4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 121-125-126-127-128. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 121-125-126-127-128. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Gümüşhane Metni Cevapları konusunun bulunduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 121-125-126-127-128 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
4.Sınıf ADA Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 121-125-126-127-128. Sayfa Cevapları Gümüşhane
- 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları ADA Yayıncılık
- 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları ADA Yayıncılık
- 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları ADA Yayıncılık
- 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları ADA Yayıncılık
- 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları ADA Yayıncılık
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları ADA Yayıncılık
Metne Hazırlık
1. Karadeniz’deki illerden hangilerini gördünüz? Gördüyseniz burada yaşadıklarınızı anlatınız. Görmediyseniz, nereleri görmek isteyeceğinizi nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Karadeniz’deki illeri görme fırsatım olmadı, ama en çok Rize’yi o harika doğasını görmek isterdim.
2. Ailenizle birlikte gezip gördüğünüz yerlerden en çok hoşunuza gideni anlatınız.
Cevap: Ailemle gezip gördüğüm yerlerden en çok Ankara’yı beğenmiştim. Başkent olması, Anıtkabir’in orda olması ve müzeleri beni çok etkilemişti.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları ADA Yayıncılık
1. Etkinlik
Metinde yer alan aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Kelimeleri bulmacada bularak işaretledikten sonra, altta yer alan anlamlarının başındaki noktalı yerlere yazınız. Anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları ADA Yayıncılık
2. Etkinlik
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Gümüşhane, Karadeniz Bölgesi’nin neresinde yer almaktadır?
Cevap: Doğu Karadeniz Bölümü’nün iç kesimlerinde yer almaktadır.
2. Gümüşhane’nin iklimi nasıldır?
Cevap: Karadeniz iklimi etkisi altında. Ancak bazı kesimlerinde Doğu Karadeniz, bazı kesimlerindeyse Doğu Anadolu iklimine benzer özellikler görülür.
3. Gümüşhane’nin ilk yerleşim yeri neresidir?
Cevap: Gümüşhane’nin ilk yerleşim yeri, günümüzde Süleymaniye Mahallesi olarak bilinen eski Süleymaniye Mahallesi’dir.
4. Tomara Şelalesi’ni diğer şelalelerden farklı yapan özellik nedir?
Cevap: Suyunun çok sayıda noktadan kaynaklanıyor olmasıdır.
5. Gümüşhane’de kış sporları nerede yapılmaktadır?
Cevap: Torul ilçesindeki Zigana Turizm Merkezi’nde yapılmaktadır.
6. Kadırga Açık Cami’nin özellikleri nelerdir?
Cevap: Açık hava camisi olma özelliğiyle dünyada tek camidir. Osmanlı döneminde yapılmış olup, iki minaresi vardır ve yüzyıllardır binlerce insan burada açık havada ibadet etmektedir.
7. Gümüşhane hakkında yeterli bilgiye sahip olduğunuzu düşünüyor musunuz? Neden?
Cevap: Evet, metin sayesinde iklimi, turizm işlevi, doğal güzellikleri, kış sporları, tarihi yerleşim yerleri ve coğrafi konumu hakkında yeterli bilgiye sahip olduğumu düşünüyorum.
3. Etkinlik
“Gümüşhane” metni tür olarak nasıl bir metindir? Nedenleriyle birlikte yazınız.
Cevap: “Gümüşhane” metni bilgilendirici (tanıtıcı) metin türüne girer. Çünkü metinde Gümüşhane’nin tarihini, coğrafi yapısını, kış sporlarını ve iklimini tanıtmıştır.
Metne iki farklı başlık öneriniz. Başlıkları ve bu başlıkları seçme nedenlerinizi yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları ADA Yayıncılık
5. Etkinlik
Metinde geçen aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki sayısal ifadelere dikkat ediniz.

Aşağıda verilen sayılardan birini harflerle yazarak cümle içinde kullanınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları ADA Yayıncılık
6. Etkinlik
“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında edindiğiniz bilgiler doğrultusunda kültürümüzün geleceğe nasıl aktarılacağı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşmalarınızda nezaket ifadelerini kullanmaya özen gösterirken dilimize henüz yerleşmemiş yabancı kelimeler yerine Türkçelerini kullanınız.
Cevap: Kültürümüz her zaman yaşatılması, ayakta tutulması gereken bir mirastır. Gelecek nesillere aktarmak için her zaman canlı tutmamız gerekir. Çocuklara öğretmeli, sanat ve eğitimde kültürümüze de yer vermeliyiz.
7. Etkinlik
Aşağıdaki bilgileri okuyunuz.

Yabancı bir ülkede yaşayan hayalî bir arkadaşınıza yaşadığınız yerdeki tarihî eserleri, doğal güzellikleri, gelenek ve göreneklerinizi anlatacağınız bir mektup yazınız. Mektubunuzu bitirdikten sonra tekrar okuyunuz. Gördüğünüz yazım ve noktalama yanlışları varsa bunları düzeltiniz. Mektubunuzu arkadaşlarınıza okuyabilir, isterseniz okul ya da sınıf panosunda sergileyebilirsiniz. Yabancı bir ülkede yaşayan bir arkadaşınız varsa mektubu ona da gönderebilirsiniz.
Cevap:
Sevgili Arkadaşım,
Sana biraz yaşadığım yer olan İstanbul’dan bahsetmek istiyorum. Ayasofya, Topkapı Sarayı ve Galata Kulesi gibi birçok tarihî eser var. Boğazın manzarası ise gerçekten büyüleyici. İnsanlar misafirperverdir, bayramlarda büyüklerimizin elini öperiz, birlikte yemekler yeriz. İstanbul hem tarih hem de güzellik dolu bir şehirdir. Bir gün seninle bu güzel şehri birlikte gezmek, tarihimizi, geleneklerimizi yerinde göstermek isterim.
Sevgilerimle…
Sonraki Derse Hazırlık
Sınıfa millî bayramlarımız konulu bir şiir getiriniz.
Cevap:
Millî Bayramlarımız
Cumhuriyet bayramı, ne güzel bir gün!
Atatürk’ü anıyoruz, coşkuyla her gün.
29 Ekim geldi mi, bayraklar dalgalanır,
Herkes sevgiyle, kardeşçe kucaklanır.
23 Nisan’da çocuklar, sokakları süsler,
Oyunlar oynanır, neşeyle gün geçer.
19 Mayıs’ta gençler, umutla yürürler,
Atatürk’ü hatırlar, gururla bakarlar.
Millî bayramlarımız, birer ışık gibi,
Kalplerimizi birleştirir, sevgiyle dolu biri-biri.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen ADA Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

