3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 275-276-277-278-279-280-281. Sayfa Cevapları İlke Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Suyun Öyküsü Metni Cevapları içeriğinin bulunduğu 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 275-276-277-278-279-280-281 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
“Suyun Öyküsü” başlıklı metinde sizce neler anlatılıyor olabilir? Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Metinde suyun doğadaki döngüsü, buharlaşması, kar, dolu, yağmur olarak yağması anlatılıyor olabilir.
a. Şiirde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını verilen görselden yararlanarak tahmin ediniz.
Cevap:
Isınma: Bir maddenin ısı alarak sıcak olması.
Buharlaşma: Suyun ısınarak gaz hale gelmesi.
Yoğunlaşma: Gazın sıvı hale gelmesi.
Çevrinim: Döngü.
Şimşek: Bulutlardan elektriğin yeryüzüne boşalması, ışıklı elektrik.
Yağmur: Bulutların dolarak yeryüzüne su akıtması.
Dolu: Sert, top şeklinde buzun yağması.
Kar: Su buharının donması ile yağan, hafif, beyaz buz.
b. Yukarıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümleyi aşağıya yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Şiirin ilk bölümünde neler anlatılıyor?
Cevap: Suyun ısınarak buharlaştığı ve bulut kümelerinde yoğunlaştığı anlatılıyor.
2. Şiire göre su kaç türlü hâl alır? Bunlar nelerdir? Yazınız.
Cevap: Su üç türlü hal alır. Bunlar yağmur, dolu ve kardır.
3. Suyun toprağa canlılık vermesi nasıl anlatılıyor?
Cevap: Suyun toprağa canlılık vermesi akarsuların yağmur sularını göllerle buluşturarak toprağa yaşam verdiği şeklinde anlatılıyor.
4. Siz de şiirle ilgili bir soruyu aşağıya yazınız. Yazdığınız soruyu arkadaşlarınıza yöneltiniz?
Cevap:
Soru: Yağmur yağarken bazen neler olur?
Cevap: Yağmur yağarken bazen gök gürlermiş ve şimşek çakarmış.
a. Metnin türünü, konusunu ve ana duygusunu yazınız.
Cevap:
Metnin türü: Şiir
Metnin konusu: Suyun hal değişimi ve dönüşümü.
Metnin ana duygusu: Suyun doğamıza canlılık verdiği ve yeryüzünde bir döngü içerisinde olduğu.
b. Şiirin içeriğine uygun farklı bir başlık belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Suyun Dönüşümü
a. Öğretmeninizin “eba.gov.tr” internet adresinden açacağı “Su Döngüsü” adlı videoyu izleyiniz. İzlediğiniz videonun içeriği hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Videonun içeriğinde su kaynaklarının neler olduğu, suyun yeryüzündeki döngüsü, su kaynaklarının yeryüzündeki dağılımı gösterilmiştir. Video eğitici ve öğretici bir videodur.
b. Defterinize, bir su damlasının doğadaki döngüsüyle ilgili hikâye edici bir metin yazınız. Yazdığınız hikâyeyi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
SU DAMLASININ YOLCULUĞU
Su damlası arkadaşları ile gölde süzüle süzüle yüzerken her günlerinin aynı geçtiğinin farkına varmış ve artık değişiklik istediğini arkadaşlarına da söylemiş. Arkadaşları da aynı su damlası gibi düşünüyormuş. Hep beraber el ele vererek gölün yüzeyine çıkıp güneşin sıcaklığıyla bir değişime girmeyi planlamışlar. Bütün arkadaşlarla yüzeyde beklerken su damlası buharlaşmaya başlamış.
Su damlası: – Arkadaşlar ben yolculuğa başladım. Hemen arkamdan gelin.
Su damlaları teker teker buharlaşarak gökyüzüne çıkmış ve bir bulut kümesi olmuşlar. Su damlalarından biri sormuş: – Şimdi ne yapacağız peki?
Su damlası hemen söze atlamış: – Bir dağın tepesinde kar olarak inlemeye ne dersiniz?
Bütün su damlaları aynı anda: – Evetttt. Çok iyi fikir.
Hepsi birlikte dağın tepesine doğru ilerlemişler. Bir anda hava soğumuş ve üşümeye başlamışlar. Hepsi teker teker kar tanesi olarak dağın tepesine yağarak bu serinliğin tadını çıkarmışlar.
Tablodaki hava durumu ile ilgili verileri kullanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.
• Yağmurlu günler hangileridir?
Cevap: Yağmurlu günler pazartesi, salı ve perşembedir.
• Çarşamba günü hava durumu nasıldır?
Cevap: Çarşamba günü hava bulutludur.
• Güneşli gün hangisidir?
Cevap: Güneşli gün cumadır.
Aşağıdaki paragrafta büyük harflerin kullanımıyla ilgili yapılan yazım yanlışlarını bulunuz. Yazım yanlışlarını düzeltip paragrafı yeniden yazınız.
Cevap:
kemal, sabah erkenden uyandı. kahvaltısını yaptı, üstünü giyindi ve okula gitmek için evden çıktı. yürürken yağmur yağmaya başlamasın mı? keşke hava durumunu öğrenseydim, diye düşündü. O sırada arkadaşı eylül hızlı adımlarla yanına geldi. eylülün elinde şemsiyesi vardı. daha fazla ıslanmaması için kemal’e birlikte yürümeyi teklif etti. birlikte yürüyerek yeşim sokak’ta bulunan okullarına gittiler.
Kemal, sabah erkenden uyandı. Kahvaltısını yaptı, üstünü giyindi ve okula gitmek için evden çıktı. Yürürken yağmur yağmaya başlamasın mı? Keşke hava durumunu öğrenseydim, diye düşündü. O sırada arkadaşı Eylül hızlı adımlarla yanına geldi. Eylül’ün elinde şemsiye vardı. Daha fazla ıslanmaması için Kemal’e birlikte yürümeyi teklif etti. Birlikte yürüyerek Yeşim Sokak’ta bulunan okullarına gittiler.
a. Aşağıdaki cümlelerde geçen koyu yazılmış kelimelerin zıt anlamlılarını cümlelerin sonunda verilen ipuçlarından yararlanarak belirleyiniz. Belirlediğiniz kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız.
Cevap:
b. Aşağıdaki cümlelerde geçen koyu yazılmış kelimelerin eş anlamlılarını cümlelerin sonunda verilen ipuçlarından yararlanarak belirleyiniz. Belirlediğiniz kelimeleri kullanarak birer cümle yazınız.
Cevap:
a. Aşağıdaki e-postayı inceleyiniz.
b. Nilay’ın bu elektronik posta mesajını yazarken yaptığı yazım ve noktalama hatalarını bulunuz. Elektronik posta mesajını yazım ve noktalama hatalarını düzeltip aşağıya yeniden yazınız.
Cevap:
c. Aşağıya, okulunuzun yıl sonu gösterisi için davet mesajı içeren bir e-posta yazınız.
Cevap:
Doğayı korumak için yapılan çalışmaları araştırınız. Bu çalışmalarla ilgili gazete kupürlerini sınıfa getiriniz.
Cevap: Doğayı korumak için çevre koruma kulüpleri, çevre koruma vakıfları, ağaçlandırma etkinlikleri, geri dönüşüm için toplama kampanyaları, okullarda seminerler ve yasaklar düzenlenmektedir.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.