Cevap Yaz
5 Şubat 2023, 17:09 - Sena Yazdı

10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 176-180-181-182. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

10.Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 176-180-181-182. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 10. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Notre Dame’ın Kamburu hakkında çeşitli bilgilerin bulunduğu 10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 176-180-181-182 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı 176-180-181-182. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

10.Sınıf MEB Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı 168-169-170-171-172-173. Sayfa Cevapları Notre Dame’ın Kamburu

10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları MEB Yayınları

Hazırlık

1. “İyiliğe iyilik her kişinin kârı, kötülüğe iyilik er kişinin kârı.” sözüyle ilgili düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: Herkesin iyiliğe iyi bir karşılık vermesi kolaydır ancak kötülüğe karşı iyilik yapmak bilgili kişilerin gösterebildiği bir erdemdir.


2. “Romantizm” kelimesinin size çağrıştırdıklarını söyleyiniz.
Cevap: Romantizm; duygularını ve hislerini aşırı ölçüde imgeye dayatarak ve aşırı değer göstererek dışa vurma şeklidir.


10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları MEB Yayınları

METNİ ANLAMA VE ÇÖZÜMLEME

1. Metinde geçen “Hiç durmadan alaylara maruz kalmış, ara sıra taşa tutulmuş bir halde oradaydı.” cümlesinde altı çizili kelime grubunun anlamını cümlenin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizi TDK’nin Türkçe Sözlük’ünden kontrol ediniz.
Cevap: 

Maruz kalmak
Tahminim: Elinde olmadan olumlu veya olumsuz bir duruma uğramak.
Anlamı: Bir olay ya da duruma uğramak.


2. Esmeralda kendini kaçırmaya çalıştığını bile bile neden Quasimodo’ya su vermiş olabilir?
Cevap: Emeralda merhametli ve ne olursa olsun herkese iyilikle gittiği için su vermiş olabilir.


3. Esmeralda’nın elinden su içen Quasimodo’nun hangi duygular içerisinde olduğunu metinden hareketle açıklayınız.
Cevap: Quasimodo, Esmeralda’nın ona su uzatmasıyla mahcup, pişman ve üzgün hissediyor olabilir.


4. Esmeralda’nın Quasimodo’ya su vermesini yazar nasıl karşılamıştır? Bu konuyla ilgili yazarın araya girip okuyucuya seslenmesi anlatımı nasıl etkilemiştir?
Cevap: Yazar, Esmeralda’nın Quasimodo’ya su vermesini vicdanlı merhametli ve yüreğinin sevgiyle dolu olduğuna bağlamıştır.


5. Okuduğunuz metinde diyalog hâline getirebileceğiniz kesitlerin nereler olabileceğini belirleyiniz.
Cevap: Esmeralda’nın Quasimodo’ya su verdiği bölüm diyalog haline getirilebilir.


10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları MEB Yayınları

6. Okuduğunuz metinde yazarın okuyucuyu yönlendirmeye çalıştığını gösteren bölümlere örnek veriniz.
Cevap: 

Cezası biten Quasimodo, serbest bırakılıp kiliseye döner ama Esmeralda onda çok derin bir etki bırakır. Rahip Frolloda hâlâ Esmeralda’yı sevmektedir. Esmeralda ise kendisini kurtaran ve başkasıyla nişanlı olan Yüzbaşı Phoebus’a âşıktır. Rahip Frollo kendisine sezdirmeden yüzbaşıyı kullanır. Yüzbaşıyla Esmeralda’nın buluşmalarını sağlar. Bu sırada yüzbaşıya saldırır, onu bıçaklar. Rakibini öldürdüğünü sanan rahip oradan kaçar. Suç Esmeralda’ya kalır ve Esmeralda yüzbaşıyı öldürmeye kalkışmaktan idama mahkum edilir. Paris’in karanlık sokaklarından birinde Quasimoda ve Rahip Frollo, Esmeralda’yı kaçırmaya çalışır. O sırada muhafız bölüğü olan Yüzbaşı Phoebus (Febüs) gelir ve kızı kurtarır. Quasimodo ve Frollo kaçar. Frollo’yu tanıyamazlar ama Quasimodo’yu tanırlar. Quasimodo ceza olarak çarmıha gerilir, kırbaçlanır. Sırtı kan içindedir. Cezası bittikten sonra bir saat bağlı bir şekilde meydanda halka teşhir edilecektir.


7. Okuduğunuz metinde geçen kişilerin özelliklerini belirleyerek aşağıdaki şemalara yazınız.
Cevap: 

Esmeralda: İnce, kıvrak vücutlu, iyi dans eden, merhametli çingenelerle büyümüş bir kızdır.

Quasimodo: Çirkin, maymunu andıran kolları, eğri girinti ve çıkıntılı burnu, kambur sırtlı, sadık biridir.

Rahip Frollo: Kötü, çıkarcı, hain biri. 


8. Temel çatışmadan hareketle metnin tema ve konusunu belirleyiniz.
Cevap: Metinde güzelliğin göreceli bir kavram olduğu ve merhamet anlatılmıştır.


9. Metinde anlatıcı ve bakış açısının işlevini belirleyiniz. Seçilen bakış açısının metnin dil ve anlatımını nasıl etkilediğini belirtiniz.
Cevap: Metinde yazar anlatıcıdır. Hakim bakış açısı kullanılmıştır.


10. Metinde kullanılan anlatım biçimleri ile anlatım tekniklerini bularak aşağıdaki şemalara yazınız.
Cevap: 

Anlatım Biçimleri: Betimleme, öyküleme.
Anlatım Teknikleri: Karşılaştırma, örnekleme.


11. Metnin yazıldığı dönemin sosyal, siyasi, kültürel gerçekliğini yansıtan bölümleri gösteriniz.
Cevap: Metin 1830 yılının temmuz ayında gerçekleşmiş olan politik devrimden etkilenerek yazılmıştır. Orta çağ politikaları, dini yönetimin etkilerinden yola çıkarak bir çok karakter kullanmış toplumun sınıf farklılıklarını belirtmiştir.


12. “Romanın yazarı, Notre Dame Kilisesi’ni gezdiği sırada kulelerden birinin karanlık bir köşesinde duvara elle kazınmış ANA KH (kader) adlı kelimeyi fark eder. Ortaçağ’da yaşamış bir kişinin elinden çıkmış gibidir. Özellikle içerdiği iç karartıcı anlam, yazarı derinden etkiler. Bu roman bu kelime adına kaleme alınır.” Bu bilgilerden hareketle Victor Hugo, okuduğunuz metinde kader kelimesi ile romandaki karakterler arasındaki ilişkiyi yansıtabilmiş midir? Düşüncelerinizi nedenleriyle paylaşınız.
Cevap: Metinde kader ile roman karakterleri arasındaki ilişkiyi yansıtabilmiştir. Metinde çirkin olan bir insanın kaderinin kötü olacağı inancı vardır. 


10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları MEB Yayınları

DİL BİLGİSİ

1. Okuduğunuz metinden alınan yukarıdaki cümleler, anlamına göre olumlu cümlelere örnektir. Siz de okuduğunuz metinden anlamına göre olumsuz, ünlem ve soru cümlelerine örnekler bulunuz. Bulduğunuz örneklerin altını çiziniz.
Cevap: 

  • Olumsuz: Ama sımsıkı bağlı olduğu için bakışları yarasını ısıran sinekleri kovalayacak güçte değildi.
  • Ünlem: Birkaç dakika sonra, kalabalığa umutsuz bir bakış yönelten Quasimodo daha iç sızlatan bir sesle tekrarladı.
    ‒Su!

2. Aşağıda virgülün kullanım amaçlarından bazıları verilmiştir. Okuduğunuz metinde bu kullanımlara örnekler bulunuz. Bulduğunuz örnekleri aşağıdaki şemalara yazınız.
Cevap: 

Uzun cümlelerde yüklemden uzak düşmüş olan özneyi belirtmek için konur:

  • Zavallı, suyu içtikten sonra siyah dudaklarını hiç kuşkusuz yardımına koşan bu güzel eli öpmek üzere uzattı.

Sıralı cümleleri birbirinden ayırmak için konur:

  • Bu güzel, körpe, saf, çekici ve aynı zamanda güçsüz kızın, böyle bir sefaletin, şekilsizliğin, kötülüğün yardımına merhametle koşması dünyanın neresinde olursa olsun oldukça dokunaklı bir sahne olarak yorumlanırdı

Özne olarak kullanıldıklarında bu, şu zamirlerinden sonra konur:

  • Bunun üzerine, bağlarının içinde sağa sola salınmaya başladı, öfkeli sıçrayışları teşhir direğinin eski çarkını dayanakları üzerinde çatırdattı.

ARAŞTIRINIZ

Türk ve dünya edebiyatından sinemaya uyarlanmış bir romanın (Victor Hugo’nun Sefiller’i, Alexandre Dumas’nın Monte Kristo Kontu, Reşat Nuri Güntekin’in Yaprak Dökümü, Halide Edip Adıvar’ın Vurun Kahpeye gibi) filmini izleyiniz. İzlediğiniz film ile ilgili düşüncelerinizi kısaca yazıp sınıfta paylaşınız.
Cevap: 

Reşat Nuri Gültekin’in Yaprak Dökümü:

Kendi öz benliğinde yaşamaya önem veren Ali Rıza Bey, göç ettikleri yerde Avrupa özentiliğine kendini kaptıran ailesi ile yaşadığı mücadele ve ailenin dağılmasını konu almaktadır.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.