5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 45-46-47-48-49-50-51-52-53. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 45-46-47-48-49-50-51-52-53. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Açıları Ölçme konusunun bulunduğu 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 45-46-47-48-49-50-51-52-53 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerileriniz

5.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 45-46-47-48-49-50-51-52-53. Sayfa Cevapları Doğruların Yolculuğu
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları MEB Yayınları

Cevap: Elektrik telleri birbirine göre durumu paraleldir.

Cevap: Kaldırım taşlarındaki doğrular birbirine eşittir. Karıncalar belirli aralıklara hareket ettiği zaman belirli bir zaman da kesişim noktasına ulaşırlar.
Etkinlik 1

a) İki asetat kâğıdını rastgele üst üste koyunuz. Doğrular arasında oluşan açıların çeşidini açıklayınız.
Cevap: İki asetat kağıdını üst üste koyduğumuz zaman doğrular arasındaki oluşan açılar dik açıdır.
b) Asetat kâğıtlarını farklı şekillerde üst üste koyduğunuzda doğruların birbirine göre durumlarına bağlı olarak oluşabilecek farklı açılar hakkında arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Farklı konumlandırdığımız zaman dar açı, geniş açı ve doğru açı oluşur.
c) Oluşabilecek tüm farklı durumların çizimlerini aşağıdaki kutulara yapınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları MEB Yayınları
d) Çizimlerini yaptığınız her bir durumda oluşan açıları isimlendirerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap:

İki Doğrunun Kesişimi
Yandaki kareli zeminde iki doğrunun birbirine göre durumlarından biri verilmiştir. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

a) Bu doğruların ortak noktasını belirleyiniz.
Cevap: Bu doğruların ortak noktası E noktasıdır.
b) Belirlediğiniz ortak noktada oluşan açıları çeşitlerine göre aşağıdaki tabloya yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 2

Bu doğru modellerini göz önünde bulundurarak aşağıdaki soruları cevaplandırınız
a) Köşesi AB ve CD doğrularının ortak noktası olan aşağıdaki açıların ölçülerini yazınız.
Cevap:

b) Belirlediğiniz açı ölçülerine göre AB doğrusu ile CD doğrusu arasında nasıl bir ilişki olduğunu açıklayınız
Cevap: AB doğrusu ile CD doğrusu birbirine diktir.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları MEB Yayınları
Düzlemde Açı Oluşturmayan Doğrular
Yandaki kareli zeminde, iki doğrunun birbirine göre durumlarından biri verilmiştir. Bu durumları göz önünde bulundurarak aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

a) AB ve CD doğrularının kesiştiği bir nokta var mıdır?
Cevap: AB ve CD doğrularının kesiştiği bir nokta yoktur.
b) Bu doğrular ile bir açı oluşturulabilir mi?
Cevap: Bu doğrular kesişmediği için bir açı oluşturmazlar.
c) Açı oluşturmayan doğruların birbirine göre durumları nasıl ifade edilebilir?
Cevap:
Örnek 1

Yanda birbirine bitişik dizilmiş özdeş kaldırım taşları modeli verilmiştir. Bu kaldırım taşları modeli üzerine çizilmiş d, m ve n doğrularının birbirlerine göre durumlarını belirleyerek aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
a) d ile n doğrusu paraleldir.
b) m ile n doğrusu paraleldir.
İki Doğrunun Çakışması

Yandaki şekilde iki doğrunun bütün noktalarının ortak olduğu bir durum verilmiştir. Bu iki doğrunun üzerinde herhangi bir nokta seçilerek açı oluşturulabilir mi?
Cevap: Şeklide verilen doğrular çakışık doğrulardır. Çakışık doğrular ile bir açı oluşturulamaz.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları MEB Yayınları
Örnek 2

Cevap:
a) a doğrusu ile b doğrusu …diktir.. b) a doğrusu ile c doğrusu …paraleldir…
c) c doğrusu ile d doğrusu …kesişir…. ç) b doğrusu ile h doğrusu ..paraleldir…
d) g doğrusu ile d doğrusu ..kesişir… e) h doğrusu ile a doğrusu …diktir..
Etkinlik 3

Yukarıda bir makasın açık hâli üzerine doğru modelleri çizilmiştir.
Şekildeki açıları açıölçer yardımıyla ölçerek aşağıdaki soruları cevaplandırınız
a) Makasın üzerindeki açılardan kaç tanesi dar, kaç tanesi geniş açıdır?
Cevap:
m(ACB) açısı dar açıdır
m(DCE) açısı dar açıdır
m(BCD) açısı geniş açıdır
m(ACE) açısı geniş açıdır
b) Belirlediğiniz açı çeşitlerinden ters yöne bakan açı çiftleri hangileridir?
Cevap:
m(BCA) ve m(DCE)
m(ACE) ve m(BCD) ters yöne bakan açı çiftleridir.
c) Belirlediğiniz açı çeşitlerinden ters yöne bakan açıların ölçülerini karşılaştırarak ulaştığınız sonucu yazınız.
Cevap: Ters yöne bakan açı çiftlerinin açıları eşittir.
ç) Belirlediğiniz açılardan köşeleri ve birer kolları ortak olan açı çiftlerini yazınız.
Cevap:
m(BCA) ve m(BCD) açıları
m(ECA) ve m(DEC) açıları
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları MEB Yayınları
Örnek 3
Yandaki doğruların kesişimi ile oluşan açıları isimlendiriniz. İsimlendirdiğiniz açıların ölçülerini açıölçer ile belirleyerek aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

a) Ters açı çiftlerini sembolle gösteriniz
Cevap:
m(ADC) ve m(EDB)
m(ADE)ve m(CDB)
b) Komşu açı çiftlerini sembolle gösteriniz
Cevap:
m(ADE) ve (ADC)
m(CDB) ve m(EDB)
m(ADC) ve m(CDB)
m(ADE) ve m(BDC)
Etkinlik 4
a) Oluşan açıları isimlendirip ölçülerini açıölçer ile belirleyerek sembolle gösterimlerini yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları MEB Yayınları
b) Bu iki durumu inceleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap:

c) Bu iki durumda oluşan açı çeşitlerinin sayısına göre ulaştığınız çıkarımları ayrı ayrı yazınız.
Cevap: Ulaştığımız açı çeşitleri birbirine eşittir.
Üç Doğrunun Paralelliği

a) Uçakların arkalarında bıraktığı egzoz izini doğru olarak düşününüz ve bu izlerin birbirlerine göre durumlarını yorumlayınız.
Cevap: Bu izlerin birbirine göre durumları paraleldir.
b) Uçakların egzoz izleri üzerine doğrular çizip isimlendiriniz. Bu doğruların birbirlerine göre durumlarını sembolle ifade ediniz
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları MEB Yayınları
Üç Doğrunun Bir Noktada Kesişimi

Yanda üç ana yolun buluştuğu kavşak görseli verilmiştir. Bu yolların üzerine birer doğru modeli çizilmiştir. Sizce kavşak neyi temsil eder? Yorumlayınız
Cevap: Kavşak doğruların kesiştiği noktayı ifade etmektedir.
Örnek 4

Asaf, defterine B noktasında kesişen AC, DF ve EH doğrularını yukarıdaki gibi çizmiştir. m(FBC) = 32° olduğuna göre aşağıdaki soruları cevaplandırınız.
m(HBA) ve m(EBC) açıları eşittir.
90 + 90 = 180°
m(FBC) ve m(ABD) açıları eşittir.
32 + 32 = 64°
m(DBE) ve m(HBF) açıları eşittir.
180 + 64 = 244°
360 – 244 = 116°
İki açının toplamı → 116°
tek açı → 116 ÷ 2 = 58°dir.
a) Ölçüleri toplamı 90° olan komşu açı çiftlerini yazınız
Cevap:
m(FBH) ve m(CBF)
m(DBE) ve m(ABD)
b) Ölçüleri toplamı 180° olan komşu açı çiftlerini yazınız.
Cevap: m(ABH) ve m(CBH), m(ABE) ve m(CBE), m(ABH) ve m(ABE), m(HBC) ve m(CBE)
c) Komşu olmayıp ölçüleri toplamı 90° olan açı çiftlerini yazınız
Cevap: m(HBE) ve m(ABD), m(DBE) ve m(FBC)
ç) Komşu olmayıp ölçüleri toplamı 180° olan açı çiftlerini yazınız.
Cevap: m(CBE) ve m(ABH), m(HBC) ve m(ABE)
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları MEB Yayınları
Örnek 5
Aşağıdaki açılar, komşu tümler açıdır. Verilenlerden yararlanarak istenen açının ölçüsünü bulunuz.
Cevap:

Örnek 6
Aşağıdaki açılar, komşu bütünler açıdır. Verilenlerden yararlanarak istenen açının ölçüsünü bulunuz.
Cevap:

Örnek 7
Aşağıdaki açıların tümler ve bütünler açı ölçülerini bulunuz.
Cevap:

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

