4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 33-35-36-37-38-40-41-42-43. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 33-35-36-37-38-40-41-42-43. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 33-35-36-37-38-40-41-42-43. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Doğal Sayılarla Toplama, Çıkarma İşlemi konusunun yer aldığı 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 33-35-36-37-38-40-41-42-43 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4.Sınıf Matematik Ders Kitabı Fersa Yayınları 33-35-36-37-38-40-41-42-43. Sayfa Cevapları Doğal Sayılarla Toplama, Çıkarma İşlemi

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları Fersa Yayıncılık

DOĞAL SAYILARLA TOPLAMA İŞLEMİ

HATIRLAYALIM

1 4 8
+ 2 7 6
______

Yandaki toplama işlemi eldeli mi yoksa eldesiz midir? Söyleyiniz.
Cevap: Yandaki toplama işlemi eldelidir çünkü 8 ile 6’nın toplamı 14 yapar ve elde bir olur, toplam kısmına dört yazılır.


Atık pillerin içerisindeki çeşitli maddeler çöp depolama alanlarında yer altı sularına ve toprağa karışarak kirlilik oluşturabilmektedir. Bu nedenle atık piller, atık pil toplama kutularında toplanmalıdır

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları Fersa Yayıncılık

Atık pil toplama kutularına atılmak için Âşık Veysel İlkokulu 4. sınıf öğrencileri 1284, 3. sınıf öğrencileri 875 atık pil topladı.

Âşık Veysel İlkokulunda toplanan atık pil sayısı hangi işlemle bulunabilir? Tartışınız.
Cevap: 4. Sınıfların topladığı atık pil sayısı olan 1284’ü, 3. sınıfların topladığı 875 atık pil sayısı ile toplamak gerekir. Bu iki sayının toplamı 2159 yapar.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları Fersa Yayıncılık


YAPALIM, ÖĞRENELİM

➤ 1367 ve 2412 sayılarını çözümleyiniz.
Cevap:

1367 = (1 × 1000) + (3 × 100) + (6 × 10) + (7 × 1)

2412 = (2 × 1000) + (4 × 100) + (1 × 10) + (2 × 1)

➤ Çözümlenen sayıların basamaklarındaki sayıları ayrı ayrı toplayıp aşağıdaki çözümleme şemasına yazınız.
Cevap: (3 × 1000) + (7 × 100) + (7 × 10) + (9 × 1)

➤ Geçen sene öğrendiğiniz bilgilere ve yukarıda kullanılan yönteme göre dört basamaklı iki sayının nasıl toplanacağını anlatınız.
Cevap: Dört basamaklı sayıları istersek çözümlenmiş basamak değerlerini toplayarak istersek alt alta yazıp ondalıklı sistem ile de toplayabiliriz.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları Fersa Yayıncılık

SIRA SİZDE

Siz de yanda verilen işlemleri yapınız
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları Fersa Yayıncılık


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları Fersa Yayıncılık

ALIŞTIRMA YAPALIM

1. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. İşlemlerin sonuçlarına göre ilgili kutucukların üstündeki harfleri yazarak milletimizin kahramanlık gösterdiği savaşlardan birinin gizlenen ismini bulunuz.
Cevap: 

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları Fersa Yayıncılık


2. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. İşlemlerle sonuçlarını çizerek eşleştiriniz. 

6124 + 2468 = 8592
2856 + 5476 =  8332
5057 + 3205 =  8262
7700 + 982 = 8682

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları Fersa Yayıncılık

DOĞAL SAYILARLA ÇIKARMA İŞLEMİ

HATIRLAYALIM

Yandaki işlem yapılırken onluk bozmaya gerek var mıdır? Söyleyiniz
Cevap: Evet, gerek vardır çünkü 4’ten 5 çıkarılmaya çalışılmış ancak 4’ün içerisinde 5 yoktur ve 7’den onluk alınması gerekecektir.


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları Fersa Yayıncılık

İhtiyaç sahibi çocuklar için “Bir Oyuncak ile Kardeş Kazan” kampanyası düzenlendi. Kampanyada Cumhuriyet İlkokulu öğrencilerince 1183 oyuncak toplandı. Toplanan oyuncaklardan 478’i renkli kâğıtlarla paketlendi.

Geri kalan oyuncakların da hediye paketi yapılabilmesi için kaç renkli kâğıda ihtiyaç olduğu hangi işlemle bulunabilir? Tartışınız.
Cevap: Geri kalan oyuncakların hediye paketi yapılabilmesi için 705 renkli kağıt gereklidir.

Toplanan 1183 oyuncak içerisinden 478 oyuncağı ayırmamız gerekir. Bu yüzden toplam oyuncak sayısından renkli kağıtlara sarılarak paketlenen oyuncak sayısını çıkarmamız gerekir.

1183 – 478 = 705


YAPALIM, ÖĞRENELİM

➤ 3847 sayısını aşağıda solda verilen abaküsün boncuklarını boyayarak modelleyiniz.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları Fersa Yayıncılık

➤ Solda verilen abaküste 1524 sayısının basamaklarındaki rakamların basamak değerleri kadar boyalı boncuğun üzerine çarpı işareti koyunuz.

➤ Solda verilen abaküste üzerinde çarpı işareti koyulmayan boncukları sağdaki abaküste boncukları boyayarak gösteriniz.

➤ Abaküslerle modellediğiniz işlem hangisidir? Tartışınız.
Cevap: Abaküste modellediğimiz işlem çıkarma işlemidir.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları Fersa Yayıncılık

SIRA SİZDE

Siz de defterinizde 3617 – 1502 işlemini yapınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları Fersa Yayıncılık

ALIŞTIRMA YAPALIM

1. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız. Altta verilen sayı kutusunda işlemlerin sonuçları soldan sağa veya yukarıdan aşağıya doğru verilmiştir. İşlemlerin sonuçlarını sayı kutusunda örnekteki gibi bulup işaretleyiniz.
Cevap: 

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları Fersa Yayıncılık

2. 4002 – 2204 işleminin sonucu, 5505 – 3929 işleminin sonucundan kaç fazladır?
Cevap: 222 fazladır.

4002 – 2204 = 1798 işlemi
5505 – 3929 = 1576 işleminden 222 fazladır.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları Fersa Yayıncılık

ZİHİNDEN ÇIKARMA İŞLEMİ

600 – 80 işleminin sonucunu zihinden bulmak için hangi yöntemler kullanılabilir? Söyleyiniz
Cevap: 

80’i 100 olarak düşünelim, 600 – 100 = 500

Fazladan 20 çıkarmadık, o yüzden 500 + 20 = 520


Sıfır Atık; israfın önlenmesi, kaynakların daha verimli kullanılması, oluşan atık miktarının azaltılması gibi hedefleri olan bir projedir.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları Fersa Yayıncılık

Sıfır Atık Projesi kapsamında Engin Arık İlkokulu öğrencileri atık kutularına 341 şişe attılar. Şişelerden 70 tanesi camdır. Plastik şişe sayısını zihinden bulmak için nasıl bir yöntem kullanılabilir? Tartışınız.
Cevap: 

341’den 70’i çıkarmak için önce 341’den 100 çıkarıp sonra fazlalığı geri ekleyebiliriz:

341 – 100 = 241

241 + 30 (çünkü 70 = 100 – 30) = 271


YAPALIM, ÖĞRENELİM

776’dan başlayıp geriye doğru onar ritmik sayınız. Söylediğiniz sayıları aşağıdaki kutucuklara yazınız.
Cevap: 776 – 766 – 756 – 746 – 736 – 726 – 716 

776’dan başlayıp geriye doğru yüzer ritmik sayınız. Söylediğiniz sayıları aşağıdaki kutucuklara yazınız.
Cevap: 776 – 676 – 576 – 476 – 376 – 276 – 176

Ritmik saymalara hangi sayıdan başladınız?
Cevap: Ritmik saymalara 776’dan başladık.

Bu sayıdan her bir ritmik saymada kaç eksilttiniz?
Cevap: Geriye doğru onar ritmik saymada 10, geriye doğru yüzer ritmik saymada 100 sayı eksilttik.

Ritmik saymaların sonunda hangi sayılara ulaştınız?
Cevap: Ritmik sayıların sonunda 716 ve 176 sayısına ulaştık.

Yaptığınız bu geriye doğru ritmik saymalar hangi zihinden çıkarma işlemlerinin modeli olabilir? Tartışınız.
Cevap: Bu işlem 10’ar eksiltme ve 100’er eksiltme modeliyle benzerlik gösteriyor.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları Fersa Yayıncılık

SIRA SİZDE

Siz de 841 – 40 ve 918 – 600 işlemlerini sayıları çözümleme yöntemine göre zihinden yapınız.
Cevap:

841 – 40
800 + 40 + 1
40’ı çıkaralım:
800 + 40 + 1 – 40 = 800 + 0 + 1 = 801
Cevap: 801

918 – 600
900 + 10 + 8
600’ü çıkaralım (yüzler basamağından):
900 – 600 = 300
Onlar ve birler basamağı değişmez: 10 + 8 = 18

Toplayalım:
300 + 18 = 318
Cevap: 318

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları Fersa Yayıncılık

ALIŞTIRMA YAPALIM

1. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız. İşlemleri zihinden yaparken hangi yöntemi kullandığınızı açıklayınız.

664 – 30 = 634
642 – 20 = 622
821 – 700 = 121
574 – 70 = 504
415 – 200 = 215
908 – 900 = 8

Tüm sayıları en yakın onluğa yuvarlayarak çıkarma yapabiliriz Örneğin 664-30 işlemine bakalım.

664 → 660 (En yakın onluğa yuvarlama)

660 – 30 = 630
Fazlalığı ekleyelim: 664 – 30 = 634


2. Aşağıda verilen çıkarma işlemlerini zihinden yapınız. Çıkarma işlemleri ile uygun farkları ok çizerek eşleyiniz.
Cevap:

915 – 400 = 515
951 – 500 = 451
717 – 400 = 317
771 – 300 = 471

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Fersa Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf