8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 113-116-117-119. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık
8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 113-116-117-119. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin ne çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Olasılık konusunun yer aldığı 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 113-116-117-119 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8.Sınıf Matematik Ders Kitabı ADA Yayıncılık 113-116-117-119. Sayfa Cevapları Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler
8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları ADA Yayıncılık
Cebirsel İfadeler ve Özdeşlikler
Hazırlık Çalışmaları
1. Aşağıdaki tabloyu uygun şekilde doldurunuz.

2. Aşağıda verilen cebirsel ifadelerin değerini x = 4 için hesaplayınız.
Cevap:

3. Kenarlarının uzunlukları santimetre cinsindem cebirsel olarak verilen yandaki dikdörtgenin çevresinin uzunluğunu santimetre cinsinden cebirsel olarak ifade ediniz.
Cevap:

4. Aşağıdaki ifadelerin eşitlerini yazınız.
Cevap:

5. Cebirsel kuralı 2x + 3 olan sayı örüntüsünün ilk altı adımını yazınız.
Cevap: 5, 7, 9, 11, 13 ve 15
8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları ADA Yayıncılık
Alıştırmalar
1. Aşağıdaki cebirsel ifadelerin terimlerini ve katsayılarını bulunuz.
a. x + 6
Terimler: x, 6
Katsayıları: 1, 6
b. 3y – 5
Terimler: 3y, -5
Katsayıları: 3, -5
c. a²+ 5a + 7
Terimler: a², 5a, 7
Katsayıları: 1, 5, 7
ç. –3x²– 6x + 1
Terimler: -3x², -6x, 1
Katsayıları: -3, -6, 1
2. 9a – 5a + 2a ifadesinin en sade hâli kaç terimlidir?
Cevap: 9a – 5a = 4a+2a= 6a (1 terimdir)
3. 9y²+ 6y – 7 cebirsel ifadesinin terimlerinin katsayıları toplamı kaçtır?
Cevap: 9 + 6 + (-7) = 15-7 = 8
4. Tanılayıcı dallanmış ağaç diyagramında ifade doğru ise D yönündeki ok, yanlış ise Y yönündeki ok takip edilir.

Tanılayıcı dallanmış ağaç diyagramı ifadelerin doğru ya da yanlışlığına göre takip edildiğinde son adımdaki cebirsel ifade aşağıdakilerden hangisine eşit olur?
5. Aşağıdaki cebirsel ifadeleri farklı biçimde yazınız.
Cevap:
a. x²= x.x
b. –8·7 m = -56m
c. 20d²= 5d . 4d
ç. y·y = y²
d. 3x²·(–2)x = -6x³
e. 5·(–6)y²= -30y²
6. Aşağıdaki cebirsel ifadeleri 4 farklı biçimde yazınız.
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları ADA Yayıncılık
Cebirsel İfadelerin Çarpımı
Yandaki dikdörtgen, kenar uzunlukları a santimetre olan dört eş kare ve bir kenar uzunluğu a santimetre ve diğer kenar uzunluğu 2 santimetre olan iki eş dikdörtgenden oluşmaktadır.
Bu dikdörtgenin alanını cebirsel ifade olarak nasıl belirtebiliriz? Tartışınız.
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları ADA Yayıncılık
Alıştırmalar
1. Aşağıda verilen cebirsel ifadelerin çarpımını bulunuz.

2. Kısa kenarının uzunluğu (2c – 3) cm, uzun kenarının uzunluğu (3c + 1) cm olan dikdörtgen şeklindeki bir halının alanının santimetrekare cinsinden cebirsel ifadesini yazınız.
Cevap:
(2c-3) . (3c+1) = 6c²+2c-9c-3
2c-9c = 6c²-7c-3
3. Yanda verilen çarpma işlemine ait tabloda boş bırakılan yerlere uygun cebirsel ifadeleri yazınız.
Cevap:

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Sonuç Yayınları 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

