3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 87-88-89. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 87-88-89. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin ilk kez göreceği ve en çok cevaplarına ihtiyaç duyabilecekleri kitaptan olan, içerisinde Grafik ve Tablolar İle İlgili Problem Çözme konusunun yer aldığı 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 87-88-89 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili fikir ve önerilerinizi yorumlardan yapabilirsiniz.

3.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 87-88-89. Sayfa Cevapları Grafik Ve Tablolar İle İlgili Problem Çözme
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 87 Ders Kitabı Cevapları
Aşağıdaki boşlukları oluşturduğumuz sıklık tablosundaki bilgilerden yararlanarak dolduralım.
a) Kümeste ...16….. tane tavuk vardır.
b) Kümeste …..8… tane hindi vardır.
c) Kümeste ..12.….. tane kaz vardır.
ç) Kümeste en çok …….tavuk………….. vardır.
d) Kümeste en az ……..hindi……….. vardır.
e) Kümeste toplam .36……. hayvan vardır.
f) Kümesteki hindi ile kaz sayıları arasında ...4….. fark vardır
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Sayfa 89 Ders Kitabı Cevapları
Yandaki tabloda bulunan verilerden yararlanarak toplama ve çıkarma işlemi gerektiren problemler kuralım. Kurduğumuz problemleri aşağıdaki örnek problemle birlikte defterimize yazıp çözelim.
Örnek Problem
Elma ve portakal seven öğrencilerin sayısı armut seven öğrencilerin sayısından kaç fazladır?
Cevap:8+10=14 14-10=4
Problem=Armut ve elma seven öğrencilerin sayısı portakal seven öğrencilerin sayısından kaç fazladır?
Cevap:10+8=18 18-6=12
Problem=Portakal ve armut seven öğrencilerin sayısı elma seven öğrencilerin sayısından kaç fazladır?
Cevap:10+6=16 16-8=8
Yandaki çetele tablosunda verilen bilgilere göre nesne grafiği oluşturalım. Grafiği oluştururken aşağıda kutu içinde verilmiş olan simgeleri kullanalım.
Grafik: Şubat Ayı Hava Durumuna Göre Günler

Not: Her nesne .…4…. günü göstermektedir.
Oluşturduğumuz grafikteki verilerle ilgili toplama ve çıkarma işlemleri gerektiren problemler kuralım. Kurduğumuz problemleri defterimize yazıp çözelim.
Problem: Karlı gün sayısı güneşli gün sayısından kaç fazladır?
Cevap: 8 fazladır.
4 + 4 + 4 + 4 = 16 (Karlı Gün Sayısı)
4 + 4 = 8 (Güneşli Gün Sayısı)
16 – 8 = 8 (Aradaki Fark)
Problem: Bultulu ve karlı gün sayısı ile güneşli gün sayısından kaç fazladır?
Cevap: 12 fazladır.
4 + 4 + 4 + 4 = 16 (Karlı Gün Sayısı)
4 = (Bulutlu Gün Sayısı)
4 + 4 = 8 (Güneşli Gün Sayısı)
16 + 4 = 20 (Karlı ve Bulutlu Gün Sayısı)
20 – 8 = 12 (Aradaki Fark)
3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 87-88-89. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026
Bu konuyu çalışırken zorlandığınız kısımları yorumlarda belirtebilirsiniz. Grafik ve tabloları okumak, günlük hayatta karşılaşacağınız verileri anlamanıza yardımcı olur. Matematiksel verileri yorumlama becerinizi geliştirmek için farklı grafiklerle bolca pratik yapmanız önemlidir.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 veya Ekoyay Yayıncılık 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

