4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 50-53-54-55-56-57. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 50-53-54-55-56-57. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Mehmet Akif Ersoy konusunun bulunduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50-53-54-55-56-57 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 50-51-52-53-54-55-56-57 Sayfa Cevapları Mehmet Akif Ersoy
- 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları MEB Yayıncılık
- 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları MEB Yayıncılık
- 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları MEB Yayıncılık
- 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları MEB Yayıncılık
- 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları MEB Yayıncılık
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları MEB Yayıncılık
METNE HAZIRLIK
1. Millî marşımızın ve bayrağımızın milletimiz için önemi nedir? Düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: İstiklal marşımız ve bayrağımız milletimizi, yaptıkları fedakarlıkları, bağımsızlığımızı, ölen şehitlerimizi, dökülen kanları,gazilerimizi temsil ettiği için çok önemlidir.
2. İstiklâl Marşını okumak sizlere hangi duyguları hissettiriyor? Paylaşınız.
Cevap: İstiklal marşını okumak beni gururlandırıyor. Vatanı için herşeyini feda eden şehitlerimizi hatırlıyorum ve vatanımızı onlar gibi korumamız gerektiğini her defasında bana hatırlatıyor.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları MEB Yayıncılık
1. ETKİNLİK
a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükken kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Cevap:
Vazife
Tahmin: Görev
Sözcük Anlamı: Bir kimsenin yapmakla yükümlü olduğu iş
Cümlem: Her insanın topluma karşı bir vazifesi vardır.
Müddet
Tahmin: Tanınan zaman
Sözcük Anlamı: Süre
Cümlem: Olanları ona anlatmam için bir müddet geçmesi gerekiyor .
Vekil
Tahmin: Yerine bakan kişi
Sözcük Anlamı: Birinin yerine iş yapan kimse
Cümlem: Öğretmenimiz izinli olunca yerine vekil öğretmen geldi.
Heyet
Tahmin: Değerlendirme yapan grup.
Sözcük Anlamı: Kurul
Cümlem: Gözleri sıkıntılı olduğu için heyetten geçememiş.
Mütevazı
Tahmin: Sade, gösterişsiz
Sözcük Anlamı: Alçak gönüllü, gösterişsiz.
Cümlem: Çok mütevazi insanlar diye duymuştum.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları MEB Yayıncılık
2. ETKİNLİK
Sorulan metne göre cevaplayınız.
1. Mehmet Akif yarışmaya neden katılmak istememiştir?
Cevap: Mehmet Akif Ersoy yarışmada para ödülü konulduğu için katılmak istememiştir.
2. Hamdullah Suphi Bey, Mehmet Akif’i millî marş yazmaya ikna etmek için neler söylemiştir?
Cevap: Hasan Bahri beyin bunun bir vatan meselesi olduğunu söylemesi üzerine Mehmet Akif Ersoy marşı yazmaya karar vermiştir.
3. Mehmet Akif’in yazdığı millî marş Mecliste nasıl karşılanmıştır?
Cevap: Meclisin çoğunluğu Mehmet Akif Ersoy’un yazdığı marşı çok beğenmiştir. Marş okunurken adeta kendilerinden geçmiş gibilerdi.
3. ETKİNLİK
Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
KONU: Marşın yazılması
ANA FİKİR: Vatan her şeyden önce gelir.
4. ETKİNLİK
İstiklâl Marşının Mecliste ilk kez okunduğu sırada orada bulunsaydınız neler hissederdiniz? Paylaşınız.
Cevap: Tüylerim diken diken olurdu. yaşanılanların dile getirilmesi, bundan sonra unutulmayacak olması hoşuma giderdi.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları MEB Yayıncılık
5. ETKİNLİK
Verilen “Saat Kulesi” metnini okuyarak “Mehmet Akif Ersoy” metni ile karşılaştırınız. Metin türlerinin özellikleri açısından farklılıklarını ve benzerliklerini kutulara yazınız.
Cevap:
BENZERLİKLER: Metinler düz yazı şeklinde yazılmıştır. Açıklama yaparak anlatılmış ve gerçek metinlerdir.
FARKLILIKLAR: Metnin biri öğretici iken diğeri öyküleyicidir.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları MEB Yayıncılık
6. ETKİNLİK
a. Davranışların, olayların ve durumların sebebini öğrenmek için “neden, niçin” sorularını sorarız. Verilen cümlelerin nedenlerini ve sonuçlarını belirleyerek yazınız.
Cevap:
İstiklâl Marşı okunduğu için çok duygulanmıştı.
Neden: İstiklal marşının okunması
Sonuç: Çok duygulanması
Millî birlik ve beraberlik içinde hareket ettiğimiz için Millî Mücadeleyi kazandık.
Neden: Milli birlik ve beraberlik içinde hareket edilmesi
Sonuç: Milli mücadelenin kazanılması
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarından dolayı sınıfımızı süsledik.
Neden: 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarından dolayı
Sonuç: Sınıf süslenildi.
b. Verilen cümleleri neden-sonuç ilişkisi belirten ifadelerle tamamlayınız.
Cevap:
- Ailesi kedi sahiplenmeye karar verdiği için Zehra çok sevindi.
- Koca bir tabak ıspanak yedi çünkü çok acıkmıştı.
- Kitap okumayı çok seviyordu bu nedenle sık sık kütüphaneye gidiyordu.
7. ETKİNLİK
Konuşma çizgisi ve kısa çizginin kullanım alanlarını okuyunuz. Verilen örneklerle kullanım alanlarını eşleştiriniz.
Cevap:

Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya
Millî Mücadele Döneminde askerlerimizin yaşadığı zorluklar hakkında araştırma yaparak notlar alınız. Aldığınız notları arkadaşlarınızla paylasınız.
Cevap: Milli mücadele döneminde askerlimiz bir çok zorlukla karşılaşmıştır. Yiyecek erzak sıkıntısı, silah sıkıntısı, tıbbı malzemelerin olmaması, askeri malzemelerin sıkıntısı ve psikolojilerinin bozulması gibi bir çok sıkıntı yaşamışlardır.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen ADA Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

