Cevap Yaz
10 Ekim 2024, 17:46 - Zülal Güneş Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 45-46-47-48-49-50-51-52-53. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 45-46-47-48-49-50-51-52-53. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Açıları Ölçme konusunun bulunduğu 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 45-46-47-48-49-50-51-52-53 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerileriniz

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 45-46-47-48-49-50-51-52-53. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 45-46-47-48-49-50-51-52-53. Sayfa Cevapları Doğruların Yolculuğu

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları MEB YayınlarıElektrik telleri birbirlerine temas etmez. Sizce bu tellerin birbirine göre durumu nasıl ifade edilebilir?
Cevap: Elektrik telleri birbirine göre durumu paraleldir. 


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları MEB YayınlarıKaldırım taşlarının birleşme yerindeki çizgilerde hareket eden karıncalar, belli noktalarda karşılaşabilir. Sizce karıncaların karşılaşmasının sebebi nasıl ifade edilebilir?
Cevap: Kaldırım taşlarındaki doğrular birbirine eşittir. Karıncalar belirli aralıklara hareket ettiği zaman belirli bir zaman da kesişim noktasına ulaşırlar. 


Etkinlik 1

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları MEB YayınlarıAsetat kâğıtlarının üzerine yandaki gibi birer doğru çizerek aşağıdaki adımları uygulayınız

a) İki asetat kâğıdını rastgele üst üste koyunuz. Doğrular arasında oluşan açıların çeşidini açıklayınız.
Cevap: İki asetat kağıdını üst üste koyduğumuz zaman doğrular arasındaki oluşan açılar dik açıdır. 

b) Asetat kâğıtlarını farklı şekillerde üst üste koyduğunuzda doğruların birbirine göre durumlarına bağlı olarak oluşabilecek farklı açılar hakkında arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Farklı konumlandırdığımız zaman dar açı, geniş açı ve doğru açı oluşur. 

c) Oluşabilecek tüm farklı durumların çizimlerini aşağıdaki kutulara yapınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları MEB Yayınları

d) Çizimlerini yaptığınız her bir durumda oluşan açıları isimlendirerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları MEB Yayınları


İki Doğrunun Kesişimi

Yandaki kareli zeminde iki doğrunun birbirine göre durumlarından biri verilmiştir. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları MEB Yayınları

a) Bu doğruların ortak noktasını belirleyiniz.
Cevap: Bu doğruların ortak noktası E noktasıdır. 

b) Belirlediğiniz ortak noktada oluşan açıları çeşitlerine göre aşağıdaki tabloya yazınız.
Cevap: 

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 2

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları MEB Yayınları

Bu doğru modellerini göz önünde bulundurarak aşağıdaki soruları cevaplandırınız

a) Köşesi AB ve CD doğrularının ortak noktası olan aşağıdaki açıların ölçülerini yazınız.
Cevap: 

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları MEB Yayınları

b) Belirlediğiniz açı ölçülerine göre AB doğrusu ile CD doğrusu arasında nasıl bir ilişki olduğunu açıklayınız
Cevap: AB doğrusu ile CD doğrusu birbirine diktir. 


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları MEB Yayınları

Düzlemde Açı Oluşturmayan Doğrular

Yandaki kareli zeminde, iki doğrunun birbirine göre durumlarından biri verilmiştir. Bu durumları göz önünde bulundurarak aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları MEB Yayınları

a) AB ve CD doğrularının kesiştiği bir nokta var mıdır?
Cevap: AB ve CD doğrularının kesiştiği bir nokta yoktur. 

b) Bu doğrular ile bir açı oluşturulabilir mi?
Cevap: Bu doğrular kesişmediği için bir açı oluşturmazlar. 


Örnek 1

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları MEB Yayınları

Yanda birbirine bitişik dizilmiş özdeş kaldırım taşları modeli verilmiştir. Bu kaldırım taşları modeli üzerine çizilmiş d, m ve n doğrularının birbirlerine  göre durumlarını belirleyerek aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:  

a) d ile n doğrusu paraleldir.
b) m ile n doğrusu paraleldir. 


İki Doğrunun Çakışması

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları MEB Yayınları

Yandaki şekilde iki doğrunun bütün noktalarının ortak olduğu bir durum verilmiştir. Bu iki doğrunun üzerinde herhangi bir nokta seçilerek açı oluşturulabilir mi?
Cevap: Şeklide verilen doğrular çakışık doğrulardır. Çakışık doğrular ile bir açı oluşturulamaz. 


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 2

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları MEB YayınlarıYandaki kareli zemin üzerine doğrular çizilmiştir. Buna göre bu doğruların birbirlerine göre durumlarını belirleyiniz.
Cevap:

a) a doğrusu ile b doğrusu …diktir.. b) a doğrusu ile c doğrusu …paraleldir…
c) c doğrusu ile d doğrusu …kesişir…. ç) b doğrusu ile h doğrusu ..paraleldir…
d) g doğrusu ile d doğrusu ..kesişir… e) h doğrusu ile a doğrusu …diktir..


Etkinlik 3

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları MEB Yayınları

Yukarıda bir makasın açık hâli üzerine doğru modelleri çizilmiştir.
Şekildeki açıları açıölçer yardımıyla ölçerek aşağıdaki soruları cevaplandırınız

a) Makasın üzerindeki açılardan kaç tanesi dar, kaç tanesi geniş açıdır?
Cevap: 

m(ACB) açısı dar açıdır
m(DCE) açısı dar açıdır
m(BCD) açısı geniş açıdır
m(ACE) açısı geniş açıdır

b) Belirlediğiniz açı çeşitlerinden ters yöne bakan açı çiftleri hangileridir?
Cevap:

m(BCA) ve m(DCE)
m(ACE) ve m(BCD) ters yöne bakan açı çiftleridir.  

c) Belirlediğiniz açı çeşitlerinden ters yöne bakan açıların ölçülerini karşılaştırarak ulaştığınız sonucu yazınız.
Cevap: Ters yöne bakan açı çiftlerinin açıları eşittir. 

ç) Belirlediğiniz açılardan köşeleri ve birer kolları ortak olan açı çiftlerini yazınız.
Cevap:

m(BCA) ve m(BCD) açıları
m(ECA) ve m(DEC) açıları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 3

Yandaki doğruların kesişimi ile oluşan açıları isimlendiriniz. İsimlendirdiğiniz açıların ölçülerini açıölçer ile belirleyerek aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

 

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları MEB Yayınları

a) Ters açı çiftlerini sembolle gösteriniz
Cevap: 

m(ADC) ve m(EDB)
m(ADE)ve m(CDB)

b) Komşu açı çiftlerini sembolle gösteriniz
Cevap:

m(ADE) ve (ADC)
m(CDB) ve m(EDB)
m(ADC) ve m(CDB)
m(ADE) ve m(BDC)


Etkinlik 4

a) Oluşan açıları isimlendirip ölçülerini açıölçer ile belirleyerek sembolle gösterimlerini yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları MEB Yayınları

b) Bu iki durumu inceleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları MEB Yayınları

 


c) Bu iki durumda oluşan açı çeşitlerinin sayısına göre ulaştığınız çıkarımları ayrı ayrı yazınız.
Cevap: Ulaştığımız açı çeşitleri birbirine eşittir. 


Üç Doğrunun Paralelliği

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları MEB Yayınları

a) Uçakların arkalarında bıraktığı egzoz izini doğru olarak düşününüz ve bu izlerin birbirlerine göre durumlarını yorumlayınız.
Cevap: Bu izlerin birbirine göre durumları paraleldir. 

b) Uçakların egzoz izleri üzerine doğrular çizip isimlendiriniz. Bu doğruların birbirlerine göre durumlarını sembolle ifade ediniz
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları MEB Yayınları

Üç Doğrunun Bir Noktada Kesişimi

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları MEB Yayınları

Yanda üç ana yolun buluştuğu kavşak görseli verilmiştir. Bu yolların üzerine birer doğru modeli çizilmiştir. Sizce kavşak neyi temsil eder? Yorumlayınız
Cevap: Kavşak doğruların kesiştiği noktayı ifade etmektedir. 


Örnek 4

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları MEB Yayınları

Asaf, defterine B noktasında kesişen AC, DF ve EH doğrularını yukarıdaki gibi çizmiştir. m(FBC) = 32°  olduğuna göre aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

m(HBA) ve m(EBC) açıları eşittir.
90 + 90 = 180°

m(FBC) ve m(ABD) açıları eşittir.
32 + 32 = 64° 

m(DBE) ve m(HBF) açıları eşittir.
180 + 64 = 244°
360 – 244 = 116°
İki açının toplamı → 116°
tek açı → 116 ÷ 2 = 58°dir.

a) Ölçüleri toplamı 90° olan komşu açı çiftlerini yazınız
Cevap:

m(FBH) ve m(CBF)
m(DBE) ve m(ABD)

b) Ölçüleri toplamı 180° olan komşu açı çiftlerini yazınız.
Cevap: m(ABH) ve m(CBH), m(ABE) ve m(CBE), m(ABH) ve m(ABE), m(HBC) ve m(CBE)

c) Komşu olmayıp ölçüleri toplamı 90° olan açı çiftlerini yazınız
Cevap: m(HBE) ve m(ABD), m(DBE) ve m(FBC)

ç) Komşu olmayıp ölçüleri toplamı 180° olan açı çiftlerini yazınız.
Cevap: m(CBE) ve m(ABH), m(HBC) ve m(ABE)


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 5

Aşağıdaki açılar, komşu tümler açıdır. Verilenlerden yararlanarak istenen açının ölçüsünü bulunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları MEB Yayınları


Örnek 6

Aşağıdaki açılar, komşu bütünler açıdır. Verilenlerden yararlanarak istenen açının ölçüsünü bulunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları MEB Yayınları


Örnek 7

Aşağıdaki açıların tümler ve bütünler açı ölçülerini bulunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları MEB Yayınları

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.