Aslanla Fare Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe ATA) 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Aslanla Fare Metnine ait etkinliklerin bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 53-54-55-56-57 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Fabl türü ve ünlü fabl yazarları hakkında yaptığınız araştırma sonucu edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Fabl türü nedir: Fabl, sıklıkla içerisindeki hayvanların ve diğer cansız varlıkların birbirleriyle konuşturularak oynatılan bir öykü türüdür.
Ünlü fabl yazarları: Dünyanın en ünlü fabl yazarları Ezop, La Fontaine ve Beydeba’dır.
2. Yardıma ihtiyaç duyduğunuz bir anda ummadığınız birinden iyilik gördüğünüz bir anınız var mı? Varsa anınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ben değil ancak başka birinin bunu yaşadığını gördüm. Babamla beraber parkta oturup dinlenirken önümüzde bir çocuğunun topunun kaybolduğu için ağladığını gördük. Annesi ise onu sakinleştirerek bulacağını, üzülmemesi gerektiğini söyleyip duruyordu. O sırada olaylara şahit olan pamuk şeker satan yaşlı bir amca çocuğu duymuş olacak ki etrafta kısa bir süre bakındıktan sonra kayalıkların arasına düşmüş bir top görmüş ve o topu parkta ağlamaktan gözleri kurumuş çocuğa götürdü. Çocuk topu görünce öylesine sevindi ki topu alır almaz havalara uçtu.
a) Metinde yer alan aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını metinden hareketle tahmin ederek yazınız.
Cevap:
b) Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını cümle içinde kullanınız.
a) Aşağıdaki cümlelerde “kalem” kelimesine getirilen ekleri inceleyiniz. Ardından eklerin kelimeye kattığı anlamları açıklayınız.
Cevap: “Kalem” sözcüğüne getirilen ekler kaleme sahiplik anlamları katmıştır. Kalemin sahibinin kime ait olduğu bildirilmiştir.
b) Aşağıdaki cümleleri verilen kelimelerle tamamlayınız.
__Senin__ ayakkabıların sarı değil miydi?
__Onların__ kitaplığı bir kütüphane titizliğinde düzenlenmişti.
__Bizim__ düşünceleriniz sayesinde bu kadar başarılı oldu.
__Benim__ bilgisayarım bu projeyi tamamlamak için yeterli.
__Onun__ fotoğrafları çok renkliydi.
__Bizim__ kapımız herkese açıktır.
a) Aşağıdaki dizelerde insan dışındaki hangi varlıklara konuşma özelliği verildiğini belirleyiniz.
Cevap: Bu metinde konuşma özelliği olmayan tilki hayvanına konuşma özelliği verilmiştir.
b) Aşağıdaki dizelerde karşıtlık (tezat) sanatını oluşturan kelimelerin altını çiziniz.
c) “Aslanla Fare” fablında yer alan konuşturma (intak) ve karşıtlık (tezat) sanatlarının bulunduğu dizeleri uygun başlığın altına yazınız.
Konuşturma
Karşıtlık
Aşağıdaki soruları okuduğunuz fabldan hareketle yanıtlayınız.
1. Şair “Aslan, aslan yürekliymiş o gün” dizesiyle ne demek istemektedir?
Cevap: Aslan, o gün merhametli ve iyimser olduğu anlamına gelmektedir.
2. Aslanın yardımına kim gelmektedir? Aslanı tuzaktan nasıl kurtarmaktadır?
Cevap: Aslan’ın yardımına merhamet göstererek öldürmekten vazgeçtiği fare gelmiştir. Fare, Aslan’ın tuzağına girerek ağları kemirmeye başlamıştır.
3. Sizce, fablda anlatılanların gerçek hayatta olması mümkün müdür?
Cevap: Bu fablda anlatılanlar gerçek hayatta olamaz çünkü hayvanlar gerçek hayatta konuşamazlar ve bu derece merhametlerinin olması pek mümkün değildir.
4. Şair, metnin sonunda hangi öğüdü vermektedir?
Cevap: Sabırlı olup akıllıca düşünmek her zaman en mantıklısıdır. Öfkeden ve zarardan kimseye bir fayda gelmeyeceği aşikardır.
Okuduğunuz fablın konusunu ve ana duygusunu yazınız.
Fablın Konusu: Ormanlar Kralı Aslanın iyilik karşılığında iyilik bulması.
Fablın Ana Duygusu: İyilik yapmak, iyilik doğurur.
Fablda yer alan hangi davranışlar, hangi sonuçları doğurmuştur? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Fabl içerisinde aslan, fareyi öldürüp karnını doyurabilecek konumdayken bunu yapmayıp fareyi bağışlamıştır. Fare hayatta kaldıktan sonra aslan bir tuzağa düşmüştür. Fare bunun üzerine, aslanın kendisine iyilik yapmasına karşılık kendisi de aslana iyilik yaparak karşılık vermesine sebebiyet vermiştir.
Dayanışma ve dayanışmanın toplumların ilerlemesindeki önemiyle ilgili bir grup tartışması yapınız. Tartışmanın sonunda vardığınız sonucu öğretmeninizin öncülüğünde raporlaştırınız.
Cevap: Bu basit fabl örneğinde olduğu gibi iyilik iyilik doğurmaktadır. Bu nedenden dolayı toplum içerisinde insanlar birbirlerine olumlu davranışlar sergileyip kötü davranışlardan uzak durarak zincirleme bir etki oluşturacaktır ve buda toplumsal birlikteliği kuvvetlendirip daha ileriye gitmemizi sağlayacaktır.
En sevdiğiniz arkadaşınıza dayanışmanın önemini açıklayan bir e-posta gönderiniz.
1. Barışın sembolleri hakkında araştırma yapınız ve edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız.
Cevap: Barış işaret ve orta parmağın gösterilmesiyle, yalnızca baş parmağın gösterilmesiyle, beyaz bayrak gösterilerek ve daha bir çok işaret ve sembolle gösterilebilen bir simgedir. Uluslararası alanda gösterilen en popüler simge çember içindeki üç başlı mızraktır.
2. “Bir Dünya Bırakın” adlı şarkıyı öğreniniz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Evet var bir sınavımdan önce anlamadığım bir konu hakkında arkadaşım bana konuyu anlatmayı teklif etmişti. Çok şaşırmıştım çokta mutlu olmuştum. Ve o anlatım sayesinde sınavım oldukça güzel geçmişti. Bu olayı da hiçbir zaman unutmadım.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.