4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 256-258-259-260-261-262-264. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 256-258-259-260-261-262-264. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Tartma Etkinlikleri konusunun yer aldığı 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 256-258-259-260-261-262-264 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
4.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 256-258-259-260-261-262-264. Sayfa Cevapları Tartma Etkinlikleri
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 256 Cevapları MEB Yayınları
Kilogram ve Gram
Düşünelim
Arkeolojik kazılarda bulunan ağırlık birimlerinin kentlere ve dönemlere göre değişiklik gösterdiği görülür. Örneğin günümüze kadar ulaşan bir ağırlık biriminin 400-500 g arasında değiştiği görülür. Eski çağın en önemli kamusal araçlarından biri olan terazi ağırlıkları ticarette, gündelik hayatta ne gibi sıkıntılar ortaya çıkarır? Günlük hayatımızda hangi ürünleri tartarak satın alırız? Her ürünün ölçümünü aynı araç ile mi yaparız?
Cevap:
Terazi ağırlıklarının düzgün çalışmaması özellikle yaptığımız yemeklerin ölçüsünde hatalar çıkmasına neden olur. Bunun haricinde inşaatlarda ölçülü kullanılan bazı malzemelerin eksik konması sonrası depremde tehlikeye girmesi gibi sorunlara neden olabilir.
Günlük hayatımızda peynir, zeytin, sebze ve meyve gibi ürünleri tartarak alırız.
Her ürünün ölçüsü aynı araç ile yapılmaz. Bir süt alacaksak litre, katı bir şey alacaksak kilogram kullanırız. Ayrıca çok ağır bir şey alacaksak bunun miktarını miligram ile belirtemeyiz. Örneğin bir çuval patates alınacaksa bunun ağırlığı miligram ile değil kilogramla belirtilir.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 258 Cevapları MEB Yayınları
SORU 1
Aşağıdaki boşlukları örneklerdeki gibi tamamlayınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 259 Cevapları MEB Yayınları
ŞİMDİ SIRA SENDE 6)
Aşağıdaki dönüştürme işlemlerini yapınız.
1. Bir kilogram içinde __2__ tane yarım kilogram vardır.
2. İki kilogram içinde __8__ tane çeyrek kilogram vardır.
3. Dört kilogram içinde __8__ tane yarım kilogram vardır.
4. On iki tane yarım kilogram __6__ kg eder.
5. Yirmi tane yarım kilogram __10__ kg eder.
6. Kırk tane çeyrek kilogram __10__ kg eder.
7. 14 kg + 40 g __14 040__ g eder.
8. 21 kg + 20 g __21 020__ g eder.
9. 30 kg + 330 g __30 330__ g eder.
10. 1850 g __1__ kg ve __850__ g’dan oluşur.
11. 11 550 g __11__ kg ve __550__ g’dan oluşur.
12. 100 gramı çeyrek kilograma tamamlamak için __150__ g eklememiz gerekir.
13. 175 gramı çeyrek kilograma tamamlamak için __75__ g eklememiz gerekir.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 260 Cevapları MEB Yayınları
Düşünelim
Alınacaklar listesinde yer alan ürünlerin miktarları arasında bir benzerlik var mıdır?
Cevap: Genelde her alışverişimiz sırasında daha taze ürünler alabilmek için ürünlerin miktarını düşük tutarız. Örneğin 1 ayda tüketeceğimiz domates yerine 1 haftalık domates alır, gelecek hafta tekrar alışverişe gelerek daha taze domates alabiliriz. Benzer olarak çoğu ürünlerin miktarı düşüktür.
SORU 2
Evimizde 1 kg 450 g ve 1 kg 500 g kütlesinde iki paket un bulunmaktadır. Evdeki toplam un miktarını bulunuz.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 261 Cevapları MEB Yayınları
ŞİMDİ SIRA SENDE 7)
1. Yandaki görselde terazinin sol kefesinde silindir, küp ve iki küre vardır. Sağ kefesindeki kütlenin miktarı hakkında bir bilgimiz yoktur. Terazi eşit olduğuna göre sağ kefedeki kütlenin miktarını bularak altındaki noktalı yere yazınız.
Cevap:

2.

Yukarıda bir marketin manav reyonunda dijital tartı ile tartılan sebze ve meyveler bulunmaktadır. Aynı çeşit sebze ve meyvelerin her birinin kütlelerinin birbirine eşit olduğu varsayılmıştır. Buna göre aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
(D) Domatesleri bir kilograma tamamlamak için 500 g daha eklememiz gerekir.
(D) Bir armutun kütlesi 200 g’dır.
(D) Şeftalinin kütlesini 1 kg’a tamamlamak için 1 tane daha şeftali eklenmelidir.
(D) 8 tane kayısının kütlesi 400 g’dır.
(Y) 750 g domates almak için üç tane daha eklememiz gerekir.
3. Marketin manav reyonundaki aynı çeşit sebzelerin her birinin kütlelerinin birbirine eşit olduğu varsayılmıştır. Aşağıdaki soruları tartma işlemlerinin sonuçlarına göre çözünüz.

1 havuç = 150 g
1 biber = 50 g
1 soğan = 125 g
1 patlıcan = 210 g olduğuna göre
a) Dolma yapmak için 3 patlıcan, 12 biber ve 1 soğana ihtiyaç vardır. Bu sebzelerin kütlelerinin toplamı kaç gramdır?
Cevap:
100 ÷ 2 = 50 g 1 tane biber
12 x 50 = 600 g biber
250 ÷ 2 = 125 g soğan
630 + 600 + 125 = 1355 g
b) Akşam yemek için karnıyarık yapılacaktır. 4 kişilik bir ailenin ikişer tane karnıyarık yiyebilmesi için kaç gram patlıcan alınmalıdır?
Cevap:
630 ÷ 3 = 210 g patlıcan
4 x 2 = 8 patlıcan
210 x 8 = 1680 g
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 262 Cevapları MEB Yayınları
Ton ve Miligramın Kullanım Yerleri
Düşünelim
Ülkemizde tır ve benzeri taşıtların taşıyabileceği yük miktarı ortalama 25 tondur. Yukarıda sebze ve meyvelerin listesi verilen İstanbul Sebze Meyve Hal Müdürlüğüne 2022 Mart ayı içerisinde 10 200 ton havuç geldiğini hatırlayınız. Bu miktarda havucu İstanbul’a yaklaşık kaç tır ve benzeri taşıt taşımış olabilir?
Cevap:
10 200 ÷ 25 = 408
Ortalama ve tahmini olarak 408 tır ve benzeri araç bu havuçları taşımıştır.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 264 Cevapları MEB Yayınları
SORU 3
Kalkış kütlesi en fazla 85 ton olan bir yolcu uçağı 26 ton yakıtla havalanıyor. Uçağın yakıt olmadan yolcularıyla olan ağırlığını bulunuz.

Uçağın kendisi, yolcusu, yükü ve yakıtı ile havalanabileceği kütlesi 85 tondur. Uçağın 26 ton yakıtı olduğu belirtiliyor. O hâlde uçağın toplam kütlesinden yakıt miktarını çıkarırsak istenen sonucu buluruz.
Cevap: 85 t – 26 t = 59 t
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Fersa Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

