4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 23-26-27-28-29. Sayfa Cevapları TUNA Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Olamam konusunun yer aldığı 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23-26-27-28-29 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Bayrağımıza karşı saygınızı nasıl gösterebilirsiniz? Bu konudaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bayrağımıza karşı saygımızı ona basmayarak, yerlere atmayarak ve yüksek yerlere asarak gösterebiliriz. Vatanımıza sahip çıkarak gösterebiliriz.
b. sizce bir metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okumanın ne gibi faydaları olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Bir metni vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okumak o metnin bütünlüğünü sağlar. Daha anlaşılır, güzel ve akıcı olmasını sağlar.
Nehir “Olamam” şiirindeki bazı kelimelerin şiirdeki anlamlarını aşağıdaki gibi tahmin etmiştir. Bu tahminlerin doğru mu, yanlış mı olduğunu TDK Türkçe sözlükten kontrol ederek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.
⇒ Okuduğunuz şiirde geçen “bayrak”, “vatan”, “gaza” kelimelerinden hareketle şiirin konusunu belirleyiniz. belirlediğiniz konuyu aşağıya yazınız.
Cevap: Şiirin konusu bayrak ve vatan sevgisidir. İnsanın vatanı için ve bayrağı için her şeyden vazgeçebilir.
⇒ Okuduğunuz şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap: Vatan olmadan, bayrak olmadan hiç bir şey olmaz. İnsan vatanı için gerekirse savaşır ve her şey den vazgeçebilir.
Aşağıda boş bırakılan yeri şiirden hareketle doldurunuz.
Cevap:
Şair, Türk bayrağına karşı bir hayranlık duymaktadır. Ona olan duygularını yaşlarımızda ihtiyaç duyduğumuz şeylerden, ihtiyaçlarımızdan bile vazgeçerek sahip çıkacağını anlatmıştır. Hiç bir şeyi olmasa bile sadece bayrağı olsun istemektedir.
Okuduğunuz şiirin görsellerini inceleyiniz. Bunların aşağıdakilerden hangisine katkı sağlayacağını belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap: Duygu oluşturmaya katkı sağlamaktadır.
Aşağıdaki özelliklerden hangileri “Olamam” metni için söylenebilir? İlgili kutucukları İşaretleyiniz.
Cevap: Duygular ön plandadır.
Dizelerden meydana gelir.
b. Bu açıklamaya göre aşağıdaki cümlelerde benzeyen ve benzetilenleri belirleyerek ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap:
a. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun şeklide kullanarak bayrak sevgisiyle ilgili bir konuşma yapınız.
Cevap: Bayrak, eski kahramanların, şehitlerin bize aydınlık bir gelecek için uğruna can vermiş olmalarını sembol etmektedir. Biz kanlarını akıttıkları ve rengini taşıdıkları bu bayrak sayesinde özgürlük kazandık. Hepimiz kendi alanımızda eğitimler almak için hak sahibi olduk. O yüzden bayrağa canını veren kahramanlarımıza minnet borçluyuz.
a. Aşağıda noktanın (.) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.
Cevap:
b. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde noktanın kullanımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap: Bir çok derdim var, hangisini anlatayım.
Yaptığınız araştırmadan hareketle Türk bayrağındaki ay ve yıldızın ne anlama geldiğini defterinize yazınız.
Cevap: Bayrağımıza kırmızı rengini veren kanı sembol etmektedir. Bayrağımızdaki ay islamiyeti yıldız ise Türklüğü sembol etmektedir.
⇒ Geleneksel ata sporlarımızdan “cirit atma, yağlı güreş, matrak ve okçuluk” hakkında araştırma yapınız.
Cevap: Bu sporlar eskilerden günümüze kadar uzanmaktadır. Cirit atma atlarla oynanan ve atlara saklanarak ciritlerden kaçınma oyunudur. Yağlı güreş yağlanarak birbirini devirme oyunudur. Matrak, karşıdakine zarar vermeden ve hızlı yapmadan kafasına dokunma oyunudur. Okçuluk günümüzde hala devam etmektedir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.