Cevap Yaz
13 Kasım 2023, 10:22 - Furkan Yazdı

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 59-60-62-63. Sayfa Cevapları Ödev Yayınları

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 59-60-62-63. Sayfa Cevapları Ödev Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 9. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Dil Bilgisi, Yazma ve Sözlü İletişim Çalışmaları konularının yer aldığı 9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 59-60-62-63 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 59-60-62-63. Sayfa Cevapları Ödev Yayınları

9.Sınıf Ödev Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 59-60-62-63. Sayfa Cevapları Dil Bilgisi, Yazma ve Sözlü İletişim Çalışmaları

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları Ödev Yayınları

DİL BİLGİSİ ÇALIŞMALARI

1. Aşağıdaki parçada yer alan isimleri bulunuz. Bulduğunuz bu isimleri türlerine göre gruplandırarak tablodaki ilgili bölümlere yazınız.

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları Ödev Yayınları

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları Ödev Yayınları

2. Aşağıdaki tabloda yer alan cümlelerdeki noktalama işaretlerinin kullanım amaçlarını belirleyiniz. Belirlediğiniz özelliği tablodaki ilgili bölüme yazınız.

Sicil Müdürü Cavit Bey, yemekten sonra minderin üstüne uzanmış, uyumak istiyor ama karasinekler rahat bırakmıyor.
Noktalama İşaretlerinin Kullanım Amaçları: Öznenin vurgulanması amacıyla ve daha sonra sıralı cümleleri birbirinden ayırmak amacıyla kullanılmıştır.

Kendi kendine sordu: “Ne yapardım?”
Noktalama İşaretlerinin Kullanım Amaçları: Cümle içerisinde bir kişinin söylediği sözü belirtmek amacıyla kullanılır.

— İstemem… Ben ilacı ne yapayım?
Noktalama İşaretlerinin Kullanım Amaçları: Bir kişinin konuşma yaptığını belirtmek amacıyla uzun çizgi kullanılmıştır. Üç nokta ise cümlenin bitmediğini belirtir. Soru işareti cümlede bir soru ifadesi olduğunu gösterir.

Balkan Savaşı’nda kimi öldü, kimi kayboldu.
Noktalama İşaretlerinin Kullanım Amaçları: Kesme işareti özel isme getirilen eki belirtmek için, virgül ise eş görevli kelime gruplarını birbirinden ayırmak için kullanılmıştır.

Biz, iki ihtiyar, Zehra ismindeki torunumuzla İstanbul’a geldik.
Noktalama İşaretlerinin Kullanım Amaçları: Kesme işareti özel isme gelen eki belirtmek için, virgül ise yüklemden uzak kalmış özneyi vurgulamak amacıyla kullanılmıştır.


3. Aşağıdaki metinde yay ayraçla gösterilen yerlere uygun noktalama işaretlerini yazınız.

( … ) Sadrazamın sağındaki ( , ) deminden beri bir mezar taşı gibi hareketsiz duran kırmızı tuğlu kavuk ( , ) yerinden oynadı (  . ) Yavaş yavaş sola döndü ( : )
( — ) Ben ( , ) tam bu elçiliğe uygun bir adam biliyorum, dedi. Babası benim yoldaşımdı ama devlet memuriyeti kabul etmez ( . )
( — ) Kim (  ? )
( — ) Muhsin Çelebi ( . )
Sadrazam bu adamı tanımıyordu (.) Sordu ( : )
( — ) Burada mı oturuyor?
( — ) Evet ( .  )
( — ) Ne iş yapıyor ( ? )
( — ) Biraz zengindir ( . ) Vaktini okumakla geçirir ( . ) Tanımazsınız efendim ( . ) Hiç büyüklerle yakınlaşmaz ( . ) Onlardan bir şeyler istemez ( … ) ( . )

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları Ödev Yayınları

ETKİNLİK

Yapı unsurlarına ve anlatım özelliklerine uygun bir hikâye yazınız. Yazdığınız hikâyeleri arkadaşlarınızla değiştirerek yapı unsurları ve anlatım özellikleri bakımından değerlendiriniz.
Hikâye yazma çalışmalarının dışında incelediğiniz Kirazlar ve Mendil Altında adlı hikâyelerden edindiğiniz düşünce ve izlenimleri konu alan farklı türde bir yazma çalışması da yapabilirsiniz.
Cevap:

Bir zamanlar, minik bir köyde yaşayan Ali adında bir çocuk vardı. Ali, hayvanları çok sever ve onlarla vakit geçirmekten büyük mutluluk duyardı. Bir gün, Ali’nin köyünde kaybolan bir yavru köpek olduğunu duydu.

Ali hemen hazırlanarak köpeği aramaya başladı. Önce köy meydanında, sonra da köyün etrafındaki tarlalarda dolaştı. Uzun süren aramalar sonucunda Ali, ormanda küçük bir kulübe gördü.

Merakla yaklaşan Ali, içeri girdiğinde yavru köpeği orada buldu. Köpek korkmuş ve ürkmüş haldeydi. Ali, ona sakinleştirici bir sesle hitap etti ve yanına yaklaştı. Yavaşça elini uzattı ve köpeğin yanaklarını okşadı.

Ali, köpeği kucağına alarak köye geri döndü. Köylüler, kayıp köpeği bulduğu için Ali’yi kutladılar. Ali, köpeği serbest bıraktı ve ona “Karabaş” adını verdi. Karabaş, bundan sonra Ali’nin en iyi dostu oldu. Ali’nin en iyi dostu Karabaş’ın haftalar sonra sahibi Mehmet Amca ortaya çıktı.

Mehmet Amca, Karabaş’ın Ali’de olduğunu görünce Ali’yi hırsız zannederek Ali’ye söylenerek ona kızdı. Ali durum karşısında her ne kadar üzülse de Karabaş’ı bırakmak istememiş bu sırada Ali’nin babası ve dedesi gelmiş. Ali’nin babası ve dedesi, Mehmet Amca ile konuşarak durumu anlattılar.

Mehmet Amca gerçekleri öğrendikten sonra hayli üzüldü, küçük Ali’nin başını okşayarak ondan özür diledi. Ali, Mehmet Amca’nın özrünü kabul etse bile köpeği vermek istemedi. Bunun üzerine Ali’nin babası şöyle demiş:

— Onun bir evi var Ali. Belki de bir ailesi vardır gideceği yerde. Sana söz veriyorum, dilediğin zaman onun yanına gidebileceksin.

Ali her ne kadar babasının dediklerini kabul etmek istemese bile en sonunda kabul etmek zorunda kaldı ve Karabaş’a sarılarak vedalaştı. Ali, Karabaş’tan ayrılsa bile onun gittiği yeri öğrenmiş ve her hafta onun yanına giderek beraber vakit geçirmeye devam etmişler…

9. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları Ödev Yayınları

SÖZLÜ İLETİŞİM ÇALIŞMALARI

ETKİNLİK

Sunu hazırlamanın temel ilkelerinden hareket ederek Türk edebiyatındaki durum ve olay hikâyeciliği ile ilgili bir sunum hazırlayınız.
Cevap: 

Türk edebiyatının en önemli alanlarından birisi olan durum ve olay hikâyeciliği, edebiyatımızın önemli bir parçasını oluşturur. Durum hikâyeleri, insanların içinde bulundukları durumlar ve bu durumların yarattığı psikolojik etkiler üzerine odaklanırken, olay hikâyeleri ise karakterlerin başından geçen dikkate değer olayları anlatır.

Türk edebiyatında durum hikâyeciliği, genellikle insan ilişkilerini ve toplumsal konuları ele alır. Ayrıca bu tarz hikâyelerde, günlük hayatta yaşanan olağan durumlar ve bu durumların insanlar üzerindeki etkileri de işlenir. Bu tarz hikayeler, okuyucuların duygusal bir bağ kurmasını sağlamak için betimlemeleri sık sık kullanırlar. Örneğin, sıcak bir yaz gününde ter içinde kalan bir işçinin çaresizlik hissi, okuyucunun empati yapmasını sağlar ve hikâyenin vurgulamak istediği anlamı güçlendirir.

Olay hikâyeciliği ise daha çok heyecan verici olaylara dayanır. Genellikle gerilim, macera veya gizem unsurlarını içerir. Bu hikâyelerde, karakterlerin karşılaştığı zorluklar ve bu zorlukları aşma çabaları anlatılır. Okuyucular, olayların gelişimini merak ederken, karakterlerin başlarına gelenleri nasıl çözeceklerini düşünürler.

Türk edebiyatındaki durum ve olay hikâyeciliği, insan doğasının karmaşıklığını, toplumsal sorunların derinliklerini ve yaşamın çeşitli yönlerini ele alır. Yazarlar, akıcı bir üslup kullanarak okuyucunun ilgisini çekmeyi hedefler.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.