5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 94-95-96-97-98-99-100. Sayfa Cevapları 2. Kitap
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 94-95-96-97-98-99-100. Sayfa Cevapları 2. Kitap 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde İstatistik Okuryazarlığı konusunun yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98-99-100 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 94-95-96-97-98-99-100. Sayfa Cevapları 2. KİTAP İstatistik Okruyazarlığı
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları MEB Yayınları
Örnek 1
Aşağıda bir araştırma sonucuna ait grafikler verilmiştir.

Grafikleri inceleyerek hangi vergi türünden daha fazla ya da daha az vergi geliri elde edildiğini belirleyiniz. Bu belirlemeyi yaparken hangi grafikten faydalanmanın daha avantajlı olacağını açıklayınız.
Cevap: “Dâhilde Alınan KDV” en çok alınan, “Kurumlar Vergisi” en az alınan vergi türüdür.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları MEB Yayınları
Örnek 2
Aşağıda Türkiye Cumhuriyeti Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının Aralık 2023’te yayımladığı grafik verilmiştir.

Yukarıdaki grafiği inceleyerek verileri yorumlayınız.
Cevap: 2022 yılında paylaşılan verilere göre illerin en büyük sorunu su kirliliğidir. En küçük sorunu ise gürültü kirlililiğidir.
Örnek 3
Aşağıda Türkiye Cumhuriyeti Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının 2019 yılında yayımladığı grafik verilmiştir
Yukarıdaki grafiği inceleyerek verileri yorumlayınız.
Cevap:
En çok mavi bayrağa sahip plaj Akdeniz’de bulunmaktadır. En düşük mavi bayrak Marmara Denizinde bulunmaktadır.
Mavi bayrağa sahip olmayan en çok plaj Karadeniz’de bulunmaktadır. En az mavi bayrağa sahip olmayan plajlar ise göllerde yer almaktadır.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları MEB Yayınları
Verilerin Değişebilirliği
Verilen grafikleri karşılaştırarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) 2018’de elde edilen verilerden hangilerinin 2023 yılında arttığını veya azaldığını belirleyiniz.
Cevap:
2018 yılındaki verilere göre 2023 yılında
0-4 yaş arası çocuk sayısı azalmış,
5-9 yaş arası çocuk sayısı artmış,
10-14 yaş arası çocuk sayısı artmış,
15-17 yaş arası çocuk sayısı artmıştır.
b) 2018 ve 2023 yıllarındaki verilerin neden değişmiş olabileceği hakkındaki düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Her sene eşit miktarda çocuk dünyaya gelmemektedir. Ayrıca yeni doğan çocukların yaşı ilerlediği için yaş grubu da değişmektedir.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları MEB Yayınları
Örnek 1
Sağlık Bakanlığının paylaştığı 2022 yılına ait verileri gösteren gazete sayfası aşağıda verilmiştir.

Bu tabloya bakarak hangi çıkarımlarda bulunursunuz? Siz de çeşitli bakanlıklarca yapılan araştırma sonuçlarını gösteren tablo ve grafik örneklerini bulup inceleyiniz.
Cevap: Bu tabloya göre Sağlık Bakanlığı’nın en fazla Kar Paletli Ambulansı bulunmaktadır. En az ambulansı ise Uçak Ambulans’tır.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 1 Sınıfımdaki Kan Grupları
Bir sınıftaki öğrencilere ait kan grubu verileri aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.

a) Hangi grafik bu veri grubunu en uygun görselleştirmektedir? Nedenini açıklayınız.
Cevap: 1 numaralı grafik grubu bu veri grubunu en uygun şekilde görselleştirmektedir. 1 numaralı grafikte sütunların hangi sayı satırına denk geldiği bellidir ancak diğerlerinde tahmini yapmak zorundayız.
b) Hangi grafik bu veri grubu hakkında hatalı yorumlar yapmamıza sebep olabilir? Nedenini açıklayınız.
Cevap: 2 ve 3 numaralı grafikte hatalı yorumlama yapılabilir çünkü sayı satırı az yazılmış ve bir kısmı tahmine bırakılmıştır.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları MEB Yayınları
Performans Görevi
Kan Grubun Ne?
Bu projede çevrenizde ulaşabildiğiniz kişilerin kan gruplarını öğrenmeniz ve öğrendiğiniz kan gruplarına ilişkin görselleştirme çalışmalarınızı, çıkarımlarınızı ve yorumlarınızı sınıfınızda sunmanız beklenmektedir.

Not: Değerlendirmenizin yapılacağı ölçme aracında istenen adımların gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğini kontrol ediniz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 2 Sınıf Başarılı mı? Başarılı Değil mi?
Zeynep öğretmen, öğrencilerinin aldığı yazılı sınav puanlarını bir grafik ile görselleştirerek sınıfının başarılı olup olmadığını incelemek istiyor. Alınan puanları (0-44) başarısız, (45-54) geçer, (55-69) orta, (70-84) iyi ve (85-100) pekiyi şeklinde sınıflandırmıştır. Zeynep öğretmenin elde ettiği verilerile hazırlanan sıklık tablosu ve bu verilere göre oluşturduğu grafik aşağıda verilmiştir.

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Tablodaki veriler grafikte doğru gösterilmiş midir?
Cevap: Tablodaki grafikler doğru gösterilmiştir.
b) Zeynep öğretmen, sınıfının genel olarak başarılı olduğu yorumunu yapmıştır. Sizce bu çıkarım doğru mudur?
Cevap: Evet doğrudur. Sınıfın çoğunluğu başarılı puan almıştır.
c) Bu yorumu hangi veriler kanıtlamaktadır?
Cevap: Sınıfın yarısından fazlası iyi ve pekiyi alması bu yorumu kanıtlar.
ç) Bu grafiğe göre başka nasıl yorumlar yapılabilir?
Cevap: Sınıftaki başarısızlık oranı oldukça düşük ancak genel olarak sınıfın başarı oranı oldukça yüksektir.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

