Cevap Yaz
8 Mayıs 2023, 18:38 - Sena Yazdı

Louıs Pasteur Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe ATA)

Louıs Pasteur Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe ATA) 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Louıs Pasteur metnine ait çalışmaların bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235-236-237 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Louıs Pasteur Metni Cevapları (6. Sınıf Türkçe ATA)

Louıs Pasteur Metni Cevapları ve Çalışmaları 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı ATA Yayıncılık Sayfa 235-236-237. Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları ATA Yayıncılık

Hazırlık Çalışması

1. Aşıyla ilgili araştırmalarınızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Aşı 1718 yılında Mary Wortley tarafından bulunmuş ve ilk denemesini hasta çocukları üzerinde yapmıştır. Aşılar laboratuvarlarda koruyucular eklenerek yapılır. Aşılar önemlidir çünkü bir çok çocuk hastalıklarının ortadan kalkmasını ve iyileşmesini sağlamaktadır.


2. Bugüne kadar hangi aşıları olduğunuzu söyleyiniz ve aşı olmanın hayatımızdaki önemini arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: 

  • Kızamık 
  • Tetanoz aşısı
  • Su çiçeği ateşi
  • Kabakulak aşısı
  • Hepatit aşısı
  • Beşli karma aşısı
  • Verem aşısı
  • Çocuk felci aşısı

2. Etkinlik

a) Metinde yer alan aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını metinden hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizi tamamladıktan sonra kelime ve kelime gruplarının sözlük anlamlarını uygun başlığın altına yazınız.
Cevap:

Kestirme
Tahminim: Tahminde bulunmak.
Sözlük Anlamı: Fikirde bulunmak.

Adımlarını sıklaştırmak
Tahminim: Hızla yürümek.
Sözlük Anlamı: Seri şekilde yürümek.

Boz
Tahminim: Toprak rengi
Sözlük Anlamı: Açık toprak rengi.

Dizlerinin bağı çözülmek
Tahminim: Gücünü kaybetmek.
Sözlük Anlamı: Ayakta duramamak.

Muayene etmek
Tahminim: Hastalık olup olmadığını kontrol etmek.
Sözlük Anlamı: Bir kişinin hastalık durumunu anlamak için incelemek.

Telgraf
Tahminim: İletişim aracı.
Sözlük Anlamı: Mors alfabesiyle haberleşmeyi sağlayan iletişim aracı.


b) Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını birer cümle içinde kullanınız.
Cevap:

  • İstanbul’a kaçta yetişeceğimizi kestiremedim.
  • Adımlarını sıklaştırarak önden yürüdü.
  • Boz renginde koltuklar almış.
  • Korkudan dizlerinin bağı çözüldü.
  • Doktor ciğerlerimi kontrol etti.
  • Dedemin eski bir telgrafı var.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları ATA Yayıncılık

3. Etkinlik

Dinlediğiniz metnin özetini defterinize yazınız.
Cevap: Joseph bir gün okula geç kalır ve kestirmeden gider. Okula doğru yürürken bir köpekle karşılaşır. Köpek Joseph’e doğru koşarak ısırır. Oradan geçen duvarcı çocuğu görür görmez koşarak köpeğe vurur ve kovalar. Köpeği kovduktan sonra çocuğu hızla hastaneye götürür. Götürdüğü doktor çocuğu Pasteur’a gösterir. Çocuğa bakan Pasteur, kuduz için geliştirdiği çocuğa vurur. Aşı işe yarar ve çocuk iyileşir.


4. Etkinlik

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden yararlanarak yanıtlayınız.

1. Joseph (Yosef), neden ana yoldan ayrılmaktadır?
Cevap: Joseph, okula geç kaldığı için yoldan ayrılmaktadır.


2. Joseph, neden korku içinde durmaktadır?
Cevap: Joseph, karşısında büyük bir köpek olduğu için korku içinde durmaktadır.


3. Yazar, köpeği nasıl betimlemektedir?
Cevap: Yazar, köpeği başı öne eğik, salya içinde, boz renginde betimlemektedir.


4. Joseph’i kim, nasıl kurtarmaktadır?
Cevap: Joseph’i duvarcı köpeğe değnekle vurarak kurtarmaktadır.


5. Pasteur (Pastör), neden bulduğu aşıyı kullanmakta kararsız kalmaktadır?
Cevap: Pasteur, bulduğu aşıyı daha önce insan üzerinde denemediği için kararsız kalmaktadır.


6. Pasteur’ün bulduğu aşılar işe yaramakta mıdır?
Cevap: Pasteur’un bulduğu aşılar işe yaramıştır.


5. Etkinlik

Siz Pasteur’ün yerinde olsaydınız bu olay karşısında ne yapardınız?
Cevap: Ben Pasteur’un yerinde olsaydım kendisi gibi aşıyı vururdum. Çünkü çocuğun durumu ağırlaşmaya başlamıştı.


6. Etkinlik

Öğretmeninizin rehberliğinde sınıfınızı üç gruba ayırınız. Ardından bildiğiniz ölümcül hastalıkları gruptaki arkadaşlarınızla paylaşınız. Ölümcül hastalıklardan korunmak için, aşı olmak dışında, neler yapılabileceğini ve hangi davranışlardan kaçınılması gerektiğini grup arkadaşlarınızla tartışınız. Grup sözcüleri varılan sonuçları sınıfla paylaşırken onları dikkatle dinleyiniz.
Cevap: Ölümcül hastalıklara su çiçeği, kızamık, verem, çocuk felci, tetanoz, kabakulak gibi örnekler verebiliriz. Bu hastalıklardan korunmak için temizliğimize dikkat etmeli, dengeli beslenmeli, zararlı besinler tüketmemeli, spor yapmalı ve düzenli olarak aşılarımızı yaptırmalıyız.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları ATA Yayıncılık

7. Etkinlik

“Sağlık varlıktan yeğdir.” atasözüyle ilgili hikâye edici bir metin yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları ATA Yayıncılık

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.