3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157-158-160-161-162-163-164. Cevapları MEB Yayınları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157-158-160-161-162-163-164. Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Ayçiçeği ve Papatya Metni Cevapları konusunun yer aldığı 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157-158-160-161-162-163-164 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

3.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 157-158-160-161-162-163-164. Sayfa Cevapları Ayçiçeği Ve Papatya
- 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları MEB Yayınları
- 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları MEB Yayınları
- 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları MEB Yayınları
- 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları MEB Yayınları
- 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları MEB Yayınları
- 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları MEB Yayınları
- 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları MEB Yayınları
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları MEB Yayınları
Temada Neler Öğreneceğiz?
1) 5. temada yer alan metinlerin başlıklarını ve görsellerini inceleyiniz. Bu temada neler öğreneceğinizi tahmin ediniz.
Cevap: Bu temada kişisel gelişim için neler yapabileceğimizi öğrenecek olabiliriz.
2) Kendinizi geliştirmek için neler yapabilirsiniz? Düşüncelerinizi maddeler hâlinde yazınız.
Cevap:
- Kitap okuyabiliriz.
- Gezebiliriz.
- Yeni diller öğrenebiliriz.
- Günlük tutabiliriz.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları MEB Yayınları
Haydi Başlıyoruz!
Dostluk kavramının anlamını araştırınız. Araştırma sonuçlarını arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Dostluk iki insanın birbirini çıkarsızca, karşılık beklemeden sevip saymasıdır.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları MEB Yayınları
Sözcükleri Keşfediyoruz
1. Aşağıdaki sözcük ve sözcük grubunun metindeki anlamlarını TDK Türkçe Sözlük’ten bulunuz. Sözcükleri cümle içinde kullanınız.
Cevap:
İhmal etmek: Derslerime çalışmayı ihmal etmiyorum.
Olgunlaşmak: Bahçedeki meyveler olgunlaşmış.
Yüzleşmek: Doğru söylediğini anlamak için onunla yüzleştim.
2. “Ahenk” sözcüğü aşağıdaki cümlelerin hangisinde metindeki anlamıyla kullanılmıştır? Kutuları “X” ile işaretleyiniz.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları MEB Yayınları
3. Aşağıda dilimize yabancı dillerden geçmiş sözcükler verilmiştir. Bu sözcükleri Türkçe karşılıkları ile eşleştiriniz.
Cevap:

Okuduğumuzu Anlıyoruz
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Metindeki kahramanları bularak yazınız.
Cevap: Papatya, ayçiçeği, serçe.
2. Bulduğunuz kahramanların kişilik özelliklerini yazınız.
Cevap:
Papatya: Vefasız, bencil.
Serçe: Merhametli, arabulucu
Ayçiçeği: Merhametli, sevecen
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları MEB Yayınları
3. Ayçiçeği niçin üzülmüştür?
Cevap: Papatya, ayçiçeğini umursamadığı için üzülmüştür.
4. Serçe, üzülen ayçiçeğini teselli etmek için ona neler söylemiştir?
Cevap: Papatyanın şımarıklığını üstünden atarak dostunu hatırlayacağını söylemiştir.
5. Papatyanın gerçeklerle yüzleşmesini sağlayan olay nedir?
Cevap: Bir kızın papatyanın yapraklarını yolarak atmasıdır.
6. Metnin konusu ve ana düşüncesini yazınız.
Cevap:
Metnin konusu: Papatyanın, gördüğü ilgiyle ayçiçeği arkadaşını umursamaması ve bundan pişmanlık duyması.
Metnin ana düşüncesi: Dostluğun önemi.
7. Okuduğunuz metnin türü nedir? Niçin?
Cevap: Metnin türü masal/fabl. Çünkü olağanüstü olaylar vardır ve bitkiler, hayvanlar konuşturulmuştur.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları MEB Yayınları
Dilimizin Kurallarını Öğreniyoruz
1. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Altı çizili sözcüklerin eş seslisini kullanarak yeni bir cümle yazınız.
Cevap:
Kendime bir yer buldum.→ Bütün mısırları yere döktü.
Kız ona el sallıyordu.→ Gurbet ellerde mutsuz kalmış.
2. Metinde tırnak işaretinin kullanıldığı cümlelerin altını çiziniz. Tırnak işaretinin kullanılma sebebini aşağıdaki boşluğa yazınız.
Cevap: Tırnak işaretinin kullanılma sebebi söylenilene dikkat çekmektir.
Sesli Düşünüyoruz
Siz serçenin yerinde olsaydınız iki arkadaşın yaşadığı problemin çözümü için neler yapardınız? Düşüncelerinizi desteklemek için örnekler verirken dilimize yabancı dilden girmiş sözcüklerin Türkçelerini de kullanmaya özen göstererek sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Ben serçenin yerinde olsaydım papatyaya yanlış yaptığı konusunda uyararak kendine getirirdim.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları MEB Yayınları
Düşündüklerimizi Yazıyoruz
İstediğiniz konuyu seçerek kısa bir masal yazınız.
Cevap:
ASLAN İLE SİNCAP
Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde; pireler berber, develer tellal iken, ben anamın beşiğini tıngır mıngır sallar iken… Ormanların kralı aslan ormanın içinde bir yerde otururken önüne bir sincap düşmüş. Sincap aslanın önüne düşmenin korkusuyla olduğu yerde kalakalmış. Aslan ise sincabın korktuğunu fark ederek ”gidebilirsin sincap kardeş” demiş. Sincap minnet ile hemen oradan uzaklaşmış. Günler birbirini kovalarken bir gün aslan bir avcının ağına yakalanmış. Ne kadar debelense de kurtulamamış. O sırada oradan geçen sincap, aslanı görmüş. Aklına aslanın ona yaptığı iyilik gelmiş ve koşarak ağları kemirmiş. Aslan kurtulmasıyla sincaba teşekkür etmiş ve sonsuza kadar dost olmuşlar.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 veya İlke Yayıncılık 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

