4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 129-130-131-132-133. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 129-130-131-132-133. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 129-130-131-132-133. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Bayram Sabahı Metni Cevapları konusunun bulunduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 129-130-131-132-133 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4.Sınıf ADA Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 129-130-131-132-133. Sayfa Cevapları Bayram Sabahı


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları ADA Yayıncılık

Metne Hazırlık

1. Millî bayramlarımızın adlarını söyleyiniz.
Cevap: 

  • 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
  • 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
  • 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı
  • 30 Ağustos Zafer Bayramı

2. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na nasıl hazırlanıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Bunun için sınıfımızı ve oklumuzu süslüyor, etkinlikler hazırlıyor, okulda oyunlar oynayıp, şarkılar söyleyerek ve Atamızı anarak kutluyoruz.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları ADA Yayıncılık

1. Etkinlik

Aşağıda metinden alınan bazı kelimelerin harfleri karıştırılarak verilmiştir. Harfleri doğru sıraya koyarak kelimeleri bulunuz. Metinden hareketle kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Kelimeleri anlamlarının bulunduğu kutucuklara yazınız. Bu kelimelerden beşini birer cümlede kullanınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları ADA Yayıncılık

  1. Gür saçlarımı her sabah annem örer.
  2. Babamla dağ gezisi yapmak için ekipman aldık.
  3. Kutlamalarımızı şehrin meydanında yaparız.
  4. Her bayramda coşkuyla marş söyleriz.
  5. Ilık bir çorba içip kendime geldim.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları ADA Yayıncılık

2. Etkinlik

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Ayşe sabah kaçta uyanıyor?
Cevap: Ayşe sabah saat beşte uyanıyor.

2. Ayşe uyandıktan sonra ne yapıyor?
Cevap: Ayşe uyandıktan sonra giyinip kuşanıyor.

3. Çocuklar nereye, niçin koşuyorlar?
Cevap: Çocuklar meydana, 23 Nisan’ı kutlamaya koşuyorlar.

4. Dağlar nasıl inliyor?
Cevap: Şiir, şarkı, marşlarla inliyor.

5. Çocukların seslerini kimler dinliyor?
Cevap: Bütün dünya dinliyor. 


3. Etkinlik

Metnin konusunu ve ana duygusunu yazınız.
Cevap:

Metnin Konusu: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramında çocukların coşku ve neşesi.

Metnin Ana Duygusu: Bayram neşesi, mutluluk ve gurur.


4. Etkinlik

Şiire iki yeni başlık ile bu başlıkları neden belirlediğinizi yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları ADA Yayıncılık


5. Etkinlik

Şiirin en beğendiğiniz bölümünü nedenleriyle yazınız.
Cevap: Şiirin en çok alttaki bölümünü beğendim. Çünkü çocukların bayram sevincini hissettim.

Çocuklar rüzgâr gibi
Bir meydana koştular.
Yirmi Üç Nisan diye
Hep birlikte coştular.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları ADA Yayıncılık

6. Etkinlik

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları ADA Yayıncılık

Şiirden alınan aşağıdaki dörtlüğü okuyunuz. Dörtlükte bulunan altı çizili kelimeye dikkat ediniz. Sizce altı çizili kelime neden bu şekilde yazılmış olabilir? Bu tür kelimelerle daha önce karşılaştınız mı? Söyleyiniz.
Cevap: Kelimeyi pekiştirmek için bu şekilde yazılmıştır. Evet, bu tür kelimelerle ( mosmor, tertemiz, kapkara, çepeçevre, sapasağlam) daha önce karşılaştım.


Edindiğiniz bilgilerden faydalanarak aşağıda verilen kelimeleri pekiştirerek yazınız. Kelimelerden beş tanesinin pekiştirilmiş hâllerini cümle içinde kullanınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları ADA Yayıncılık

  1. Yemyeşil elbisesiyle göz kamaştırıyordu.
  2. Çiçekleri çepeçevre bütün bahçeyi sarmıştı.
  3. Anneme sımsıkı sarıldım.
  4. Ben tıpatıp babama benziyorum.
  5. Herkes gidince odamda yapayalnız kaldım.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları ADA Yayıncılık

7. Etkinlik

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’yla ilgili aşağıda verilen görseli inceleyerek haberi okuyunuz.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları ADA Yayıncılık

Millî bayramların millî değerlere katkıları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşmalarınızda kelimeleri anlamlarına uygun kullanarak konuşma kurallarına uyunuz.
Cevap: Milli bayramlarımız sayesinde tarihimizi daha iyi öğrenir, yaşadığımız coşkuyla birlikte kültürümüze ve tarihimize daha çok bağlanırız. Bu da milli duygularımızı güçlendirir.


8. Etkinlik

“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında hazırlayarak sınıfa getirdiğiniz şiiri arkadaşlarınızla paylaşınız. Ardından siz de millî bayramlardan biriyle ilgili kısa bir şiir yazınız. Şiirinizde pekiştirmeli sözcükleri de kullanınız. Şiirinize başlık koymayı unutmayınız.
Cevap:

Neşe Bayramı

Gelince 23 Nisan
Neşe ile kutlar insan
Çepeçevre sardı mı duygular
Sevinçten kaçar uykular


Sonraki Derse Hazırlık

1. İstiklâl Marşı’mızın hangi şartlar altında yazıldığını araştırınız. Araştırma sonucunda ulaştığınız bilgilerin özetini yazarak sınıfa getiriniz.
Cevap: Türk milletinin bağımsızlık mücadelesi verdiği zorlu günlerde yazılmıştır. Mehmet Akif Ersoy, bu zorlu günlerde içindeki vatan sevgisi, inancı ve özgürlük isteğini kağıda dökmüştür.

2. İstiklâl Marşı’mızın tamamını ezberleme çalışması yapınız. Ezberleme yaparken istekli olmanız gerektiğini unutmayınız.

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen ADA Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf