4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 84-86-88-89-90-91. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 84-86-88-89-90-91. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Kısa Yoldan Çarpma İşlemi ve Çarpımı Tahmin Etme konusunun yer aldığı 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84-86-88-89-90-91 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
4.Sınıf Matematik Ders Kitabı Fersa Yayınları 84-86-88-89-90-91. Sayfa Cevapları Kısa Yoldan Çarpma İşlemi ve Çarpımı Tahmin Etme
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları Fersa Yayıncılık
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları Fersa Yayıncılık
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları Fersa Yayıncılık
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları Fersa Yayıncılık
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları Fersa Yayıncılık
- 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları Fersa Yayıncılık
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları Fersa Yayıncılık
HATIRLAYALIM
23 x 100 işlemi kısa yoldan nasıl yapılır? Söyleyiniz.
Cevap: Bir sayıyı 100 ile çarpmak için, sayının sonuna iki sıfır eklenebilir.

Ömer yazı tahtasındaki işlemin sonucunu kısa yoldan bulmak için birinci çarpan ile 8’i çarpıp bulduğu çarpımın sağına bir sıfır eklemiştir.
Ömer’in yaptığı kısa yoldan çarpma işleminin sonucu doğru mudur? Bu yöntem kullanılarak 26 sayısının 800 ve 8000 ile çarpımı kısa yoldan kaç bulunur? Tartışınız.
Cevap: Ömer’in yaptığı işlem doğrudur. Aynı işlemi 800 ve 8000 ile yapabilmek için ne kadar sıfır varsa yanına işlemin sonucuna o kadar sıfır eklemek gerekir. Örneğin 800 işleminde 2 sıfır, 8000 işleminde 3 sıfır eklenmelidir.
YAPALIM, ÖĞRENELİM
Arkadaşınızdan üç basamaklı bir doğal sayı söylemesini isteyiniz. Siz de 1000’in en çok dokuz katı olan bir sayı söyleyiniz. Söylediğiniz sayıları çarpıp çarpımı not ediniz.
Cevap:
Arkadaşımın söylediği doğal sayı 123
Benim seçtiğim 1000’li sayı olan 2000
Sayıların çarpımı: 246 000
Arkadaşınızın söylediği sayı ile sizin söylediğiniz sayının binler basamağındaki rakamı çarpıp bulduğunuz çarpımın sağına kartonu yerleştiriniz. Oluşan sayı ile not ettiğiniz çarpımı karşılaştırınız
Cevap:
Arkadaşımın söylediği sayı: 123
Benim söylediğim sayının binler basamağındaki rakam: 2
Çarpım: 123 x 2 = 246
Kartondaki Sayı: 000
Kartondaki sayıyı çarpımın yanına alınca oluşan: 246 000
En çok üç basamaklı doğal sayılar ile 10, 100 ve 1000’in en çok dokuz katı olan doğal sayıların kısa yoldan çarpımı ile ilgili bir kural geliştiriniz.
Cevap: Bir sayıyı 10’un, 100’ün veya 1000’in katlarıyla çarpmak için sayının sonuna o kadar sıfır eklenir.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları Fersa Yayıncılık
YAPALIM, ÖĞRENELİM

Etkinlikte kullanacağınız araç ve gereçleri sınıfa eksiksiz getirmeye dikkat ediniz.
Dörder kişilik gruplar oluşturunuz. Görev paylaşımında adaletli olunuz.
Yukarıdaki 1, 2 ve 3 numaralı işlemleri hesap makinesiyle yapınız. Bulduğunuz çarpımları işlemlerin yanına yazınız.
4 numaralı kutudaki birinci çarpanı 10 ile çarpınız. Bulduğunuz çarpımı 2’ye bölünüz. Bulduğunuz sayıyı 4 numaralı kutuya yazınız.
Cevap:
48 x 10 = 480
480 ÷ 2 = 240
5 numaralı kutudaki birinci çarpanı 100 ile çarpınız. Bulduğunuz çarpımı 4’e bölünüz. Bulduğunuz sayıyı 5 numaralı kutuya yazınız.
Cevap:
48 x 100 = 4800
4800 ÷ 4 = 1200
6 numaralı kutudaki birinci çarpanı 100 ile çarpınız. Bulduğunuz çarpımı 2’ye bölünüz. Bulduğunuz sayıyı 6 numaralı kutuya yazınız.
Cevap:
48 x 100 = 4800
4800 ÷ 2 = 2400
1 ile 4, 2 ile 5 ve 3 ile 6 numaralı kutulara yazdığınız sayıları karşılaştırınız. Karşılaştırmalarınıza göre iki basamaklı doğal sayıları 5, 25 ve 50 ile kısa yoldan çarpmayla ilgili kural geliştiriniz.
Cevap:
5 ile Kısa Yoldan Çarpma Kuralı: Bir doğal sayı 5 ile çarpılacağı zaman sayı 10 ile çarpılır ve elde edilen sonuç 2’ye bölünür.
25 ile Kısa Yoldan Çarpma Kuralı: Bir doğal sayı 25 ile çarpılacağı zaman sayı 100 ile çarpılır ve elde edilen sonuç 4’e bölünür.
50 ile Kısa Yoldan Çarpma Kuralı: Bir doğal sayı 50 ile çarpılacağı zaman sayı 100 ile çarpılır ve elde edilen sonuç 2’ye bölünür.
İki basamaklı doğal sayıları 5, 25 ve 50 ile kısa yoldan çarpmayla ilgili başka yöntemler olup olmadığını tartışınız.
Cevap:
Çarpma işlemi yapılırken çarpanlardan birinin basamaklarına ayrılıp kolaylaştırılabilir. Örnek şekilde 65 x 35 işlemi şu şekilde yapılabilir:
65 x (30+5) = (48×30) + (48×5) 960 + 240 = 1200
Çarpanlardan birinin daha kolay çarpılabilir ve sayıları bölerek işlem basitleştirilebilir. Örneğin 65 x 15 işlemi şu şekilde uygulanabilir:
65 x (10+5) = 650 + 325 = 720
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları Fersa Yayıncılık
ALIŞTIRMA YAPALIM
1. Aşağıdaki çarpma işlemlerini kısa yoldan yapınız.
Cevap:

2. “Her ay kumbarasına 700 TL atan Figen bir yılın sonunda kaç TL biriktirir?” Yukarıda verilen problemin kısa yoldan çözümünü aşağıya yazınız.
Cevap:
365 x 700 =
365 x 7 = 2555
2555’e iki sıfır eklenir. 255 500 TL
3. 48 sayısı 5, 25 ve 50 ile kısa yoldan çarpıldığında elde edilen çarpımların toplamı kaçtır?
Cevap:
48 x 5 = 240
48 x 25 = 1200
48 x 50 = 2400
2400 + 1200 + 240 = 3840
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları Fersa Yayıncılık
HATIRLAYALIM
Toplama işleminin sonucunun tahmin edilmesinde kullanılan yöntemler çarpma işleminin sonucunun tahmin edilmesinde de kullanılabilir mi? Söyleyiniz.
Cevap: Toplama işleminde sonucu tahmin etmek için kullandığımız yuvarlama yöntemi çarpma işlemi içinde kullanılabilir. Örneğin 18 x 53 çarpımı sırasında yuvarlama yaparak 20 x 50 işlemi tercih edilerek uygulanabilir.

Yiğit Bey, fiyatı 43 TL olan dolma kalemlerden 6 tane satın almak istiyor. Yiğit Bey’in cebinde 250 TL vardır. Yiğit Bey, cebindeki paranın 6 tane dolma kalem almak için yeterli olacağını tahmin etmiştir.
Yiğit Bey’in tahmini doğru mudur?
Cevap: Kalemlerin gerçek fiyatı 43 x 6 işlemine göre 258 TL’dir.
Yiğit Bey’in cebinde 250 TL var, kalemler 258 TL tutmakta.
Yiğit Bey’in tahmini doğru değil çünkü parası yetersizdir.
Siz olsaydınız 6 tane dolma kalemin fiyatını bulmak için yapılacak işlemin sonucunu nasıl tahmin ederdiniz? Açıklayınız.
Cevap: 43 TL’yi en yakın onluğa yuvarlayarak tahminde bulunarak tahminde bulunurdum. 43’ün en yakın onluğu 40 olur. 40 x 6 = 240 yapmakta. Tahmin sayımız olan 240 TL ile Yiğit Bey’in cebindeki 250 TL’si karşılaştırıldığında gerçeğe daha yakın bir sonuç verir.
YAPALIM, ÖĞRENELİM

Üçer kişilik gruplar oluşturunuz. Görev paylaşımında adaletli olunuz.
Her bir grup üyesinden bir tiyatro oyunu belirlemesini isteyiniz.
Bu oyuna gitmek isteyen 8 kişilik bir öğrenci grubunun toplam kaç TL ödeyeceğini tahmin ediniz.
Cevap:
Keloğlan Oyunu: 26 TL en yakın onluğa yuvarlanınca 30 TL olacaktır.
30 x 8 = 240 (Tahmini ücret)
26 x 8 = 208 (Gerçek ücret)
Fark: Tahmin, gerçek sonuçtan 32 TL daha fazladır.
Pinokyo Oyunu: 19 TL en yakın onluğa yuvarlanınca 20 TL olur.
20 x 8 = 160 (Tahmini ücret)
19 x 8 = 152 (Gerçek ücret)
Fark: Tahmin, gerçek sonuçtan 8 TL daha fazladır.
Külkedisi Oyunu: 32 TL en yakın onluğa yuvarlanınca 30 TL olacaktır.
30 x 8 = 240 (Tahmini ücret)
32 x 8 = 256 (Gerçek ücret)
Fark: Tahmin, gerçek sonuçtan 8 TL daha azdır.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları Fersa Yayıncılık
SIRA SİZDE
Siz de 16’lı kolilerde kantine getirilen 27 koli maden suyunun sayısını, yukarıda verilen örnekte kullanılan yöntemlere göre tahmin ediniz. Çarpma işlemini yaparak tahmininizi kontrol ediniz.
Cevap:
16 → 20’ye yuvarlanır.
27 → 30’a yuvarlanır.
Tahmini Çarpım: 20 × 30 = 600
Gerçek Sonuç:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları Fersa Yayıncılık
ALIŞTIRMA YAPALIM
Aşağıdaki çarpma işlemlerinin sonuçlarını istediğiniz bir yöntemle tahmin ediniz. İşlemleri defterinizde yapıp bulduğunuz sonuçlarla tahminlerinizi karşılaştırınız.
Cevap:

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Fersa Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

