Cevap Yaz
6 Aralık 2024, 22:21 - Furkan Yazdı

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 83-86-87. Sayfa Cevapları EVOS Yayıncılık

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 83-86-87. Sayfa Cevapları EVOS Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencileri için hazırlanmış olan ve içerisinde Tarihi Ticaret Yolları konusunun da yer aldığı 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 83-86-87 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 83-86-87. Sayfa Cevapları EVOS Yayıncılık

6.Sınıf EVOS Yayıncılık Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 83-84-85-86-87. Sayfa Cevapları Tarihi Ticaret Yolları

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları EVOS Yayıncılık

“Tarihî ticaret yolları” ifadesinden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Çok eski zamanlarda insanların ticaret yapmak için sürekli kullandığı güvenli yollar aklıma geliyor.


İpek ve Baharat yolları üzerinde kurulan Türk devletleri hangileridir?
Cevap: Asya Hun Devleti, Kök Türk Devleti, Harezmşahlar, Uygurlar, Gazneliler, Büyük Selçuklu Devleti, Anadolu Selçuklu Devleti, Gazneliler ve Osmanlı Devleti

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları EVOS Yayıncılık

Etkinlik Zamanı

Günümüzde tarihî İpek Yolu’nu canlandırmak için çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmalarla ilgili aşağıdaki metni okuyunuz ve soruları cevaplayınız.

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları EVOS Yayıncılık

1. Demir İpek Yolu’nda hangi ulaşım aracının kullanılması planlanmaktadır?
Cevap: Demir İpek Yolu’nda tren kullanılması planlanmaktadır.

2. Demir İpek Yolu hangi ülkeler arasında ticareti geliştirmektedir?
Cevap: Demir İpek Yolu Türkiye, Azerbaycan, Gürcistan ve Çin arasındaki ticareti geliştirmektedir.

3. Demir İpek Yolu’nun ülkemize neler kazandıracağı düşünülmektedir?
Cevap: Demir İpek Yolu’nun ülkemizden geçmesiyle beraber ülkemizin ticari faaliyetlerinin kolaylaşmasıyla ekonomik anlamda kazanç elde edeceği düşünülmektedir.

4. Modern İpek Yolu Projesi’nin ülkemizle diğer ülkeler arasında siyasi, kültürel ve ekonomik ilişkilere etkileri neler olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Modern İpek Yolu Projesi tarih boyunca ortak çıkarlarla ticaret yapan devletlerin tekrardan bunu sağlayarak ekonomik olarak kalkınmalarını sağlamak, kültürel etkileşimi arttırmak ve sosyal açıdan kazanç sağlamak gibi etkileri olabilir.

6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları EVOS Yayıncılık

Etkinlik Zamanı

İpek ve Baharat yollarının toplumlar arası siyasi, kültürel ve ekonomik ilişkilerdeki rollerini örneklerle açıklayınız. Bunun için aşağıdaki tablodan yararlanınız.

İpek Yolu

Siyasi İlişkilerdeki Rolü: Bu ticaret yolları ülkeler arasında koz olarak kullanılmış ve savaşlara sebep olmuştur.
Kültürel İlişkilerdeki Rolü: Etkileşime giren devletler pantolon, ceket ve kemer gibi giysileri öğrenmişlerdir.
Ekonomik İlişkilerdeki Rolü: Bu yol üzerindeki devletlerle ticari faaliyetler yapılmış ve tüm ülkeler açısından kazanç sağlanmıştır.


Baharat Yolu

Siyasi İlişkilerdeki Rolü: Haçlı Seferleri’nde büyük değer kazanmıştır.
Kültürel İlişkilerdeki Rolü: Hindistan baharatlarının Avrupa’da yemek kültürünün değişmesine sebep oldu.
Ekonomik İlişkilerdeki Rolü: Başta Hindistan olmak üzere yol üzerindeki devletlerin ticari faaliyetleri artmıştır.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.