8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 34-35-36-37-38-39. Sayfa Cevapları Dersdestek Yayıncılık

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 34-35-36-37-38-39. Sayfa Cevapları Dersdestek Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları konusunun bulunduğu 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
8. Sınıf Dersdestek Yayıncılık T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı 34-35-36-37-38-39. Sayfa Cevapları 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları
8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları Dersdestek Yayıncılık
A. Aşağıdaki ifadeler doğru ise ifadelerin başına “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Cevap:
1. (D) Mustafa Kemal, İstanbul Harp Akademisinden kurmay yüzbaşı rütbesi ile mezun olmuştur.
2. (Y) Mustafa Kemal, eğitim hayatına ilk olarak Şemsi Efendi Mektebinde başlamış, daha sonra annesinin isteği üzerine mahalle mektebine devam etmiştir.
3. (D) Fransız İhtilali ile başlayan milliyetçilik akımı; özgürlük, eşitlik, demokrasi gibi kavramları beraberinde getirmiş, bu durum çok uluslu devletlerde ayaklanmaların çıkmasına ortam hazırlamıştır.
4. (Y) Mustafa Kemal’in ortaokul düzeyinde eğitim aldığı yer Manastır Askerî İdadisidir.
5. (D) Mustafa Kemal, Trablusgarp Savaşı’nda İtalyanlara karşı başarı ile mücadele etmiştir.
B. Aşağıdaki cümleleri kutucuklarda verilen ifadelerin uygun olanlarıyla tamamlayınız.
Cevap:
1. Mustafa Kemal, II. Balkan Savaşı’nda __Edirne__ şehrinin Bulgarlardan geri alınması görevinde bulunmuştur.
2. __Trablusgarp Savaşı__ Mustafa Kemal’in askerlik hayatında katıldığı ilk savaştır.
3. Sultan Abdülmecit Dönemi’nde Avrupalı devletlerin Osmanlı Devleti iç işlerine karışmasını önlemek amacıyla ilk olarak __Tanzimat__ Fermanı, daha sonra da __Islahat__ Fermanı ilan edilmiştir.
4. Mustafa Kemal, ilk görev yeri olan Şam’da __Vatan ve Hürriyet__ adıyla bir cemiyet kurmuştur.
5. __İslamcılık__ akımının temel amacı Müslüman nüfusun fazla olduğu tüm ülkeleri tek bir çatı altında birleştirmekti.
C. Aşağıda verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız.
1. Birinci Balkan Savaşı’nın çıkmasında hangi unsurlar etkili olmuştur?
Cevap: Birinci Balkan Savaşı’nın çıkmasındaki en büyük etken Frnasız İhtilali sonrası başlayan milliyetçilik akımıdır. Milliyetçilik akımı Osmanlı bünyesindeki azınlıkların bağımsızlıklarını isteyerek devlet kurmak istemesinden kaynaklandı.
2. Osmanlı Devleti’nin Kanun-ı Esasi’yi ilan etmesinde hangi unsurlar etkili olmuştur?
Cevap: Genç Osmanlılar baskısı altında ilan edilen Kanun-ı Esasi’nin temel amacı devletin dağılmasını engellemeye çalışmaktı. Kanun-ı Esasi ile beraber meşruti bir yönetime geçilerek halkın yönetime dahil olması amaçlanmaktaydı.
3. II. Meşrutiyet’in ilanı ile Osmanlı siyasi yaşamında ne gibi değişiklikler olmuştur?
Cevap: II. Meşrutiyet’in ilanı ile beraber padişahın yetkileri tarihinde ilk kez önemli ölçüde kıstılandı. Meclis-i Mebusan tekrardan açılarak devlet yönetiminde büyük bir hak kazandı. Çok partili hayata geçiş yapıldı ancak bu durum iktidar mücadelelerini beraberinde getirdiği için iç karışıklıkları arttırmıştır.
4. Osmanlıcılık fikrinin temel amacı nedir?
Cevap: Osmanlı Devleti altında bulunan tüm vatandaşların uyrğuna ve dinine bakılmaksızın Osmanlı vatandaşı sayılması fikriydi. Bu fikirle beraber Osmanlı devletinde yaşayan her insan Osmanlı vatandaşı sayılacak ve tamamen eşit haklara sahip olacaktı.
5. XIX. yüzyıldan itibaren Osmanlı ekonomisinin bozulmasında hangi faktörler etkili olmuştur?
Cevap: Osmanlı’nın savaşlarda kaybetmesi sonrası yüklü miktarda tazminat vermesi, sanayi devrimi karşısında Avrupalı devletlerin ekonomik olarak gerisinde kalmaya başlanması, yeni ticaret yolları keşfedilmesi sonrası Osmanlı’nın topraklarından geçişin azalarak değerinin azalması gibi sebepler ekonomisinin bozulmasına neden olmuştur.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları Dersdestek Yayıncılık
Ç. Verilen bilgilerin Mustafa Kemal’in hangi kişilik özelliği ile ilgili olduğunu noktalı alanlara yazınız.

1. Bu telgrafta Mustafa Kemal’in hangi yönlerine vurgu yapılmıştır?
Cevap: Bu telgrafta Mustafa Kemal’in fedakarlığından, kararlılığından, komutanlık görevinde göstermiş olduğu üstün başarıdan bahsedilmiştir.
2. Bu telgrafta Mustafa Kemal’in hangi görevi ile ilgili bilgi verilmektedir?
Cevap: Bu telgrafta Mustafa Kemal’in Trablusgarp Savaşı’ndaki görevi ile ilgili bilgiler bulunuyor.
D. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
1. Aşağıda verilenlerden hangisi XIX. yüzyılda Selânik şehrinin özelliklerinden biri değildir?
Cevap: A) Nüfus yönünden Osmanlı Devleti’nin en kalabalık şehridir.
2. Mustafa Kemal askerlik hayatı boyunca farklı bölgelerde ve birçok cephede görev yapmıştır.
Buna göre Mustafa Kemal ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Cevap: B) Birinci Balkan Savaşı ve İkinci Balkan Savaşı’nda tüm cephelerde görev yapmıştır.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 36-37-38-39 Cevapları Dersdestek Yayıncılık
3. 1881’de Selânik’te dünyaya gelen Mustafa Kemal, çocukluk yıllarından itibaren ülke ve dünya sorunlarıyla ilgilenmeye, bunlara çözüm üretmeye çalışmıştır.
Mustafa Kemal’in bu şekilde davranmasında
I. yaşadığı şehirlerde siyasi çalkantıların olması,
II. Tevfik Fikret, Namık Kemal gibi yazarların eserlerini okuması,
III. askerî rüştiye ve idadilerdeki yurtsever öğretmenlerinin çaba ve tutumlarını görmesi
durumlarından hangilerinin etkili olduğu söylenebilir?
Cevap: D) I, II ve III.
4. Osmanlı Devleti’nin 1912-1913 yılları arasında yapmış olduğu Balkan Savaşları’nın genel sonuçları ile ilgili olarak
I. Yunanistan’ın Ege Denizi’ndeki etkinliği artmıştır.
II. Osmanlı Devleti’nin Balkanlardaki toprakları Doğu Trakya ile sınırlı kalmıştır.
III. Osmanlı Devleti ile birlikte Romanya ve Bulgaristan Karadeniz’in tamamında hâkim konuma gelmiştir.
yargılarından hangileri söylenebilir?
Cevap: C) I ve II.
5.

Cevap: C) Fransız İhtilali
6. (..)
Bu bilgilerden hareketle
I. Milliyetçilik akımı Trablusgarp’ta Osmanlı Devleti’ni olumsuz etkilemiştir.
II. Balkan ülkeleri, Trablusgarp Savaşı’nda İtalyanların yanında yer almıştır.
III. İtalya’nın sömürgeci politikaları Osmanlı topraklarına sıçramıştır.
IV. Osmanlı Devleti’nin Kuzey Afrika’daki varlığı tamamen sona ermiştir.
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?
Cevap: C) III ve IV
7. Mustafa Kemal’in doğduğu ve büyüdüğü Selânik’te Türk, Rum, Bulgar, Sırp, Yahudi ve Ermeniler bir arada yaşıyordu.
Bu durum
I. Mustafa Kemal’in Osmanlı Devleti’nin etnik ve kültürel yapısı hakkında bilgi sahibi olması,
II. bölgenin milliyetçilik akımından etkilenmesi,
III. Selânik’te din birliğinin sağlanması
gelişmelerinden hangilerine ortam hazırlamış olabilir?
Cevap: B) I ve II
8. Osmanlı Devleti, XX. yüzyılın başlarında milliyetçilik akımı ile uğraşmak zorunda kalmış, bu dönemde milliyetçilik akımına bağlı olarak birçok bölgeyi kaybetmiştir.
Bu duruma
I. Trablusgarp’ın İtalya’ya dâhil olması,
II. bazı Balkan ülkelerinin Osmanlı Devleti’ne savaş açması,
III. Bulgaristan’ın bağımsız olması
gelişmelerinden hangileri kanıt olarak gösterilebilir?
Cevap: D) II ve III

Aşağıdakilerden hangisi görseli verilen gelişmelerin Osmanlı Devleti’ne etkilerinden biri değildir?
Cevap: A) Ülke sınırları içerisinde din ve mezhep kavgalarına sebep olmuştur.

Verilen haritadan hareketle
I. Osmanlı Devleti’nin Kuzey Afrika’daki varlığı sona ermiştir.
II. Osmanlı Devleti’nin Balkanlardaki varlığı devam etmektedir.
III. Avrupalı devletlerin Kuzey Afrika’ya yönelik sömürgecilik faaliyetleri söz konusudur.
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?
Cevap: D) I, II ve III
11. Mustafa Kemal’in fikir hayatında aşağıdaki kişilerden hangisinin etkili olduğu söylenemez?
Cevap: B) Yahya Kemal
12. Osmanlı Devleti’nde ilan edilen Birinci Meşrutiyet sonrası Osmanlı Parlamentosunda
• 69 Müslüman, 46 gayrimüslim mebus yer almış,
• bu mebuslar halk tarafından 50.000 kişiye bir mebus olacak şekilde seçilmiştir.
Buna göre Osmanlı Devleti ile ilgili
I. Azınlıklar yönetime katılmıştır.
II. Demokrasi alanında önemli bir adım atılmıştır.
III. Yönetim şeklinde herhangi bir değişim yaşanmamıştır.
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?
Cevap: B) I ve II
13. Fransız İhtilali ile yayılan milliyetçilik akımı, her milletin kendi devletini kurmasını amaçlamıştır. Bu düşünceye göre imparatorlukların içinde yaşayan her millet, kendi ulus geleceğini belirlemeli ve kendi devletini kurmalıdır.
Bu durum karşısında Osmanlı Devleti’nin aşağıdaki uygulamalardan hangisine başvurduğu söylenemez?
Cevap: B) Düyun-u Umumiye İdaresini kurma
14. Trablusgarp Savaşı sonrası Osmanlı Devleti ile İtalya arasında 1912’de imzalanan Uşi Antlaşması’nda
• Trablusgarp ile Bingazi İtalya’ya verilecektir.
• On İki Ada, geçici olarak İtalya’ya verilecektir.
• Trablusgarp halkı dinî bakımdan halifeye bağlı kalacaktır.
maddeleri yer almıştır.
Bu maddelerden hareketle Osmanlı Devleti ile ilgili
I. Kuzey Afrika’daki varlığı sona ermiştir.
II. Kendi adalarını dahi koruyacak güçte olmadığı görülmüştür.
III. Trablusgarp halkı ile kültürel bağlarını sürdürmeyi amaçlamıştır.
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?
Cevap: D) I, II ve III
15. (…)
Metinde Mustafa Kemal’in
I. idealistlik,
II. vatanseverlik,
III. ileri görüşlülük
özelliklerinden hangilerine vurgu yapılmıştır?
Cevap: A) Yalnız I
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Dersdestek Yayınları 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

