Cevap Yaz
27 Kasım 2022, 14:59 - Seher Yazdı

Sevgi Diyen Çağlar Aşar Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB)

Sevgi Diyen Çağlar Aşar Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB) 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Sevgi Diyen Çağlar Aşar metnine ait çalışmalarının bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Sevgi Diyen Çağlar Aşar Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe MEB)

Sevgi Diyen Çağlar Aşar Metni Cevapları ve Çalışmaları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 114-115-116-117 Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları MEB Yayınları

1. Araştırdığınız “sevgi” temalı şiiri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı MEB Yayıncılık Sayfa 114 Ders Kitabı Cevapları

Sezai KARAKOÇ


2. Yunus Emre’nin “Yaratılanı hoş gör yaratandan ötürü.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Yunus Emre’nin bu sözünde İnsanlar bir hata yapsalar dahi hoş görmemiz gerektiğini anlıyorum. 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik

Aşağıda, şiirde geçen bazı kelimeler verilmiştir. Metinden hareketle bunların anlamların tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe sözlükten kontrol ediniz.
Cevap: 

kın

Tahminim: Kılıf
Anlamı: Kesici aletlerin kılıfı

kor

Tahminim: ateş
Anlamı: ateş durumuna gelen kömür

yâr

Tahminim: Aşık olduğun kişi
Anlamı: Sevilen kişi

nadan

Tahminim: Kötü niyetli
Anlamı: Cahil

seher

Tahminim: Güneşin doğuşu
Anlamı: Seher vakti

sefer

Tahminim: Yolculuk etmek
Anlamı: Yolculuk etmek


2. Etkinlik

A) Aşağıdaki soruları metinden hareketle cevaplayınız.

1. Şair, şiirde hangi öğütleri vermektedir? Anlatınız.
Cevap: Hep dürüst olmamızı sürekli umut etmemizi örgütlüyor.

2. Şiirin birinci dörtlüğünde yer alan “Kılıcını koy kınına / Yüreğinle yürü dostum.” dizeleriyle hangi karakter özellikleri vurgulanmaktadır?
Cevap: Cesaretli barışçıl bir karakter vurgulanmıştır. 

3. İnsanlıktan ümidini kesmeyen kişiler neler başarabilirler? Anlatınız.
Cevap: Birlik beraberlik olur güven ortamı oluşur ve hep birbirlerine yardımcı olurlar

4. Her işini sevgi ile yapan bir insan hangi özelliklere sahip olur? Örneklerle anlatınız.
Cevap: Her işi yolunda gider herkes o kişiye saygı sevgi duyar 


B) Metinden hareketle arkadaşlarınıza sormak üzere iki soru hazırlayınız.
Cevap: 

SORU: Nadanlara kulak asma derken ne demek istemiştir
SORU CEVABI: Kötü düşüncelerle moralimizi bozmayarak bildiğimiz yoldan devam etmemizi önerir.

SORU: “Kılıcını koy kınına yüreğinle yürü dostum” dizesinde şair ne demek istemiştir?
SORU CEVABI: Başka birisine veya bir silaha güvenmeyerek kendi öz cesaretimizle hareket edilmesini tavsiye etmiştir.

3. Etkinlik

Hz. Muhammed’in Veda Hutbesi’nde dile getirdiği ifadelerden yola çıkarak öğretmeninizle oluşturacağınız grubunuzla “eşitlik ve insan hakları” konulu bir konuşma hazırlayınız. Hazırladığınız konuşmayı sunması için bir grup sözcüsü belirleyiniz.
Cevap: Hiç bir insanın diğer insandan üstünlüğü yoktur. Her insan eşittir. Maalesef ki şuan ki şartlarda bu pek mümkün olmuyor. Bize düşen her koşulda hakkımızı savunmak her insanın eşit olduğunu savunmak.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları MEB Yayınları

4. Etkinlik

Aşağıda, soldaki kutucukta bulunan dörtlük Abdurrahim Karakoç’un “Tut Ellerimden” isimli şiirinden alınmıştır. Sağdaki kutucukta bulunan metin ise bu dörtlüğün düz yazıya çevrilmiş biçimidir. Bu metinleri dikkatle okuyunuz.

A) Bu iki metin arasındaki farkları belirtiniz.
Cevap: Şiir daha duygusal samimi metin ise düz yazı pek duygu barındırmıyor.

B) Sizce hangi metin daha etkili bir anlatıma sahiptir? Düşüncelerinizi nedenleriyle yazınız.
Cevap: Şiir daha çok duygu barındırıyor ve hissettirdiği için daha etkili bir anlatımdır.

C) Sol kutucuktaki dörtlükte dize sonlarında yer alan ses benzerliklerine dikkat ediniz. Bu benzerliklerin şiirin anlatımına olan katkısını açıklayınız.
Cevap: Dizenin sonundaki ses benzerlikleri daha vurgulu olmasını sağlamıştır.  

D) Aşağıya “sevgi” kelimesinin harflerini kullanarak akrostiş bir şiir yazınız. Şiirinizin dize sonlarında ses benzerliği olan kelimeler kullanmaya çalışınız.
Cevap: 

Sen gönlümün sahibisin
En derinden vurgunum gözlerine
Varlığın ümit oluyor güzel yarınlara
Güzelliğin gözümü alıyor
İnan sensiz sabah olmuyor

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları MEB Yayınları

5. Etkinlik

A) Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinden hareketle verilen cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:

(Y) Gemici, bilgili ve öfkeli biridir.
(D) Bilgin, bilgisiyle övünmeyi seven biridir.
(Y) Gemici, bilginin sözlerine hiç aldırmamıştır.
(D) Gemidekiler, gemi delinip su almaya başladığı için korkmuştur.


B) Gemicinin “Yüzmesini bilir misiniz?” sorusundan sonra hikâye nasıl devam etmiş olabilir? Aşağıya yazınız.
Cevap: Bilginde bilmem demiş. Gemici de ‘Öyleyse ömrünün yarısı boşa gitmiş, vah vah!’ demiştir.


C) Aşağıdaki cümlelerde altı çizili olan isimlere “Nasıl?” sorusunu sorunuz. Bu soruya verdiğiniz cevabı örnekteki gibi yazınız
Cevap: 

Bilgin, bilgiç bir tavırla sormuş.
Nasıl tavır? ⇒   Bilgiç tavır

Zavallı gemici “Hayır!” demiş.
Nasıl gemici? ⇒ Zavallı gemici

Hızlı esen rüzgâr gemiyi sarsmış
Nasıl rüzgar? ⇒ Hızlı esen rüzgar


Gelecek Derse Hazırlık

Yaşadığınız çevrede/şehirde bulunan yardım kuruluşları hakkında araştırma yapınız.
Cevap: Kızılay, sosyal yardımlaşma, AFAD gibi bir çok yardımlaşma kuruluşu vardır. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.