8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 12-16-17-25-26-29. Sayfa Cevapları Sonuç Yayınları

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 12-16-17-25-26-29. Sayfa Cevapları Sonuç Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Çarpanlar ve Katlar konusunun yer aldığı 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12-16-17-25-26-29 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
8.Sınıf Matematik Ders Kitabı Sonuç Yayınları 12-16-17-25. Sayfa Cevapları Çarpanlar ve Katlar
- 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları Sonuç Yayınları
- 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları Sonuç Yayınları
- 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları Sonuç Yayınları
- 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları Sonuç Yayınları
- 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları Sonuç Yayınları
- 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları Sonuç Yayınları
8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları Sonuç Yayınları

Nevzat Öğretmen’in farklı kenar uzunluklarına sahip kaç farklı kart oluşturabileceği bulunurken nasıl bir yol izlenebilir? Açıklayınız.
Cevap: Nevzat Öğretmen 340 sayısının çarpanlarını bulmalıdır.
340’ın çarpanları: 1, 2, 4, 5, 10, 17, 10, 34, 68, 85, 170 ve 340’tır.
8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları Sonuç Yayınları
Alıştırmalar

Yukarıda verilen şemadaki ifadeleri en soldan başlayarak inceleyiniz. İfadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yolunu takip ediniz. Kaçıncı çıkışa ulaştınız? Yazınız.
Cevap: 1. çıkışa ulaştık.
2. Aşağıdaki pozitif tam sayıların asal çarpanlarını ve pozitif tam sayı çarpanlarını belirleyiniz.
Cevap:

3. Aşağıdaki pozitif tam sayıları üslü ifade ya da üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazınız.
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları Sonuç Yayınları
İki Doğal Sayının En Büyük Ortak Böleni ve En Küçük Ortak Katı

Semih Bey ile Emel Hanım’ın kaç gün sonra yeni birer kitabı aynı anda tekrar okumaya başlayacakları nasıl bulunabilir? Açıklayınız.
Cevap: 12 ve 15’in en küçük ortak katını bulmamız gerekir.
12 → 12 – 24 – 36 – 48 – 60
15 → 15 – 30 -45 -60
Her ikisinin ortak olduğu en küçük kat 60’tır. Bu hesaplamaya göre 60 gün sonra tekrar aynı günde okumaya başlarlar.
8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları Sonuç Yayınları
Alıştırmalar
1. Aşağıdaki ifadelerin değerlerini bulunuz.
Cevap:

2. Aşağıda verilen EBOB ve EKOK değerleri ile bu değerlerin sonucu olan tam sayılar eşleştirildiğinde hangi tam sayının açıkta kalacağını bulunuz.
Cevap:

3. İki doğal sayının EBOB değeri 13, EKOK değeri 130’dur. Doğal sayılardan biri 26 ise diğeri kaçtır?
Cevap:
İki doğal sayıya a ve b isimlerini verelim.
EBOB (a, b) = 13
EKOK (a, b) = 130
Bilgilere göre ise a = 26. Bu yüzden,
EBOB (26, b) = 13
EKOK (26, b) = 130
EBOB (a, b) . EKOK (a . b) = a . b
13 . 130 = 26 . b
1690 = 26 . b
b = 65
4. Seda, 32 cm ve 56 cm uzunluğundaki iki farklı renkte kâğıt şeridi hiç parça artmayacak şekilde eşit uzunlukta parçalara ayırıyor. Buna göre Seda, en az kaç kâğıt parçası elde eder?
Cevap:

5. Hakan Bey, kömürlerini 50 kg ve 40 kg’lık çuvallara hiç artmayacak şekilde doldurabiliyor. Hakan Bey’in 2 tondan fazla kömürü olduğuna göre en az kaç kg kömürü vardır?
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları Sonuç Yayınları
Aralarında Asal Sayılar

Mustafa Bey’in pazartesi günü ve salı günü sattığı saksı çiçeği sayılarının 1’den başka ortak çarpanı yoktur. Buna göre Mustafa Bey’in salı günü satmış olabileceği saksı çiçeği sayısı bulunurken nasıl bir yol izlenebilir? Açıklayınız.
Cevap:
15 > Salı > 12 şeklinde ilerlemiş. Buna göre salı günü 13 veya 14 saksı çiçek satılmıştır.
12 ve 14’ün ortak bölen sayılar 1 ve 2’dir.
12 ve 13 ortak bölen sayılar ise sadece 1’dir.
Bu yöntemle ayrı ayrı yaparak sonucu bulabiliriz veya sayıların EBOB’u alınarak bulunabilir. EBOB’lar alınarak bulunmak istenirse sonucun 1 çıkması gerekir. 1 ise doğrudur.
8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları Sonuç Yayınları
Alıştırmalar
1. İki farklı asal sayı yazınız. Yazdığınız asal sayıların aralarında asal olup olmadığını belirleyiniz.
Cevap:
71 ve 11 seçebiliriz.
71’in bölenleri 1 ve 71,
11’in bölenleri 1 ve 11’dir.
Bu bilgilere göre aralarında asal sayılırlar.
2. Her bir seçenekteki doğal sayı çiftlerinin aralarında asal olup olmadıklarını belirleyiniz.
Cevap:
- Ardışık sayılar aralarında asaldır.
- 2 asal sayı aralarında asaldır.
- 1 ile tüm sayılar aralarında asal saıylır.
c) şıkkındaki 25 ile 10 ifadesi 5’e tam bölünebilir.
ç) şıkkındaki 27 ile 81 ifadesi 3, 9 ve 27 giib ortak bölen sayıları bulunur.
Bunlar dışındaki sayıların hepsi aralarında asal sayılır.
3. 16 sayısından küçük olan doğal sayılardan kaç tanesi 16 ile aralarında asaldır?
Cevap: 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14 sayılarının 16 ile ortak böleni 2’dir.
1, 3, 5, 7, 9, 11, 13 ve 15 ise 16 ile aralarında asaldır. Toplam 8 tanesi aralarında asaldır.
4. Görselde verilen bilgilere göre Selma ile arkadaşının ağaçları suladıkları dakika biriminden sürelerin aralarında asal olup olmadığını belirleyiniz.
Cevap: Aralarında asal ifadesi 1’den başka ortak bölenlerinin olmaması anlamına gelir.

66 ve 70’in ortak bölenleri 1 ve 2’dir. Bu ifadeye göre aralarında asal sayılamazlar.
5. ▲ = 22 . 71 ve ▇ = 34 . 51 . ◆1 olmak üzere ▲ ile ▇ doğal sayıları aralarında asaldır. Buna göre ◆ yerine hangi asal sayılar yazılamaz?
Cevap: ◆ yerine 2 veya 7 yazılamaz.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Sonuç Yayınları 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

