerisinde Metre ve Santimetre Problemleri konusunun yer aldığı 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 214-215-216-217-218-219-221-222-223 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili fikir ve önerilerinizi yorumlardan yapabilirsiniz.

3.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 214-215-216-217. Sayfa Cevapları Metre ve Santimetre Problemleri
- 3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 214 Ders Kitabı Cevapları
- 3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 215 Ders Kitabı Cevapları
- 3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 216 Ders Kitabı Cevapları
- 3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 217 Ders Kitabı Cevapları
- 3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 218 Ders Kitabı Cevapları
- 3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 219 Ders Kitabı Cevapları
- 3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 221 Ders Kitabı Cevapları
- 3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 222 Ders Kitabı Cevapları
- 3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 223 Ders Kitabı Cevapları
- 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 214-215-216-217-218-219-221-222-223. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 214 Ders Kitabı Cevapları
Süsleme için kaç m kaç cm kumaş kullandıklarını nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap:
7m = 700 cm
700 – 430 = 270 cm
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 215 Ders Kitabı Cevapları
Yapalım
1. 15 m 75 cm uzunluğundaki kablonun önce 5 m 20 cm’si kullanılmıştır. Sonra kablonun 4 m 35 cm’si daha kullanılmıştır. Buna göre geriye kaç m kaç cm kablo kalmıştır?
Cevap:
15 m 75 cm – 5 m 20 cm = 10 m 55 cm
10 m 55 cm – 4 m 35 cm = 6 m 20 cm
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 216 Ders Kitabı Cevapları
Bölüm Değerlendirme
2. Öğretmen masasının boyunu aşağıdaki standart olmayan ölçme birimleriyle ölçünüz. Ölçüm sonuçlarınızı noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Karış: 15
Parmak: 20
Kalem: 10
3. Aşağıdaki uzunluk ölçme birimlerini istenen birime çevirin
Cevap:
2 m = 200 cm
8 m = 800 cm
500 cm = 5 m
3 m 55 cm = 355 cm
6 m 45 cm = 645 cm
719 cm = 7 m 19 cm
4. Aşağıdaki kareli alana cetvelinizle uzunlukları 6 cm, 11 cm ve 14 cm olan doğru parçaları çizin
Cevap:

5. Aşağıdaki ifadelerin önlerindeki kutulara doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazınız.
Cevap:
(D) Şehirlerarası yolların uzunluğu kilometre ile ölçülür.
(Y) Metreden kısa olan uzunluklar kilometre ile ölçülür.
(D) Kilometre, metreden daha büyük bir uzunluk ölçme birimidir.
(Y) Ankara-İstanbul arasındaki mesafe metre ile ölçülür.
(D) Sınıf kitaplığının uzunluğu metre ile ölçülür
6. Serpil’in bir karışı 9 cm’dir. Serpil, masanın boyunu 13 karış ölçtüğüne göre masanın boyu kaç cm’dir?
Cevap: 13 X 9 = 117 cm
7. Boyum 36 cm daha uzun olsaydı 2 m uzunluğunda olacaktım. Bu durumda boyum kaç cm’dir?
Cevap:
2 m = 200 cm
200 – 36 = 164 cm
8. Annesi Caner’e bir ip yumağının 245 m’si ile atkı, 182 m’si ile bere örmüştür. İp yumağı 542 m uzunluğunda olduğuna göre geriye kaç m ip kalmıştır?
Cevap:
245 + 182 = 427 m
542 – 427 = 115 m
3.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 217-218-219-221-222-223. Sayfa Cevapları Nesnelerin Çevrelerini Belirleme
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 217 Ders Kitabı Cevapları
Buna göre çocuklar tahtanın neresini süslemişlerdir? Düşünelim
Cevap: Çocuklar tahtanın çevresini süslemişlerdir.
Etkinlik

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 218 Ders Kitabı Cevapları
Yapalım
Aşağıdaki nesnelerin çevrelerini belirleyerek renkli kalemle çizelim.
Cevap:

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 219 Ders Kitabı Cevapları
Şekillerin Çevre Uzunluklarını Ölçme
Çiftçi Halil’in aldığı tel eksik ya da fazla gelmiş olabilir mi? Neden? Düşünelim
Cevap: Teli eksik veya fazla kesmiş olabilir. Çünkü kaba bir hesaplama yapmıştır. Doğru sonuç için metre ile ölçmesi gerekir.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 221 Ders Kitabı Cevapları
Yapalım
Aşağıdaki tabloda verilen nesnelerin çevre uzunluklarını önce standart olmayan ölçme birimleriyle ölçelim. Sonra bu nesnelerin çevresini standart ölçme birimleriyle ölçelim. Ölçüm sonuçlarını ilgili alana yazalım.
Cevap:

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 222 Ders Kitabı Cevapları
Şekillerin Çevre Uzunluğunu Hesaplama
Bu pankartın çevre uzunluğunu nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap: Kenarların hepsini tek tek ölçüp daha sonra hepsini toplayarak buluruz.
Etkinlik

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 223 Ders Kitabı Cevapları
Yapalım
1. Aşağıdaki şekillerin çevre uzunluklarını birim cinsinden hesaplayıp noktalı yerlere yazalım. ( Bir kenar uzunluğu bir birimdir.)
Cevap:

2. Aşağıdaki şekillerin çevre uzunluklarını hesaplayalım. Bulduğumuz sonuçları
şekillerin altındaki noktalı yerlere yazalım.
Cevap:

3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 214-215-216-217-218-219-221-222-223. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026
Bu konuyu çalışırken zorlandığınız kısımları yorumlarda belirtebilirsiniz. Metre ve santimetre problemleri ile nesnelerin çevrelerini belirleme konuları, matematikte önemli bir yere sahiptir. Bu konuları öğrenmek, günlük hayatta karşılaşacağımız ölçme problemlerini çözmemize yardımcı olur. Pratik yaparak bu
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 veya Ekoyay Yayıncılık 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

