4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 61-62-63-64-65-66-67-68. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 61-62-63-64-65-66-67-68. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Toplama ve Çıkarma İşlemleri konusunun yer aldığı 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 61-62-63-64-65-66-67-68 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
4.Sınıf Matematik Ders Kitabı Fersa Yayınları 61-62-63-64-65-66-67-68. Sayfa Cevapları Toplama ve Çıkarma İşlemleri
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları Fersa Yayıncılık
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları Fersa Yayıncılık
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları Fersa Yayıncılık
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları Fersa Yayıncılık
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları Fersa Yayıncılık
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları Fersa Yayıncılık
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları Fersa Yayıncılık
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları Fersa Yayıncılık
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları Fersa Yayıncılık
ÇIKARMA İŞLEMİNİN SONUCUNU TAHMİN ETME
HATIRLAYALIM
126 – 83 işleminin sonucunun tahmin edilmesi için hangi yöntemler kullanılabilir? Söyleyiniz.
Cevap: En basit yöntem olarak sayıları en yakın ondalığa yuvarlayıp tahmini olarak toplama yapabiliriz.
126 sayısı 130’a yuvarlanır, 83 sayısı 80’e yuvarlanır. 130 ve 80’i toplamak daha kolaydır ve cevap 210 olur.

Hayvan bakımevlerinde çoğunlukla kedi ve köpeklere ev sahipliği yapılır. Hayvanlar sahiplendirilene kadar bakımevlerinde misafir edilir. Bu süreç tamamlanana kadar hayvanlara güvenli ve sevgi dolu bir ortam sağlanıp onların gerekli tedavileri yapılır.
Bir hayvan bakımevinde 843 köpekten 454’ü sahiplendirildi. Hayvan bakımevinde sahiplenilmeyi bekleyen kaç köpeğin kaldığı hangi yöntemle tahmin edilebilir? Tartışınız.
Cevap:
Sayıları en yakın ondalığa yuvarlayarak sahiplenmeyi bekleyen köpek sayısını bulabiliriz.
843 sayısı 840’a yuvarlanır,
454 sayısı 450’ye yuvarlanır.
840’dan 450 çıkarırsak 390 köpek kalır.
YAPALIM, ÖĞRENELİM

Bu sayıların farkını tahmin etmek için grup arkadaşlarınızdan aşağıda verilen yöntemleri kullanmalarını isteyiniz.
Sayıların en yakın onluklarını bulunuz. Bu sayıların farkını hesaplayınız.
Cevap: 650 – 460 = 190 yapar.
Sayıların en yakın yüzlüklerini bulunuz. Bu sayıların farkını hesaplayınız.
Cevap: 700 – 500 = 200 yapar.
Siz de sayıların yüzlüklerini belirleyiniz. Yüzlüklerin farkını hesaplayınız.
İşlemin sonucunu bularak yaptığınız tahminleri karşılaştırınız. Grup üyelerinden en yakın tahmini kimin yaptığını belirleyiniz.
Cevap: 654 – 456 = 198’dir. En yakın tahmini yüzlüğe yuvarlama işlemi yapan grup yapmıştır.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları Fersa Yayıncılık
SEN OLSAN NASIL YAPARDIN?
Siz, 168 – 72 işleminin sonucunu nasıl tahmin ederdiniz? Açıklayınız.
Cevap: Ben onluğa yuvarlama işlemi ile tahminde bulunmanın gerçek sonuca daha yakın sonuç verdiğini düşündüğümden dolayı I. Yöntem’de olduğu gibi en yakın onluğa yuvarlayarak tahmin etmeye çalışırdım.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları Fersa Yayıncılık
SIRA SİZDE
Siz de 852 – 741 ve 557 – 233 işlemlerinin sonuçlarını tahmin ediniz. Kullandığınız tahmin yöntemlerini söyleyiniz.
Cevap:
852 – 741 işlemi için sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayabiliriz.
852 sayısı 900’e yuvarlanır,
741 sayısı 700’e yuvarlanır.
900 – 700 = 200 yapar. Gerçek sonuçla arasında 111 sayı fark vardır.
557 – 233 işlemi için en yakın onluğa yuvarlayarak tahminde bulunabiliriz.
557 sayısı 560’a yuvarlanır.
233 sayısı 230’a yuvarlanır.
560 – 230 = 330’dur. Gerçek sonuçla aralarında 6 sayı fark vardır.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları Fersa Yayıncılık
ALIŞTIRMA YAPALIM
Aşağıda verilen çıkarma işlemlerinin sonuçlarını farklı yöntemler kullanarak tahmin ediniz. İşlemleri yapıp sonuçlarını aşağıya yazdıktan sonra tahminlerinizle karşılaştırınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları Fersa Yayıncılık
TOPLAMA VE ÇIKARMA İŞLEMİ PROBLEMLERİ
HATIRLAYALIM
Problem: İçinde 786 ceviz olan bir çuvaldan 534 ceviz alınırsa çuvalda kaç ceviz kalır?
Yukarıda verilen problemin çözümü için hangi işlemin kullanılması uygun olur? Söyleyiniz.
Cevap: Yukarıdaki problemin çözülebilmesi için çıkarma işlemi kullanılması yeterli olur.
786 – 534 işleminin sonucu ile 252 ceviz kalacağını bulabiliriz.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları Fersa Yayıncılık
SEN OLSAN NASIL YAPARDIN?
Siz yukarıda verilen problemi nasıl çözerdiniz? Çözümünüzün doğruluğunu nasıl kontrol ederdiniz? Anlatınız.
Cevap: Bende problem çözümünde verilen yöntem gibi ilk öncelikle geçen yıldan kalan tavuklarla bu yıl yetişmiş tavukların sayısını toplayarak çiftlikteki tüm tavukların sayısını bulurdum.
Daha sonra çiftlikteki tavuk sayısından satılan tavuk sayısını çıkartarak sonucu bulurdum.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları Fersa Yayıncılık
SIRA SİZDE
Siz de “Problem Kuralım” bölümündeki verileri kullanarak çözümünde toplama ve çıkarma işlemlerinin kullanılacağı bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi defterinizde çözünüz.
Cevap:
Gökçe bisiklet almak için kumbarasında 1 ayda toplam 875 TL para biriktirdi. Annesi Gökçe’ye destek olmak ve motive etmek için 450 TL’yi kumbarasına koydu. Gökçe almayı çok istediği bisikletinin fiyatı 1600 TL’dir.
Verilen bilgilere göre Gökçe’nin bisikleti alabilmesi için kaç TL’ye daha ihtiyacı vardır?
Çözüm: Öncelikle Ayşe’nin kendi başına kumbarada biriktirdiği para miktarına annesinin koyduğu para miktarını toplarız.
875 + 450 = 1325 TL (Annesinin yardımıyla beraber kumbarada oluşan toplam para miktarı.)
Bisikletin fiyatından kumbaradaki fiyatı çıkarırız ve eksik parayı buluruz.
1600 – 1325 = 275 TL eksik para miktarı.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları Fersa Yayıncılık
1. Aşağıda verilen problemleri defterinizde çözünüz.
a. Aylin Hanım, her gün 9500 metre koşmaktadır. Sabah 5000 metre, öğleden sonra 1995 metre koşan Aylin Hanım’ın gün sonuna kadar kaç metre daha koşması gerekir?
Cevap:
Sabah koştuğu mesafe ile öğleden sonra koştuğu mesafeyi toplamalıyız. 5000 + 1995 = 6995
Hedef koşu mesafesi 9500’den toplam koştuğu mesafe 6995’i çıkarırız. 9500 – 6995 = 2505 metre daha koşmalıdır.
b. Hakkı Bey’in iş yeri telefon paketinde, aylık 3500 dakika konuşma hakkı vardır. Hakkı Bey, telefonla birinci hafta 131 dakika, ikinci hafta 1254 dakika, üçüncü hafta ise 715 dakika konuşmuştur. Hakkı Bey, aylık konuşma paketini aşmamak için son hafta en çok kaç dakika konuşabilir?
Cevap:
Hakkı Bey’in üç hafta boyunca konuştuğu dakika miktarını toplamamız gerekir. 131 + 1254 =1385 (1. ve 2. hafta konuştuğu sürenin toplamı)
1385 + 715 = 2100 (1. ve 2. hafta konuştuğu süre ile 3. hafta konuştuğu sürenin toplamı)
Hakkı olan 3500 dakikadan 2100’ü çıkararak kalan hakkını öğrenebiliriz.
3500 – 2100 = 1400 dakika daha konuşabilir.
c. Mehmet parasının 2750 TL’sini ablasına borç verdi. Mehmet’in cebinde, ablasına verdiği borç miktarı kadar parası kaldı. Mehmet ablasından borcunu geri aldığında parasını 8000 TL’ye tamamlamak istiyor. Bunun için Mehmet parasına kaç TL daha eklemelidir?
Cevap:
Mehmet ablasına verdiği para miktarı kadar cebinde para kaldığına göre cebindeki para miktarı 2750 TL’dir. Mehmet ablasından parayı geri aldığında cebinde kalan parayı toplamak için 2750 + 2750 işlemi yaparız.
2750 + 2750 = 5500 TL yapar.
Hedef para miktarı olan 8000 TL’den 5500 TL’yi çıkartarak kaç TL daha eklemesi gerektiğini buluruz.
8000 – 5500 = 2500 TL daha eklemelidir.
ç. Bir fabrikada üretilen 4102 tabağın 223’ü hatalı üretildiği için geri dönüşüme gönderildi. Sağlam tabaklardan 3040 tanesi satıldı. Bu fabrikada kaç sağlam tabak kalmıştır?
Cevap:
Öncelikle üretilen tabaklardan hatalı tabakları ayırmamız gerekir.
4102 – 223 = 3879 (Fabrikadaki sağlam tabak miktarı)
Sağlam tabak sayısından satılan tabak miktarını çıkartırız.
3879 – 3040 = 839 sağlam tabak fabrikada kalmıştır.
d. Bir tuz üreticisi pazartesi günü 2457 kg tuz üretti. Üretici, her gün bir önceki günden 12 kg fazla tuz üretmektedir. Buna göre üretici, üçüncü günün sonunda kaç kg tuz üretmiş olur?
Cevap:
Öncelikle her gün ürettiği tuz miktarını bir önceki günkü toplam tuz miktarının üstüne katarak toplamalıyız.
1. gün üretilen tuz miktarı 2457 kilogram.
2. gün 2457’den 12 kilo fazla üretmiştir. 2457 + 12 = 2469 kilogram (2. gün üretilen tuz miktarı)
3. gün 2469 kg’den 12 kilo fazla üretmiştir. 2469 + 12 = 2481 kilogram. (3. gün üretilen tuz miktarı)
Şimdi 3 gün boyunca üretilen tuz miktarlarını toplamalıyız.
2457 + 2469 =4926 (1. ve 2. gün üretilen tuz miktarı toplamı)
4926 + 2481 = 7407 (3 günde üretilen toplam tuz miktarıdır)

2. Yandaki verileri kullanarak çözümünde toplama ve çıkarma işlemlerinin kullanılacağı bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi çözünüz.
Problem: Çiftçi Mehmet Bey’in bir ağaç bahçesi vardır. Ailesiyle beraber 1 ay boyunca yeşil elmalardan 1158 kilogram, kırmızı elmalardan 1443 kilogram toplamıştır.
Yeşil elmaların 587 kilogramı köydeki markete satıldığına göre Çiftçi Mehmet Bey’in deposunda kalan toplam elma miktarı kaç kilogramdır?
Çözüm:
Öncelikle Çiftçi Mehmet Bey’in yeşil elmalarından satılan elmaları çıkartmamız gerekir.
1158 – 587 = 571 kilogram (Satış sonrası toplam yeşil elma miktarı)
Yeşil elma miktarı ile kırmızı elma miktarını toplarız.
1443 + 571 = 2014 (Çiftçi Mehmet Bey’in elinde kalan elma miktarı.)
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Fersa Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

