5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 49-50-51-52-53-54. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 49-50-51-52-53-54. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Classroom Life konusunun bulunduğu 5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
5.Sınıf MEB Yayınları İngilizce Student Book 49-50-51-52-53-54. Sayfa Cevapları Classroom Life
- 5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları MEB Yayınları
6 Time To Play
a. Follow the instructions and play the game in pairs.
Çeviri: Talimatları takip edin ve oyunu ikişerli gruplar halinde oynayın.
Cut out the cards on page 143.
Match the halves of the cards to make questions.
Ask and answer about the picture in pairs.
Make sure you play in a fair and kind way.
143. sayfadaki kartları kesin.
Soruları oluşturmak için kartların yarısını eşleştirin.
Resim hakkında çiftler halinde soru sorup cevaplayın.
Adil ve nazik bir şekilde oynadığınızdan emin olun.
b. Write three sentences you remember in your notebooks after you f inish the game.
Çeviri: Oyunu bitirdikten sonra hatırladığınız üç cümleyi defterinize yazın.
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları MEB Yayınları
7 Time To Explore
a. Read the weekly magazine quickly and answer the questions.
Çeviri: Haftalık dergiyi hızlıca okuyun ve soruları cevaplayın.
Cevap:
1. Who is the star student? (Yıldız öğrenci kimdir?)
→ The star student is Mert. (Yıldız öğrenci Merttir.)
2. What is her/his favourite school subject? (En sevdiği okul dersi nedir?)
→ His favorite subject is painting. (En sevdiği ders resim.)
b. Read the weekly magazine and match the halves of the sentences. There is an extra one.
Çeviri: Haftalık dergiyi okuyun ve cümlelerin yarısını eşleştirin. Fazladan bir tane daha var.
Cevap:

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları MEB Yayınları
c. Read the weekly magazine on page 50 again. Ask and answer about the new timetable in pairs.
Çeviri: Haftalık derginin 50. sayfasını tekrar okuyun. İkişerli gruplar halinde yeni ders programı hakkında soru sorun ve cevap verin.
Cevap:
When is the art class? (Resim dersi ne zaman?)
on Monday. (Pazartesi günü.)
When is the math class? (Matematik dersi ne zaman?)
On Monday, Tuesday, Wednesday and Thursday. (Pazartesi, salı, çarşamba ve perşembe günü.)
d. Talk about your timetable.
Çeviri: Ders programınızı konuşun.
Cevap: I have math class on Tuesday and gym class on Wednesday. (Salı günü matematik, çarşamba günü beden dersim var.)
8 Time To Note Down
a. Make a survey in the class. Ask your friends about their favourite school subjects with their time, day, and materials. Take notes about their answers in the chart.
Çeviri: Sınıfta bir anket yapın. Arkadaşlarınıza en sevdikleri okul derslerini, saatlerini, günlerini ve materyallerini sorun. Cevaplarını tabloya not edin.
Cevap:

b. Look at your notes in 8a. Write about you and your friends. Then read your paragraphs to the whole class.
Çeviri: 8a’daki notlarınıza bakın. Kendiniz ve arkadaşlarınız hakkında yazın. Ardından paragraflarınızı tüm sınıfa okuyun.
Cevap:

5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları MEB Yayınları
9 Time To Learn More
a. Look at the photos quickly and guess what they are about.
b. Read the texts quickly and write a suitable title.
c. Read the texts and match the photos with the paragraphs. There is an extra one.
Çeviri: a. Fotoğraflara hızlıca bakın ve ne hakkında olduklarını tahmin edin.
b. Metinleri hızlıca okuyun ve uygun bir başlık yazın.
c. Metinleri okuyun ve fotoğrafları paragraflarla eşleştirin. Fazladan bir tane daha var.
Cevap: Photos are about hobbies. (Fotoğraflar hobiler hakkındadır.)

Children in Japan start school at the age of six. They study many subjects like Maths, Science, and English. Lessons are about 45 minutes long. At lunchtime, students generally eat in their classrooms. After lunch, students clean their classrooms together. They learn teamwork skills and show respect for their study places. (Japonya’da çocuklar altı yaşında okula başlar. Matematik, Fen Bilimleri ve İngilizce gibi birçok ders görürler. Dersler yaklaşık 45 dakika sürer. Öğle tatilinde öğrenciler genellikle sınıflarında yemek yerler. Öğle yemeğinden sonra öğrenciler sınıflarını birlikte temizlerler. Takım çalışması becerilerini geliştirir ve çalışma alanlarına saygı gösterirler.)
Children in Finland start school at the age of seven. They learn many school subjects. They also learn how to play and work in groups. They grow fruit and vegetables in the school garden. They take their products to their homes. Teachers don’t give students homework. (Finlandiya’da çocuklar yedi yaşında okula başlar. Birçok okul dersini öğrenirler. Ayrıca grup halinde oynamayı ve çalışmayı da öğrenirler. Okul bahçesinde meyve ve sebze yetiştirirler. Ürünlerini evlerine götürürler. Öğretmenler öğrencilere ödev vermez. )
Children in India start school at the age of six or seven. English is the main language for teaching in many schools. Students start the day with “Happiness Lessons” in Delhi. They do gentle and relaxing exercises in these lessons, not ordinary schoolwork. After the happiness lessons, students feel happy and ready to start the other lessons. (Hindistan’da çocuklar altı veya yedi yaşında okula başlar. Birçok okulda İngilizce ana dil olarak kullanılır. Öğrenciler Delhi’de güne “Mutluluk Dersleri” ile başlar. Bu derslerde sıradan bir okul ödevi değil, hafif ve rahatlatıcı egzersizler yaparlar. Mutluluk derslerinden sonra öğrenciler kendilerini mutlu hisseder ve diğer derslere başlamaya hazır hale gelirler.)
Children in Azerbaijan start school at the age of six. Some of them learn traditional sports like oil wrestling, horseback riding, and horseback javelin. These sports lessons help students be physically fit and healthy. They also connect students to their culture and history. (Azerbaycan’da çocuklar altı yaşında okula başlar. Bazıları yağlı güreş, binicilik ve cirit gibi geleneksel sporları öğrenir. Bu spor dersleri, öğrencilerin fiziksel olarak formda ve sağlıklı olmalarına yardımcı olur. Ayrıca öğrencileri kültür ve tarihleriyle de buluşturur.)
d. Read the texts again and choose the correct paragraph (A-B-C-D) for each sentence.
Çeviri: Metinleri tekrar okuyun ve her cümle için doğru paragrafı (A-B-C-D) seçin.
Cevap:

e. Think about your own country. Are there any interesting school activities? Talk in pairs.
Çeviri: Kendi ülkenizi düşünün. Okulda ilgi çekici aktiviteler var mı? İkili gruplar halinde sohbet edin.
Cevap:
What are the activities in our school? (Okulumuzdaki aktiviteler nelerdir?)
Activities such as physical education classes, science classes, and stretching are held. (Beden dersleri, bilim dersleri, stranç gibi aktiviteler yapılır.)
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları MEB Yayınları
10 Time For A Story
a. Look at the pictures quickly and answer the questions.
Çeviri: Resimlere hızlıca bakın ve soruları cevaplayın.
Cevap:
1. Where are the children? (Çocuklar nerede?)
→The children are at school. (Çocuklar okuldalar.)
2. What is Janet pointing at? (Janet neyi işaret ediyor?)
→ She points to the panel. (Panooyu işaret ediyor.)
Janet : Hey, Sara! How are you doing?
Sara : Hi, Janet. I don’t feel all right!
Janet : Why? What’s the matter?
Sara : There is a quiz today and I’m not ready f o r i t.
Janet : Don’t worry! You can be better prepared n e x t t ime .
Janet: Hey, Sara! Nasılsın?
Sara: Merhaba, Janet. Kendimi iyi hissetmiyorum!
Janet: Neden? Sorun ne?
Sara: Bugün bir sınav var ve ben hazır değilim.
Janet: Endişelenme! Bir dahaki sefere daha iyi hazırlanabilirsin.
Janet : Oh, our P.E. lesson is at half past one.
Sara : That’s great. I want to be in the s c h o ol te am and join the basketball t o u r n ament next month.
Janet : You can talk to the coach about it.
Sara : OK. That’s a good idea!
Janet : Make the grade if you want to join the team!
Sara : Sure, I can
Janet : Ah, beden eğitimi dersimiz saat bir buçukta.
Sara : Harika. Okul takımında olmak ve gelecek ay basketbol turnuvasına katılmak istiyorum.
Janet : Koçla konuşabilirsin.
Sara : Tamam. Bu iyi bir fikir!
Janet : Takıma katılmak istiyorsan notunu yükselt!
Sara : Tabii ki, yapabilirim.
Janet : As you know, we have a Social Studies lesson today and remember, we have a new project.
Sara : Oh, yes.
Janet : Hey, give me a hand for this project! Would you like to join my study group?
Sara : Yes, I’d love to! What materials do we need?
Janet : Scissors, coloured pencils, glue, a ruler, sheets, and a rubber.
Sara : I can bring the sheets and a rubber.
Janet : OK. Let’s go to the classroom and get started!
Janet : Biliyorsun, bugün Sosyal Bilgiler dersimiz var ve unutma, yeni bir projemiz var.
Sara : Ah, evet.
Janet : Hey, bu proje için bana yardım et! Çalışma grubuma katılmak ister misin?
Sara : Evet, çok isterim! Hangi malzemelere ihtiyacımız var?
Janet : Makas, renkli kalemler, yapıştırıcı, cetvel, kağıtlar ve silgi.
Sara : Kağıtları ve silgiyi getirebilirim.
Janet : Tamam. Hadi sınıfa gidip başlayalım!
Sara : What time is it, Janet?
Janet : Oh, it is five to one. You can go a n d se e the coach, now. We canf inish this project later.
Sara : OK, then.
Janet : Please don’t skip the lesson!
Sara : All right. See you, then.
Sara: Saat kaç Janet?
Janet: Ah, saat bire beş var. Şimdi gidip koçla görüşebilirsin. Bu projeyi daha sonra bitirebiliriz.
Sara: Tamam o zaman.
Janet: Lütfen dersi atlama!
Sara: Tamam. O zaman görüşürüz.
b. Read the picture strip story carefully and act out in groups.
Çeviri: Resimli hikayeyi dikkatlice okuyun ve gruplar halinde canlandırın.
5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları MEB Yayınları
c. Read the questions about the picture strip story and think about them.
Çeviri: Resimli şerit hikayesiyle ilgili soruları okuyun ve üzerinde düşünün.
d. Ask and answer the questions in 10c in pairs.
Çeviri: 10c’deki soruları ikişerli gruplar halinde sorun ve cevaplayın.
Cevap:
1. Why isn’t Sara OK? (Sara neden iyi değil?)
→ Because she wasn’t ready for her exam. (Sınavına hazır olmadığı için.)
2. What time does the P.E. lesson start? (Beden eğitimi dersi saat kaçta başlıyor?)
→ It starts at half past one. (Saat bir buçukta başlıyor.)
3. When is the basketball tournament? (Basketbol turnuvası ne zaman?)
→The tournament is next month. (Turnuva gelecek ay.)
4. Why does Sara need to see the coach? (Sara’nın neden koçla görüşmesi gerekiyor?)
→ To get on the team. (Takıma girmek için.)
5. What do they need for the project? (Proje için neye ihtiyaçları var?)
→ Scissors, colored pencils, glue, ruler, papers and eraser. (Makas, renkli kalemler, yapıştırıcı, cetvel, kağıtlar ve silgi.)
e. What is your favourite school subject? Talk about the time, day, and materials of it in pairs.
Çeviri: En sevdiğiniz okul dersi nedir? İkili gruplar halinde dersin saati, günü ve materyalleri hakkında konuşun.
Cevap:
What is your favorite school subject? (En sevdiğin okul dersi nedir?)
It is a physical education class. (Beden eğitimi dersidir.)
What days are there? (Hangi günler var?)
There are Fridays. (Cuma günleri var.)
11 Time For A Project
Follow the instructions and do your project.
Çeviri: Talimatları takip edin ve projenizi yapın.
12 Time To Check Your Progress
Colour the bricks.
Çeviri: Tuğlaları boyayın.
Cevap:

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

