4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 185-187-188-189-190. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 185-187-188-189-190. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 185-187-188-189-190. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Ham Maddesi Metal Olan Geleneksel El Sanatları Metni Cevapları konusunun bulunduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 185-187-188-189-190 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4.Sınıf ADA Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 185-187-188-189-190. Sayfa Cevapları Ham Maddesi Metal Olan Geleneksel El Sanatları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları ADA Yayıncılık

Metne Hazırlık

1. Geleneksel el sanatları denince aklınıza neler geliyor?
Cevap: Geleneksel el sanatları denince aklıma ebru, çinicilik, seramik, halı dokumacılık ve ahşap oymacılık geliyor. 


2. Evinizde demirden, bakırdan veya gümüşten yapılan özel eşyalar var mı? Bu eşyaların neden önemli olduğunu düşünüyorsunuz?
Cevap: Evimizde bakırdan cezve ve gümüşten çaydanlık var.  Bu eşyalar geleneksel kültürümüzü yansıttığı ve el emeği olduğu için önemli olduklarını düşünüyorum. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları ADA Yayıncılık

1. Etkinlik

Aşağıdaki kelimeleri yanda verilen bulmacada bularak belirginleştiriniz. Ardından bulmacanın altında yer alan açıklamaların önüne uygun kelimeleri yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları ADA Yayıncılık


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları ADA Yayıncılık

2. Etkinlik

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Anadolu’da Tunç Çağı’nda, tunç nasıl elde ediliyordu?
Cevap: Anadolu’da Tunç Çağı’nda, tunç bakıra kalay katılarak elde ediliyordu. 


2. İslam maden sanatında büyük gelişmeler hangi devlet zamanında görülmüştür?
Cevap: Büyük Selçuklular döneminde görülmüştür.


3. Maden sanatının doruklara ulaşması hangi devlet zamanında olmuştur?
Cevap: Maden sanatının doruklara ulaşması Osmanlı Dönemi’nde olmuştur.


4. Demir hangi aletlerin yapımında kullanılmaktadır?
Cevap: Hayvan koşumları, tarım aletleri, kapı tokmakları, müzik aletleri, mutfak araçları gibi eşyaların yapımında kullanılmaktadır. 


5. Bakır günlük kullanımda hangi eşyalarda kullanılmaktadır?
Cevap: Bakır günlük kullanımda takılarda, kapılarda, kapı süslemelerinde, kap kacaklarda kullanılmaktadır. 


6. Altın-gümüş işlerinde hangi teknikler kullanılır?
Cevap: Savat, telkari, dökme ve dövme teknikleri kullanılır. 


3. Etkinlik

Okuduğunuz metne farklı iki başlık öneriniz. Bu başlıkları ve başlıkları seçme nedenlerinizi yazınız.
Cevap: 

Birinci başlığım: Maden Sanatının Gelişimi
Seçme nedenim: Metinde maden işçiliğinin nasıl geliştiği anlatıldığı için seçtim.

İkinci başlığım: Maden İşçiliği ve Kullanılan Teknikler
Seçme nedenim: Metinde dövme, dökme, kalemkâr, savatlama, telkâri gibi geleneksel maden işleme tekniklerini anlattığı için seçtim.


4. Etkinlik

Aşağıda verilen görsel sanat dallarından hangisi ya da hangilerini yapmak isterdiniz? Nedenleriyle birlikte yazınız.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları ADA YayıncılıkCevap: Fotoğrafçılık ve resim çizme sanatlarını yapmak isterdim. Çünkü doğayı ve ve hayvanları resmetmeyi ve çekerek ölümsüzleştirmeyi çok severim. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları ADA Yayıncılık

5. Etkinlik

Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğünün genel ağ sitesine ait aşağıdaki görseli inceleyiniz. Siteyle ilgili soruları görselden hareketle cevaplayınız. Ardından verilen bilgileri okuyunuz.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları ADA Yayıncılık

1. “guzelsanatlar.ktb.gov.tr” sitesi hangi amaç ya da amaçlarla kurulmuş olabilir?
Cevap: Bu site güzel sanatlar faaliyetlerini tanıtmak ve sanat etkinliklerini duyurmak amacıyla kurulmuş olabilir. 


2. “guzelsanatlar.ktb.gov.tr” sitesini kimler ziyaret ediyor olabilir?
Cevap: Bu siteleri sanata ilgi duyan kişiler ziyaret ediyor olabilir. 


3. “guzelsanatlar.ktb.gov.tr” sitesinde hangi konularla ilgili bilgiler yer almaktadır?
Cevap: Bu sitelerde etkinlik duyuruları, yarışma başvuruları, sanat kurumları hakkında bilgiler ve haberler yer almaktadır. 


4. İnsanlar “guzelsanatlar.ktb.gov.tr” sitesini neden ziyaret ediyor olabilir?
Cevap: İnsanlar bu siteleri etkinlikler hakkında bilgi edinmek ve başvurularda bulunmak için takip ediyor olabilir. 


5. “guzelsanatlar.ktb.gov.tr” sitesi güvenilir bir site midir? Neden?
Cevap: Bu site güvenilirdir. Çünkü ”gov.tr” uzantısına sahiptir. Bu uzantıya sahip siteler devlete ait olduğunu gösterir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları ADA Yayıncılık

6. Etkinlik

“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında hazırlayarak sınıfa getirdiğiniz oyun hamurlarından çeşitli şekil ya da varlıklar yapınız. Ardından öğretmeninizin kontrolünde bu şekil ve varlıkları sınıf tahtası önünde uygun bir şekilde sergileyiniz. Arkadaşlarınızın ortaya koydukları ürünleri inceleyiniz. Arkadaşlarınızla bu şekil ve varlıkları yaparken neler hissettikleri, ne gibi zorluklarla karşılaştıkları ve ne düşündükleri hakkında konuşunuz.
Cevap: Oyun hamuruyla meyve sepetini yaparken meyvelere şekil vermek beni biraz zorladı ancak çok heyecanlı ve keyifli bir süreçti. 


7. Etkinlik

Demirden, bakırdan ya da altından çeşitli aletler veya eşyalar yapan bir sanatçı olduğunuzu düşününüz. Hayal gücünüzü de kullanarak bu konuda bir hikâye yazınız. Hikâyenizde gerçek ve mecaz anlamlı kelimeleri doğru şekilde kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap: Kasabanın birinde bir Şeref usta varmış. Bu usta demir, bakır, altın gibi değerli madenleri döverek, okşayarak ve severek çeşitli şekiller verir insanların ve kasabanın ruhunu yansıtırmış. Bir gün kasabadan sorumlu olan Ahmet Amca Şeref ustanın yanına gelir ve kasabanın girişine gösterişli kasabanın ruhuna hitap eden bir kapı yapmasını ister. Şeref Usta heyecanla karışık mutlu olur çünkü bu güne kadar aldığı en değerli ve önemli iştir. Hemen işe koyulur ve bir hafta sonunda o özel ve değerli kapıyı bitirir. Hapı üç ana malzemeden oluşmaktadır. Bunlar demir, bakır ve altındır. Şeref Usta kapıya işlediği demir parçalarını birleştirirken kasabanın gençlerinin cesaretini; bakır levhaları döverken yaşlıların bilgeliğini ve altın süslemeleri yerleştirirken çocukların hayallerini düşünmüştü. Kapı törenle birlikte kasabanın girişine takıldığında onu gören herkes hayran kalıyor ve kasabanın ruhunu bu kadar iyi yansıttığına inanamıyorlardı. 


Sonraki Derse Hazırlık

Sınıfa severek okuduğunuz roman, hikâye, masal ya da şiir türünde yazılmış bir kitap getiriniz. 

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen ADA Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf