Cevap Yaz
27 Ağustos 2024, 16:30 - Sena Yazdı

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 256-257. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

9.Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 256-257. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 9. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Dil Bilgisi konusunun bulunduğu 9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 256-257 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 256-257. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

9.Sınıf MEB Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 256-257. Sayfa Cevapları Dil Bilgisi

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 256 Cevapları MEB Yayınları

1. (..)

a. Yukarıdaki parçada geçen çekimli fiilleri bulunuz.
Cevap: 

  • inmiştim
  • istedim
  • dedi
  • dedim
  • utanmıyor
  • söyledim
  • tutmalı
  • bulundurmayacak
  • soğutmayacak

b. Bulduğunuz fiilerin metindeki işlevlerini belirleyiniz.
Cevap: 

  • inmiştim: durum fiili
  • istedim: iş fiili
  • dedi/dedim: iş fiili
  • utanmıyor: durum fiili
  • söyledim: durum fiili
  • tutmalı: iş fiili
  • bulundurmayacak: durum fiili

c. Parçada bulduğunuz çekimli fiillerin kip ve kişi eklerini belirleyiniz.
Cevap: 

  • in-miş-idi-m > öğrenilen geçmiş zaman >tekil 1.kişi eki
  • iste-di-m >görülen geçmiş zaman >tekil 1.kişi eki
  • de-di-m >görülen geçmiş zaman >tekil 1.kişi eki
  • utan-ma-yor > şimdiki zaman > tekil 3. kişi eki
  • söyle-di-m >görülen geçmiş zaman >tekil 1.kişi eki
  • tut-malı >gereklilik kipi >tekil 3.kişi eki

ç. Bulduğunuz çekimli fiilleri yapılarına göre inceleyiniz.
Cevap: 

  • in-miş-idi-m → basit
  • iste-di-m → basit
  • de-di-m → basit
  • utan-ma-yor → basit
  • söyle-di-m → basit
  • tut-malı → basit

d. Bulduğunuz çekimli fiillerin öznelerine ve nesnelerine göre çatılarını inceleyiniz.
Cevap: 

  • in-miş-idi-m → Etken /Geçişsiz
  • iste-di-m → Etken / Geçişli
  • de-di-m → Etken / Geçişli
  • utan-ma-yor → Etken /Geçişsiz
  • söyle-di-m → Etken /Geçişsiz
  • tut-malı → Etken /Geçişsiz

2. Yukarıdaki parçada noktalama işaretlerinin kullanılma amaçlarını belirleyiniz.
Cevap: 

Türkiye’deki, Bursa’da→ Kesme işareti→ Özel isimlere gelen ekleri ayırmak için kullanılır. 

1894’te, 1963’e→ Kesme işareti→ Tarihlere gelen ekleri ayırmada kullanılır. 

…getirilmiş.→ Nokta→ Yargı bildiren sözcüklerin sonuna getirilir.


3. Nurullah Ataç’ın günlüğünde günümüz yazım kurallarına uymayan kullanımları tespit ederek bu durumun nedenini açıklayınız.
Cevap:  

  • Buğünkü→ Bugünkü şeklinde yazılır.
  • Taksim?, Aksaray?→ Soru işareti kullanılmaz.

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 257 Cevapları MEB Yayınları

b. Yazma Sürecini Uygulama

1. Yazma Tür ve Tekniklerini Tanıma bölümünde yapılan açıklamalar doğrultusunda bir günlük yazınız.
Cevap: 

10. Ocak. 2023

Sabah kör saatinde kapının sesine açtım gözlerimi. Hızla kalkarak koştum kapıya doğru. Bu saatte ne olabilirdi ki?. Kapıyı açmamla abimle göz göze geldik. Hemen sesiz ol diyerek içeri yöneldi. Üniversiteden habersizce gelmiş sürpriz yapmıştı. Annem uyuyor, babam işe gitmişti. Usulca annemin yanına sokuldu ve öpücükler kondurdu. Annem hayretle gözlerini açarak sevinç çığlıkları attı. Hasret giderip uzun uzun kahvaltı yaptık. Tüm gün abimle vakit geçirmiştim.

Merve Durmaz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.