2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 18-19-20-21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 18-19-20-21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 18-19-20-21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Kardeşlik Özlemi Metni Cevapları konusunun bulunduğu 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22-23-24-25 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

2.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 18-19-20-21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Kardeşlik Özlemi

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları MEB Yayınları

ÖN DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI

Bulmacada verilen sözcüklerle sözcüklerin anlamlarını eşleştiriniz.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları MEB Yayınları

[6] Bir kişinin davranışlarını, duygularını ve isteklerini kontrol etme yeteneği.
[7] Bir kimseye, bir şeye karşı dikkatli, ölçülü davranmaya sebep olan sevgi duygusu.
[4] Bir kişinin üzerine düşen görevleri yerine getirmesi.
[3] Başkalarına karşı saygılı ve kibar davranma.
[1] Çalışkan olma, gayretli olma durumu.
[2] İnsanı bir şeye veya bir kimseye karşı yakın ilgi ve bağlılık göstermeye yönelten duygu. 
[5] Bir işteki engelleri yenme kararlılığı.

Renkli kutulardaki harfleri yazarak şifreyi bulunuz.
ŞİFRE: DEĞERLERİMİZ

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları MEB Yayınları

METNE YOLCULUK BAŞLIYOR

Verilen bilgileri kullanarak bir hikâye yazınız. Yazdığınız hikâyeyi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Kahramanlar: Haktan, Ceylin
Yer: Ceylinlerin evinin bahçesi
Zaman: Güneşli bir gün
Olay: Haktan’ın, yanlışlıkla Ceylin’in oyuncağını kırması.

Cevap: Haktan ve Ceylin, Ceylin’lerin arka bahçesinde bumerang ile oyun oynuyorlardı. Ceylin’in bumerangı yeni aldığını duyan Haktan o gün Ceylin’lere ziyarete gelmişti ve bu oyuncakla oynamak için sabırsızlanıyordu. Haktan, Ceylin’lere öğlen yemeği saatinde gitti ve onlarda yemek yedi. Ceylin ile beraber yemek yedikten sonra arka bahçeye giderek oyun oynamaya başladılar.

Ceylin ve Haktan sırayla yeni bumerangı fırlatıyordu. Ceylin nasıl atılacağını biliyordu ancak Haktan henüz bilmiyordu. Haktan bumerangı fırlattığı bir sırada bahçelerindeki ağaca çarptı ve bumerang tam ortadan ikiye kırıldı. Haktan bunu görünce çok korktu çünkü Ceylin’in kendine kızacağını sanmıştı ancak öyle olmadı. Ceylin biraz üzülse de Haktan’a kızmadı ve “Böyle şeyler olur, başka zaman telafi ederiz.” diyerek başka oyun oynamaya başladılar.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları MEB Yayınları

Başlığı ve görselleri inceleyip metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metnin konusu birbiriyle sürekli oyuncaklarını paylaşan iki arkadaşın günlük yaşamı olabilir.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları MEB Yayınları

Metnin konusunu yazınız. İzleme öncesi yaptığınız tahmin ile metnin konusunu karşılaştırınız.
Cevap: Tahminime benzer olarak paylaşmanın ne kadar güzel bir şey olduğu anlatılıyor.

SÖZLÜK ÖZGÜRLÜKTÜR

Koyu yazılmış sözcüklerin anlamını cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Sözcüklerin sözlük anlamını yazarak tahmininizle karşılaştırınız.

merhamet

Tahminim: Başka bir canlıya karşı duyduğumuz iyi düşünceler.
Sözlük Anlamı: Bir başka canlıya karşı duyulan üzüntü, acıma


saadet

Tahminim: Neşeli olmak
Sözlük Anlamı: Mutluluk


Yeni öğrendiğiniz sözcüklerle cümleler kurunuz.
Cevap:

  • Sokakta köşeye saklanmış kediye merhametle yaklaştı.
  • Büyük, saadet dolu bir ailemiz var.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları MEB Yayınları

Şiirde neyin özlemi duyuluyor? Siz neleri özlüyorsunuz? Şiirdeki duyguları kendi duygularınızla karşılaştırarak anlatınız. 
Cevap: Şiirde kardeşliğin özlemi duyuluyor. Ben dedemi ve babaannemi özlüyorum. Onları nadiren gördüğüm için sürekli özlerim.


Dinlediğiniz şiirle ilgili soruları cevaplayınız.

1. İnsanlarla iletişim kurarken nelere dikkat etmeliyiz?
Cevap: Tatlı dille, güler yüzle konuşmaya dikkat edilmesi istenmiştir.

2. İçimizde neyin özlemini duymalıyız?
Cevap: Kardeşliğin özlemini içimizde duymalıyız.

3. Dört bir yana ışık gibi neyi yaymalıyız?
Cevap: Dört bir yana ışık gibi merhameti yaymalıyız.

4. Saadeti yakalamak için ne yapmalıyız?
Cevap: İnsanlar arasında sevgi bağı kurularak saadet yakalanabilir.


Dinlediğiniz şiire bir dörtlük de siz ekleyiniz.
Cevap:

Sevgiyle bak insana,
Merhamet et her cana.
Kalbimiz olsun ışık,
İyilik saç her yana.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları MEB Yayınları

Görselleri verilen filmlerden hangisini izlemek istersiniz? Nedenleriyle anlatınız.
Cevap: Görselleri verilen filmlerden en çok Uzay Macerası filmini isterim çünkü uzayla ilgili filmler daha eğlencelidir.


Metni okuyarak eksik bırakılan cümleleri tamamlayınız.
Cevap: 

Salih ile Fatih, teneffüste Fatih’in voleybol topu ile oynuyordu. Bir ara Salih, topa ayağınla çok hızlı vurdu. Top patladı. Topun patladığını gören Fatih “Neden topa ayağınla vuruyorsun? Voleybol topuna el ile vurmalıydın!” ” dedi. Fatih ağlamaya başladı. Bunun üzerine Salih, Fatih’e bakarak “Özür dilerim, seni ağlatmak istememiştim. Bunu telafi edebilirim.” diyerek teselli etti.


Yusuf ödevini bitirdi. Annesi ve ablası akşam yemeği için sofrayı hazırlıyordu. Yusuf, sofranın hazırlanmasına yardım etmek yerine koşarak oyun oynamaya başladı. Bu arada masaya ekmek sepetini ve peçeteleri götüren ablasına çarptı. Ekmekler bir yana peçeteler başka bir yana dağıldı.

Yusuf’un yerinde siz olsaydınız sofra hazırlanırken neler yapardınız? Sırasıyla yazınız.

  1. Ödevlerimi bitirdikten sonra yarınki ders programıma göre çantamı hazırlardım.
  2. Annem ve ablamlara sofra kurulması için yardım etmeye giderdim.
  3. Akşam yemeğini yerdim.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları MEB Yayınları

Tatlı dilli ve güler yüzlü olduğunu düşündüğünüz kişi ya da kişilerin resmini çiziniz.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları MEB Yayınları

Tatlı dilli ve güler yüzlü olmak neden önemlidir? Anlatınız.
Cevap: Tatlı dilli ve güler yüzlü insanları herkes sever. Bu insanlar çevresindeki insanları da mutlu ederek etrafa neşe saçarlar.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları MEB Yayınları

METNE YOLCULUK BAŞLIYOR

Nezaket örneği içeren ifadenin başındaki çiçeği boyayınız.

[X] Kantinde başkasının önüne geçmeden sıra beklemek
[   ] Sinirlendiğinde bağırmak
[   ] Konuşan kişinin sözünü kesmek
[X] Birisi selam verdiğinde selamını almak
[   ] Büyüklerle konuşurken onlara “sen” demek
[X] Hata yaptığında özür dilemek
[X] Teşekkür etmek
[   ] Başkasının eşyasını izinsiz kullanmak


“Nezaket” deyince aklınıza gelen sözcükleri yazınız. Karekodu okutarak “Anahtar Sözcükler” şarkısını dinleyiniz.
Cevap:

Nezaket

  • Saygı
  • Sevgi
  • Kibarlık
  • Hoşgörü

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf