6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 24-26-27-28-29. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 24-26-27-28-29. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Annem Yeryüzüydü, Babam Gökyüzü Metni Cevapları konusunun bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24-26-27-28-29 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
6.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 24-26-27-28-29. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Annem Yeryüzüydü, Babam Gökyüzü
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları MEB Yayınları
- 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları MEB Yayınları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları MEB Yayınları
HAYDİ, BAŞLAYALIM!
“Nine”, “hayal”, “oyun” kelimeleri birer renk olsaydı sizce bunlar hangi renkler olurdu? Sebeplerini açıklayınız.
Cevap: Nine mavi, hayal pembe ve oyunda kırmızı olurdu. Bu kelimeleri söylediğimde aklımda bu renkler oluşuyor, sanki bunlar o kelimelere ait bir renkmiş gibi.
“Atasözü” kelimesine bu ismin verilme sebebi ne olabilir? Bir sözün atasözü hâline gelmesi için sizce ne kadar süre geçmesi gereklidir? Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Atasözü kelimesine bu ismin verilmesinin sebebi büyüklerimizin sözü olmasından dolayıdır. Bir sözün, atasözü haline gelebilmesi için kelimenin okunuşu haricinde farklı anlamlar içermesi gerekir.
Aile büyüklerinizden sıkça duyduğunuz atasözü ve deyimler nelerdir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Annem sürekli “sakla samanı, gelir zamanı” ve “birlikten kuvvet doğar” sözlerini söyler.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları MEB Yayınları
1. ANLAYALIM
a. “Bakraç” denince aklınıza neler geliyor? Söyleyiniz.
Cevap: Bakraç denince aklıma yakalamaca oyunu geliyor. İsmi o oyunu andırıyor.
b. Karekodu okutarak “Bakraç” adlı dijital içeriğe ulaşınız.
c. İçeriğin konusu nedir? Söyleyiniz.
Cevap: Bakraç kelimesinin anlamı hakkında tahminlerde bulunup sonuca giden bir çocuk anlatılıyor.
ç. İçerikteki kahraman, “bakraç” kelimesinin anlamını tahmin etmeye çalışırken hangi yollara başvuruyor? Söyleyiniz.
Cevap: Bakraç kelimesini önce başka kelimelerle alakasını bulmaya çalışıyor. Daha sonra kelimenin geçtiği cümleden tahmin yürütüyor. En son Güncel Türkçe Dil Sözlüğüne bakıyor.
2. ANLAYALIM
a. “Annem Yeryüzüydü Babam Gökyüzü” metnini tekrar gözden geçiriniz ve anlamını bilmediğiniz kelime/kelime gruplarını belirleyiniz. “1. ANLAYALIM” etkinliğinden yola çıkarak bu kelime/kelime gruplarının anlamlarını tahmin ediniz.

b. Kelime/kelime gruplarının anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Tahmininizin doğru cevaba yaklaşma durumuna göre yıldızları boyayınız (Üç yıldız “Tahminim doğru.”, iki yıldız “Tahminim kısmen doğru.”, bir yıldız “Tahminim doğru değil.” ifadelerini karşılamaktadır.).
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları MEB Yayınları
3. ANLAYALIM
a. Aşağıdaki kelime/kelime gruplarının bir arada olma gerekçesini belirleyip söyleyiniz. Bu gerekçeye uygun olacak şekilde metinden birer kelime/kelime grubu belirleyiniz ve bu gruplara örnekteki gibi ekleyiniz.
Cevap:

b. Eklediğiniz kelime/kelime gruplarından hangileri metni daha iyi yansıtmaktadır? Söyleyiniz.
Cevap: Eklediğim kelimelerin tamamı metni daha iyi yansıtmaktadır çünkü alakalı kelimeler kullandım.
4. ANLAYALIM
a. Okuduğunuz metindeki farklı renkle yazılmış ifadeleri inceleyiniz. Bu ifadelerin ortak özelliği ne olabilir? Söyleyiniz.
Cevap: Farklı renkte yazılmış bu ifadeler atasözleridir. Bu sözler yazılışlarından farklı olarak insanlara ders çıkarma, öğüt verme amacı taşır.
b. Metinde aynı özelliği taşıyan başka ifadeler var mı? Metni bu açıdan gözden geçiriniz ve belirlediğiniz ifadelerin altını çiziniz.
Cevap: “Acele işe şeytan karışır” ve “Bir tutam tarhana varsa ehline pişirt” sözleri benzer ifadelerdir.
c. Bu ifadeler metne anlamca nasıl bir katkıda bulunmuştur? Bu ifadelerin yerine başka hangi ifadeler kullanılabilirdi? Söyleyiniz.
Cevap: Bu ifadeler metinde okuyucuda ve kahramanların öğüt almalarına yol açmıştır. Bu ifadelerin yerine uzun uzun açıklama yazılabilirdi ancak bu sıkıcı bir anlatım olurdu.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları MEB Yayınları
5. ANLAYALIM
Okuduğunuz metindeki kahramanın çocukluğu ile ilgili aşağıdaki ifadelerin doğruluk durumunu değerlendiriniz ve örnekteki gibi ifade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazın. Bu cevaplara ulaşmanızı sağlayacak gerekçeleri metinden belirleyip söyleyiniz.

6. ANLAYALIM
a. Yandaki karekodu okutarak “Lafla Peynir Gemisi Yürür mü?” adlı içeriğini izleyiniz.
Cevap:
b. İzlediğiniz içerikteki hikâye unsurlarını belirleyerek yazınız.
Cevap:
Zaman: Bir zamanlar
Yer: İstanbul
Kahramanlar: Edirneli Aksi Yusuf, Gemi Kaptanı ve Tayfa
Olay: Peynirlerini gemiye yükletip bedavadan İzmir’e gitmek isteyen Aksi Yusuf’un kaptanın cevabı olarak bu gemi peynirle yürümez, para lazım diye cevap vermesiyle ortaya çıkan ders.
c. İzlediğiniz içerikte yer alan kahramanlar arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
Cevap: Edirneli Aksi Yusuf ticaret yapar, Gemi Kaptanı’da Aksi Yusuf’u ticaret yapmak istediği yere götürür.
ç. Hikâyenin geçtiği şehir deniz kıyısında yer almasaydı olay örgüsü bu durumdan nasıl etkilenirdi?
Cevap: Olay örgüsü bir geminin paraya ihtiyacı olmasından başladığı için olay tamamen etkilenirdi ve belki de hiç yaşanmazdı.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları MEB Yayınları
1. ANLATALIM
a. Metinde geçen “Soran dağlar aşmış, sormayan ovada yolunu şaşmış.” ifadesi ile anlatılmak istenen ne olabilir? Aşağıdaki sorulardan hareketle tartışınız.
Cevap: Bilgi almanın, soru sormanın en zorlu yollarda bile doğru yola ulaştırdığı; kendi bildiğini okuyup, soru sormadan ve bilgi edinmeden çıkılan en basit işlerde bile başarısızlıkla sonuçlanacağını anlatmaktadır.
Günlük yaşamınızda karşılaştığınız güçlük ve kolaylıklar bu yer şekillerinden hangileri ile ilişkilendirilebilir?
Cevap: Dağı aşmak zordur ancak ovayı aşmak kolaydır. Bu yüzden zor işlerde dağ, kolay işlerde ova benzetmesi yapılır.
Yer şekillerinden dağ ve ovanın hangi özellikleri, bu sözün anlamı ile ilişkili olabilir?
Cevap: Dağlar engebeli, yüksek ve tehlikeli arazilerdir. Ovalar ise genellikle düz, yürümesi oldukça kolay ve sakin yerlerdir. Bu yüzden dağlar zorlukla ilişkilendirilirken ovalar kolay işlerle ilişkilendirilir.
b. Etkinliğin “a” maddesindeki sözü bir dörtlüğe dönüştürmek için iki dize daha yazınız.
Cevap:
Soran dağlar aşmış,
sormayan ovada yolunu şaşmış,
Akıllı olan kişi, sözü dinleyip yolunu açmış.
Sormadan yürüyen en ufak engelde kalmış,
c. Yazdığınız dörtlüğü aşağıdaki yönergelerden birini seçerek uygun şekilde seslendiriniz.
2. ANLATALIM
a. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Bu görseller birer ses ile ifade edilseydi bu sesler neler olurdu? Dilimizde bu seslerle ilgili kelime/kelime grupları var mı? Tartışınız.
Cevap: Bu seslerden bazılarıyla ilgili kelime var. Mesela arı vızıldaması, su şakırdaması, fokurdama gibi kelimeler var.

b. Aşağıdaki cümlelerde altı çizili ifadeler yerine hangi kelime/kelime grupları getirilebilir? Etkinliğin “a” maddesinden hareketle ifadeleri düzenleyip söyleyiniz.
Cevap:
- Top cama vurunca cam paramparça oldu.
- Tencereden kaynayan süt fokurduyordu.
- Karların erimesiyle beslenen dere şarıl şarıl akıyor.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

