Cevap Yaz
9 Şubat 2024, 20:49 - Furkan Yazdı

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 76-79-80-81-82. Sayfa Cevapları Dörtel Yayıncılık

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 76-79-80-81-82. Sayfa Cevapları Dörtel Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Babam, Mustafa Kemal’i Kendi Evladı Gibi Severdi metninin yer aldığı 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76-79-80-81-82 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 76-79-80-81-82. Sayfa Cevapları Dörtel Yayıncılık

7.Sınıf Dörtel Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 76-77-78-79-80-81-82. Sayfa Cevapları Babam, Mustafa Kemal’i Kendi Evladı Gibi Severdi

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 76 Dörtel Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Atatürk’ün Millî Mücadele Dönemi’nde yaptıklarını sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Atatürk, Milli Mücadele Dönemi zamanında İstanbul’dan Anadolu’ya geçmek için Samsun’a çıkmış ve buradan şehir şehir gezerek Anadolu halkını düşmana karşı topyekûn mücadele için çağrı yaparak halkı mücadeleye çağırdı. Halka çağrı yapmak için Havza Genelgesi, Amasya Genelgesi, Erzurum Kongresi, Sivas Kongresi ve Misak-ı Milli sınırlarının ilan edilmesi gibi konuları halka duyurmuştur.

2. Anı türü ile ilgili edindiğiniz bilgileri sınıfa aktarınız.
Cevap: Anı türü, bir kişinin yaşamış olduğu bir olayın bir kısmını veya tamamını, belli kurallara bağlı kalarak tarafsız gözlemlerini dile getirerek yazdığı edebi metin türüdür. 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 79 Dörtel Yayıncılık

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten bulup yazınız.
Cevap:

  • cephe: Savaşın devam etmekte olduğu arazi, alan.
  • namert: Korkak, alçak.
  • mülakat: Karşılıklı görüşme ve konuşma
  • lider: Bir topluluğun öncüsü, önder
  • ihtilal: Bir ülkenin siyasi, yönetim, sosyal veya ekonomik yapısını değiştirmek için cebir yolu kullanılarak yapılan devrim. 
  • kongre: Birden fazla ülkenin temsilcilerinin katılmasıyla yapılan toplantı.
  • mukaddes: Önemli, kutsal
  • irade: Bir şeyi yapmak yada yapmamak konusunda karar verebilme gücü

2. ETKİNLİK

Metnin görsellerini sırasıyla inceleyiniz. Görsellerden ulaştığınız sonucu yazınız.
Cevap: Atatürk ve yol arkadaşlarının ülkemizin kurulma sürecinde ne kadar çok çaba sarf ettiğini görebiliyorum. Atatürk’ün gerek din adamlarıyla gerekse alanında uzman kişilerle bir çok konuyu konuşarak istişare ettiğini, kararları tek başına almadığını görebiliyorum.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 80 Dörtel Yayıncılık

3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin içeriğine yönelik sorular hazırlayınız. Sonra bu soruları sınıfta arkadaşlarınıza sorunuz.
Cevap:

Soru: Mustafa Kemal, neyin öncüsü olmuştur?
Cevap: Mustafa Kemal, millî kurtuluş davasının öncüsü olmuş.

Soru: Kimlerin gözleri dolmuştur?
Cevap: Mustafa Kemal ve o gün bu mülakatta hazır bulunan Hüseyin Rauf’un gözleri dolmuştur.

Soru: Yazar’ın babası, kimi çok sever ve çocuklarından ayırt etmezdi?
Cevap: Yazar’ın babası, Mustafa Kemal’i çok sever çocuklarından ayırt etmezmiş.

Soru: Yazar’ın babası, Atatürk’ü hangi dönemlerinde tanımıştır?
Cevap: Yazar’ın babası, Atatürk’ü genç yaşında tanımış olmaktan iftihar duyduğunu her vesile ile söylermiş.


4. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin türüyle ilgili dikkatinizi çeken özellikler nelerdir? Maddeler hâlinde yazınız.
Cevap:

  • Yazılan olayların gerçek olduğunu bilmek,
  • Olayların nasıl, ne şekilde ve hangi detaylarla gerçekleştiğini biliyor olmamız,
  • Olaylar sırasında kimlerin buna şahit olduğunu ve kimlerin olmadığını biliyor olmak,
  • Anlatılanların nasıl bir duygu içerisinde olduğunu biliyor olmak dikkatimi çekti.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 81 Dörtel Yayıncılık

5. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümlelerin fiillerinin kip ve kişilerini yanlarına yazınız.

Babam, Mustafa Kemal’i sever ve bizden ayırt etmezdi. → etmezdi → di’li geçmiş zaman, 3. tekil kişi
Onu genç yaşında tanımış.→ tanımış → mış’lı geçmiş zaman, 3. tekil kişi
Endişelerini kendisine söyledim. → söyledim →di’li geçmiş zaman, 1. tekil kişi
Bugün gibi hatırlarım. → hatırlarım → geniş zaman, 1. tekil kişi
Onun gittiği yolda sonuna kadar yürüyeceğim. → yürüyeceğim → gelecek zaman, 1. tekil kişi
Bir kere de siz ısrar ediniz. → ediniz → emir kipi → 2. çoğul kişi
Hastalığımı ben de biliyorum. → biliyorum → şimdiki zaman, 1. tekil kişi
Bu arzumu Mustafa Kemal’e de söyle. → söyle → emir kipi, 3. tekil kişi
Biliyor musun Fuat, dedi.→ dedi → di’li geçmiş zaman, 3. tekil kişi


6. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde geçen anlatım bozukluklarının sebeplerini altlarına yazınız.

Kitaplığımda bulunan Atatürk için yazılmış bütün kitapları ilk işim çıkarıp bir yana ayırmak oldu.
Cevap: Cümle devrik olmuştur. Özne ve yüklem uyumsuz kullanılmıştır.

Kitapları tek tek gözden geçirerek notlar almaya başladım.
Cevap: Cümle içerisindeki ikileme yanlış kısımda kullanılmıştır.

Kendini boş yere zorlamaya çalışıyorsun.
Cevap: Özne kaynaklı tümleç uyumsuz olmuştur.

Ümit gözlerini okşayarak yatağından uyandı.
Cevap: Nesne kullanılmamasından dolayı anlatım bozukluğu olmuştur.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları Sayfa 82 Dörtel Yayıncılık

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki kelime ve kavram havuzundan kelimeler seçerek hikâye edici bir metin yazınız. Yazınızda olay, kişiler, zaman ve mekân unsurlarını belirleyerek hikâyenin serim, düğüm, çözüm bölümlerini oluşturunuz. Yazınıza uygun bir başlık belirleyiniz. Yazınızı zenginleştirmek için deyim, atasözü, özdeyişlerden yararlanınız. Yazınızın içeriğine uygun anlatım biçimlerini kullanmaya çalışınız.
Cevap:

Milli Egemenlik ve Bağımsızlığımız

Bir zamanlar, okuldaki bir tören sırasında, öğrenciler şehrimizin düşman işgalinden kurtuluşunu anmak için ulusal bayrağımızın önünde saygı duruşunda bulunuyorlardı. Saygı duruşundan sonra sınıf başkanımız Aslı, kürsüye çıkarak öğrencilere seslendi. Güçlü ve kararlı bir şekilde konuşarak, “Bugün burada milli egemenlik ve milli bağımsızlık kavramlarının önemini vurgulamak istiyoruz” dedi. Öğrencilerin gözleri ona odaklandı ve heyecanla beklemeye başladılar.

Aslı, hazırladığı konuşmasında Türkiye’nin tarihinden örnekler vererek, mücadelemizi anlattı. Aslı, ülkemizin ve şehrimizin milli egemenliğin kazanılması için verilen mücadeleyi anlatıyordu. Öğrenciler, bu örnekleri pür dikkat, sessizce dinliyorlardı. Öğrenciler, milli bağımsızlığın ne kadar değerli olduğunu konuşmadan sonra anladılar.

Okuldaki tören sonrasında Aslı, töreni hazırlayan öğretmeninin yanına gitti. Öğretmeni, Aslı’yı konuşmasından ötürü tebrik ederek ona çok önemli bir şey yaptığını söyleyerek sırtını sıvazladı. Bunun üzerine Aslı’da, öğrencilerle beraber sınıfına geçti.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Sınıfa Millî Mücadele’yi, Atatürk’ün kişilik özelliklerini konu alan şiirler getiriniz.
Cevap: 

Anıtlar arasında yükselen bir emir eri,
Millî Mücadele’nin kahraman lideri.
Gazi Mustafa Kemal, Türk’ün özü,
Kişilikte eşsiz, bir ulu sultan sözü.

Yüzünde gülümseme,bakışlarında ışık,
Azim ve kararlılıkla dolu her hali.
Cesaretiyle yüreklerde taze umut,
Vatan sevgisiyle yanardağ gibi sâli.


Yaşadığınız bölgede Millî Mücadele hareketi nasıl yaşanmış? Büyüklerinizden sorup öğreniniz.
Cevap: Şehrimizin önde gelen insanlarının bir araya gelerek düşmana karşı mücadele edilmesi kararı alınmasından sonra şehrimizdeki düşmanlara karşı silahlı bir hareket olmuştur. Mahalle mahalle şehrimiz düşmandan sırasıyla temizlenmiştir.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.