7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 54-57-58-59-60-61. Sayfa Cevapları Dörtel Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Arıları Sulama Vakfı konusunun da yer aldığı 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54-5-58-59-60-61 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Osmanlıda vakıf kültürü ile ilgili neler yapılmış? Sınıfta anlatınız.
Cevap: Günümüzdeki bakanlık sistemine benzer olarak Osmanlı’da da aynı vakıf sistemi vardır. Devlet bu vakıflar üzerinden halkın ihtiyacı olan alanlara yardım edilmesi için vakıflara gerekli desteği sağlar. Bu vakıflar maddi durumu kötü vatandaşların beslenmesi, barınması ve beslenmesi gibi ihtiyaçlarını, hastaların tedavi masraflarını karşılarlar.
2. Çevrenizde hayvanlara hizmet veren yerler var mı? Bu yerlerde neler yapılıyor?
Cevap: Çevremde hayvanlara hizmet veren yerler; belediyeler, sivil toplum kuruluşları ve kamu kurumları vardır.
Görsellerden ve başlıktan hareketle metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metnin konusu arı gibi çalışan gençlere gördükçe su veren bir amcayı anlatıyor olabilir.
Aşağıda, okuduğunuz metinle ilgili verilen cümleleri mantık akışına uygun olarak sıralayıp metnin özetine ulaşınız.
Cevap: Öğretmenimiz bir derste vakıfları anlatmıştı. Atalarımız, yüzyıllar boyunca vakıf adı verilen hayır dernekleri kurmuşlar. Ben, öğretmenimin anlattığı bu güzel ve gurur verici bilgileri beynimin bir köşesine kaydettim. Eve vardığımda dedemi bahçede buldum. Elinde küçük eski bir çinko çanak vardı. Dede o çinko çanak ile ne yapacaksın? Arıları, kuşları sulayacağım yavrum. Dedemin kurduğu “Arıları Sulama Vakfı” su hayrına başlamış oldu.
Okuduğunuz metnin içeriğine uygun başlıklar belirleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını öğrenip yazınız.
Cevap:
Kafes: Küçük hayvanların kaçmaması için içine konduğu korunaklı yer.
Gurur: Övünmek, böbürlenmek.
Hafıza: Akılda tutmak, bellek.
Çanak: Taştan veya metalden yapılmış küçük kap.
Kurak: Susuz sıcak yer.
Hayırsever: Hayır ve iyi şeyler yapmayı seven kişi.
Aşağıda karışık olarak verilen kelimeleri kullanarak deyimler oluşturup yazınız. Deyimlerin kullanıldıkları metne katkıları ne olur? Belirleyiniz.
Cevap: Bu deyimler metnin anlatımını desteklemiştir.
Bu deyimleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Okuduğunuz metnin içeriğini kavrayabilmek için metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Öğretmen derste öğrencilere ne anlatıyor?
Cevap: Öğretmen derste vakıfları anlatmıştır.
2. Vakıflar, kimler tarafından nasıl kuruluyor?
Cevap: Vakıflar, zenginler tarafından, hepsinin bir araya gelmesi ve sahip oldukları yerlerin gelirlerini bağışlamasıyla kuruluyor.
3. Atalarımız eksiden hangi vakıfları kurmuşlar?
Cevap: Atalarımız Kızılay’ı, hasta hayvanların akımı beslenmesi için vakıflar kurmuş ve Bursa’da leylekler için vakıflar kurulmuştur.
4. Yazarın dedesi bahçede ne yapıyor?
Cevap: Yazarın dedesi bahçede arılara ve kuşlara su veriyormuş.
5. Yazarın dedesi bilinçli olarak bir vakıf mı kurmuştur? Yoksa kültürel bir mirası mı devam ettirmiştir? Nasıl?
Cevap: Yazarın dedesi bilinçli olarak bir vakıf kurmamıştır. Kültürel bir mirası devam ettirmiştir. ailesinden gördüğü gibi yetişmiş ve canlılara karşı sevgi ve merhametle yardım etmiştir.
6. Okuduğunuz metinden çıkardığınız sonucu (ana fikri) söyleyiniz.
Cevap: Tüm canlılara karşı sevgi ve merhametle yaklaşmamız gerektiği.
Okuduğunuz metnin türünü belirleyebilmek için aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Metindeki olay yaşanmış ya da yaşanabilir türden midir?
Cevap: Metindeki olay yaşanmış ya da yaşanabilir türdendir.
Anlatılanlarda bir olağanüstülük var mı?
Cevap: Anlatılanlarda bir olağanüstülük yoktur.
Ele alınan olay, kimler tarafından yaşanıyor?
Cevap: Ele alınan olay yazar, yazarın dedesi ve diğer kahramanlar tarafından yaşanıyor.
Olay nerede geçmektedir?
Cevap: Olay dedenin bahçesinde ve sınıfta geçmektedir.
Olay ne kadarlık bir zaman diliminde geçiyor?
Cevap: Olay bir gün içerisinde geçiyor.
Olayın kahramanı, halkın gözünde özelliklerinden dolayı yüceltilmiş midir?
Cevap: Olayın kahramanı, halkın gözünde özelliklerinden dolayı yüceltilmiştir. Çünkü diğer canlılara karşı olan ilgisi, sevgisi ve merhameti örnek alınması gereken bir davranıştır.
Metinde hangi anlatım biçimlerinden yararlanılmıştır?
Cevap: Metinde benzetme, örneklendirme, açıklama ve karşılaştırmadan yararlanılmıştır.
Metindeki dil ve anlatım açık, yalın, akıcı ve anlaşılır mıdır?
Cevap: Metindeki dil ve anlatım açık, yalın, akıcı ve anlaşılırdır.
Okuduğumuz bu metnin türü yukarıda cevapladığımız özelliklerden dolayı ….hikayedir…… dir.
Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerdeki fiillerin bildirdiği anlam özelliklerini yazınız.
Cevap:
Çatıdaki karlar hava ısınınca eridi.→ Oluş
Bugün yeni bir hikâye yazdım.→ Kılış
Parktaki çimlerde üç aile oturuyor. → Durum
Bahçedeki ağacın yaprakları sararmış. → Oluş
Fatih, av köşkü yapmak için toprak istedi.→ Kılış
Elçiler ve Konstantin çaresiz sustular. → Durum
Fatih’in ince ve kıvrak zekâsı birden parladı. → Durum
Rumeli Hisarı’nın bulunduğu geniş sahayı çevirdi. → Oluş
Fatih, devlet büyükleriyle konuştu. → Kılış
Arının konuşmasında geçen fiilleri anlam özelliklerine göre değerlendiriniz.
Cevap:
Artık bu bahçede yaşayamam.→ Durum
Çiçekler solmuş, meyveler çürümüş, yapraklar sararmış, kuşlar göç etmiş.→ Oluş
“Yardımseverlik, paylaşma” duygularını öne çıkaran bir hikâye yazınız. Yazınıza serim, düğüm ve çözüm bölümlerinden oluşan bir taslak hazırlayarak başlayınız. Yazdıklarınızı sınıf ve okul panosunda paylaşmak için hazırlık yapınız.
Cevap:
Küçük bir kasabada yaşayan sıcak yürekli bir kadın Ayşe, herkes tarafından sevilen ve saygı duyulan biriydi. Onun en belirgin özelliği, başkalarına yardım etme isteğiydi. Bir gün kasabadaki bir fabrikada büyük bir patlama meydana geldi. Patlamada çok sayıda işçi yaralandı ve panik havası hakim oldu. İnsanlar şaşkın bir şekilde olay yerine akın etti. Ayşe, patlamanın olduğu yere hızla ulaştı ve yaralılara yardım etmeye başladı. Kan, acı ve korku içindeki işçilere güç verdi. İhtiyaç duyulan ilk yardım malzemelerini topladı, ambulansları aradı ve yaralıları sakinleştirmek için elinden geleni yaptı. Onun yardımseverliği, çevredeki herkesin gözünden kaçmadı.
Ayşe’nin özverili çabaları, kasabanın halkının kalbinde büyük bir etki yarattı. İnsanlar onun ne kadar yardımsever olduğunu ve başkalarına nasıl destek olduğunu takdir etti. Ayşe’nin hareketleri, toplumda dayanışma duygusunu güçlendirdi ve insanları kendi aralarında daha fazla paylaşmaya teşvik etti.
Bu olayın ardından, kasabada bir yardımlaşma derneği kuruldu ve Ayşe’nin liderliğinde faaliyet göstermeye başladı. Dernek, ihtiyaç sahibi ailelere yardım eli uzatmak, eğitim imkanları sağlamak ve toplumun genel refahını artırmak amacıyla çalışmalar yürüttü. Ayşe’nin yardımseverliği, sadece patlamada yaralanan işçilere değil, tüm kasaba sakinlerine ilham kaynağı oldu.
Millî sporcularımızın hayatıyla ilgili bir araştırma yapınız.
Cevap: Eda Erdem Dündar 22 Haziran 1987 yılında İstanbul’da doğmuştur. 2000 yılında Beşiktaş altyapısında voleybol oynamaya başlayan Eda Erdem 2004 yılında A takıma alınmıştır. 4 sezon Beşiktaş’ta oynadıktan sonra Fenerbahçe’ye transfer olmuştur. 2008 yılından itibaren Türkiye A milli takımı ve Fenerbahçe spor kulübünde kaptanlık görevi yapmaktadır.
Ata sporlarımızdan bildiklerinizi listeleyiniz.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Çevremde hayvanlara hizmet eden bir yer yok. Çünkü bulunduğum yer şehre uzak ve bu konu hakkında pek bir bilgim yoktu buradan cevapladım sorumu
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.