8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 56-57-58-59-61-62-63. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı 56-57-58-59-61-62-63. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Mondoros Ateşkes Antlaşması’nın İmzalanması konusunun yer aldığı 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 56-57-58-59-61-62-63 Cevapları konusunu paylaşmış bulunuyoruz. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
8. Sınıf MEB Yayınları T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabı 56-57-58-59-61-62-63. Sayfa Cevapları Mondoros Ateşkes Antlaşması’nın İmzalanması
- 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB Yayınları
- 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları
8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları MEB Yayınları
2.3 MONDROS ATEŞKES ANTLAŞMASI’NIN İMZALANMASI
Ateşkes antlaşması nedir? Ateşkes antlaşmalarının barış antlaşmalarından farklı yönleri nelerdir? Araştırınız.
Cevap: Ateşkes antlaşması bir barış antlaşmasının imzalanması için tarafların geçici süre silahları bırakması ve görüşme yapması demektir. Çatışmalar durur ve devletler birbirleriyle konuşarak savaşı nasıl bitireceklerini görüşür. Anlaşırlarsa bu barış antlaşması sayılır.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları MEB Yayınları
Size göre Mondros Ateşkes Antlaşması’nın en tehlikeli maddesi nedir? Açıklayınız.
Cevap: 5. madde en tehlikeli maddedir çünkü bu madde Osmanlı ordusunu tamamen dağıtır ve mücadele etmemiz imkansız hale gelir.
Türk halkının örgütlenmesini engelleme amacı taşıyan madde hangisidir? Açıklayınız.
Cevap: 24. maddedir. Bu maddeye göre bir karışıklık çıkması durumunda itilaf devletleri hemen o bölgeleri işgal edecektir.
Mondros Ateşkes Antlaşması Osmanlı Devleti’nin geleceğini nasıl etkilemiştir? Tartışınız.
Cevap: Mondoros Ateşkes Antlaşması Osmanlı Devleti’ni neredeyse bitirme noktasına getirmiştir. Haberleşme, demiryolu hatları, boğazların kontrolü, ordu ve şehir kontrolleri tamamen itilaf devletlerinin eline verilmiştir.
Mondros Ateşkes Antlaşması ile ilgili verilen metne bakarak antlaşmanın yoruma açık kısımları hakkındaki düşüncelerinizi açıklayınız. Antlaşmaya neden yoruma açık maddeler konulmuştur? Tartışınız.
Cevap: 7. madde yoruma açık bir maddedir çünkü bu maddede itilaf devletleri kesin bir çizgi çizmemiştir. Bu maddeye dayanarak itilaf devletleri ülkenin herhangi bir noktasını dilediği gibi işgal edebilir. Bu yoruma açık maddeler itilaf devletlerinin emellerine daha kolay ulaşabilmesi için konmuştur.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları MEB Yayınları
İtilaf devletleri Osmanlı topraklarındaki işgallerini ateşkesin hangi maddesine dayandırmışlardır? İlk olarak nereleri işgal etmişlerdir? Açıklayınız.
Cevap: 7. ve 24. maddeye dayanarak işgal etmişlerdir. İngilizler ilk başta Musul’u sonrasında İstanbul’u işgal etmişlerdir.

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları MEB Yayınları
Bazı tarihçiler tarafından Paris Barış Konferansı neden “barışa son veren barış” olarak nitelendirilmiştir? Açıklayınız.
Cevap: Bu barış antlaşmasının yalnızca kazananlar lehine hazırlanması ve mağlup devletlerin şartlarının acımasız ve kabul edilemez olmasından kaynaklı bu isim verilmiş olmalı.

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları MEB Yayınları
1. İstanbul Hükûmeti Türk halkının hislerine neden tercüman olamamıştır? Tartışınız.
Cevap: İstanbul Hükümeti kendi halkının çıkarlarına göre hareket etmektense itilaf devletlerinin kendilerine neyi lütfederse onu kabul etmelerini düşünmelerinden ötürü tercüme olamamıştır.
İstanbul Hükümeti Mondoros Ateşkes Antlaşması’ndan şartların Wilson İlkelerine aykırı olmasına rağmen barış antlaşmasının Wilson İlkelerine uygun olmayacağını bilmeleri gerekirdi.
1.Yukarıdaki metne göre, Mustafa Kemal’in hangi kişilik özelliklerine ulaşılabilir? Açıklayınız.
Cevap: Mustafa Kemal’in vatansever, fedakar ve ileri görüşlü birisi olduğunu anlayabiliriz.
2. Ülkenin kurtarılması konusunda Mustafa Kemal’in çözüm önerileri nelerdir? Açıklayınız
Cevap: Milletin gücünün arkasına alarak topyekûn bir mücadeleyi önermekteydi.
8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB Yayınları
İşgaller karşısında halkın birlik ve beraberliğini sağlamaya yönelik atılacak adımlar nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: İşgaller karşısında halk birlik ve beraberlik için mitingler düzenlenmeli, kongreler hazırlanmalı ve haberleşme yaygınlaşmalıdır. Bu sayede halk birbirinden haberdar olarak tek bir yumruk olarak düşmana karşı gelebilirdi.
İşgaller sırasında Türk halkının bir araya gelmesini sağlayan duygu nedir? Açıklayınız.
Cevap: Vatan sevgisidir. Düşmana karşı olan mücadelemizi destekleyen en büyük her zaman vatan sevgisi olmuştur. Çünkü bu vatan atalarımızın ve şu an ailemizin yaşadığı topraklardır.
Herkesin kötü günde bir toprağı olabilir ancak Türk milletinin kendi toprağı dışında başka toprağı yoktur.

8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları
Metni okuyunuz ve aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Nakiye (Elgün) Hanım’ın bu konuşmayı yapması onun hangi kişilik özelliğini yansıtır? Yazınız.
Cevap: Nakiye Hanım’ın bu konuşması onun vatansever, cesur ve milli değerlerine sıkı sıkıya bağlı bir insan olduğunu gösterir. Kadın olarak meydanda konuşma yapmak oldukça cesurca ve özgüven isteyen bir harekettir.
2. Onun bu konuşmayı yapması kamuoyunu nasıl etkilemiş olabilir? Yazınız.
Cevap: Nakiye Hanım’ın vatanseverlik ve fedakarlık duygularına vurgu yaparak halkı harekete geçiren mesajlar söylemesi kamuyounu düşmana karşı mücadele için ortak hareket etmeye itmiştir.
3. İnsanlar günümüzde ülke ve dünya sorunlarına dikkat çekmek ve kamuoyu oluşturmak için hangi araçları kullanmaktadırlar? Yazınız.
Cevap: Günümüzde insanlar buna benzer sorunlara toplum olarak dikkat çekebilmek için medya araçlarını kullanıyorlar. Günümüzde cep telefonlarından girdiğimiz internet üzerinden veya televizyonlar yardımıyla milyonlarca kişiye verilmek istenen mesajları iletebiliyorlar.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Dersdestek Yayınları 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

