3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155. Cevapları MEB Yayınları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 151-152-153-154-155. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz Cevapları içeriğinin bulunduğu 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151-152-153-154-155 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

3.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 151-152-153-154-155. Sayfa Cevapları 4. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendiriyoruz
- 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları MEB Yayınları
- 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları MEB Yayınları
- 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları MEB Yayınları
- 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları MEB Yayınları
- 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları MEB Yayınları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları MEB Yayınları
1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metne göre cevaplayınız.
1. Yazar, üzgün bir insan gördüğünde ya da birinin korktuğunu fark ettiğinde ne yapıyor?
Cevap: Yazar “Onun hayatına ışığı yeniden getirebilmek için ne yapabilirim?” diyerek kendine soruyormuş.
2. Yazarın sevgi ile ilgili düşüncelerini yazınız.
Cevap: Yazara göre sevgi karşındakinin yanında olmaktır.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları MEB Yayınları
3. Yazar niçin ellerini kalbinin üzerine koyup dinliyor?
Cevap: Ne yapacağını bulmak için elini kalbinin üzerine koyup dinliyor.
4. Metne uygun başlık belirleyiniz.
Cevap: ”Sevgi”
5. Metnin konusunu ve ana düşüncesini belirleyiniz.
Cevap:
Metnin konusu: Çaresizlikler karşısında ne yapılacağını anlatmış.
Metnin ana düşüncesi: Sevginin önemi
6. Aşağıdaki fıkrada yer alan yay ayraçlara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
Adamın biri bir gün Hoca(‘)yı gölün kenarında görmüş(.) (“)Hayrola Hoca(?)(”) demiş(.) (“)Yine ne eğirip ne dokuyorsun(?)(”) Hoca(,) adamı tepeden tırnağa şöyle bir süzmüş(.) “Hiç” demiş. (“)Bir şey eğirip dokumuyorum(.) Göle maya çalıyorum(.)(”) Adamcağız duyduklarına inanamamış(.) (”)İlahi Hoca, bu görülmüş şey mi(?) Göl maya tutar mı hiç(?)(“) (“)Ben de biliyorum(.) Tutmaz(,) tutmaz ama ya tutarsa(!)(”)
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları MEB Yayınları
7. Eksik bırakılan ifadeleri hayal ürünü olan ifadelerle eşleştiriniz.
Cevap:

8. Aşağıdaki bilgileri okuyunuz. Verilen bilgi doğruysa “D”, yanlışsa “ Y” yazınız.
Cevap:
( Y ) Özel isimler yazılırken ilk harferi bazen küçük yazılır.
( D ) Heyecan, korku, şaşırma bildiren sözcüklerde ünlem kullanılır.
( Y ) “Arkadaşım mavi kazak giymiş.” cümlesinde varlığın özelliğini bildiren sözcük “kazak”tır.
9. Eş sesli sözcük bulma yarışmasında yarışmacılardan beş harften oluşan eş sesli bir sözcüğü bulmaları istenmiştir.
Cevap: YAZMA
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları MEB Yayınları
10. Anıl “Bu soru çok kolay.” dedi.
Yukarıdaki cümlede altı çizili sözcüğün karşıt anlamlısını bulunuz. Bulduğunuz sözcüğü cümle içinde kullanınız.
Cevap: Öğretmenin verdiği ödevler çok zordu.
11. Altı Şapkalı Düşünme tekniğinde bir konu altı farklı düşünce şeklinde belirtilir. Aşağıda bu düşünce tekniğine ait bazı şapkalar verilmiştir.

Yukarıdaki ifadeye göre öğrencilerin hangi yorumları yapmış olabileceğini yazınız.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları MEB Yayınları
12. Görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki numaraları kutulardaki yönergelere göre yazınız.
Cevap:

Dünyada tek olan, benzeri olmayan varlıklar: (1, 2, 4, 8, 9)
Aynı türden varlıklar: (3, 5, 6, 7)
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 veya İlke Yayıncılık 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

