4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 100-101-102-103-104. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 100-101-102-103-104. Sayfa Cevapları ADA Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Bölüşmek Güzeldir Metni Cevapları konusunun da yer aldığı 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100-101-102-103-104 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
4.Sınıf ADA Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 100-101-102-103-104. Sayfa Cevapları Bölüşmek Güzeldir
- 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları ADA Yayıncılık
- 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları ADA Yayıncılık
- 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları ADA Yayıncılık
- 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları ADA Yayıncılık
- 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları ADA Yayıncılık
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları ADA Yayıncılık
Metne Hazırlık
1. Arkadaşlarınızla hangi eşyalarınızı paylaşıyorsunuz?
Cevap: Arkadaşlarımla beslenmemde olan yiyecekleri, kalemimi, silgimi ve oyuncaklarımı paylaşıyorum.
2. Sahip olduğunuz bir şeyi paylaşırken kendinizi nasıl hissediyorsunuz?
Cevap: Paylaştıkça mutlu oluyorum.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları ADA Yayıncılık
1.etkinlik
Metne ait görselden hareketle metnin konusunu tahmin ederek söyleyiniz. Metni dinledikten sonra tahmininizin doğru olup olmadığını açıklayınız.
Cevap: Metinde son kalan çikolatayı birbirleriyle bölüştükleri anlatılıyor olabilir.
2.etkinlik
Dinleyeceğiniz metinden alınan aşağıdaki bölümü okuyunuz. Sizce anlatılan durumdan sonra neler olmuş olabilir? Tahmin ederek yazınız. Metni dinledikten sonra tahmininizin doğruluğunu kontrol ediniz.
Cevap:
“Ayşe buzdolabını açtığında gözüne bir kenarda dikkatlerden her nasılsa kaçmış çikolata paketi ilişiyor. Heyecanla paketi açmaya başladığında tam arkasında kardeşlerinin kendisini izlediğini fark ediyor.”
Tahminim: Ayşe çikolatayı tek başına yemeyi düşünürken annesi gelip çikolatayı pay ediyor olabilir.
3.etkinlik
Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını metinden hareketle tahmin ediniz. Bu kelimeleri anlamlarının yazılı olduğu kutucukların içindeki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları ADA Yayıncılık
4.etkinlik
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Ayşe buzdolabını açtığında gözüne ne ilişiyor?
Cevap: Çikolata paketi ilişiyor.
2. Ayşe paketi açarken neyi fark ediyor?
Cevap: Kardeşlerinin kendisini izlediğini fark ediyor.
3. Ayşe çikolatayı ne yapıyor?
Cevap: Ayşe çikolatayı kardeşleriyle paylaşıyor.
4. Yazara göre açlığın çaresi nedir?
Cevap: Açlığın çaresinin bölüşmek olduğunu söylüyor.
5. Metnin ana fikri nedir?
Cevap: Metnin ana fikri paylaşmanın, bölüşmenin önemidir.
6. Metinde, dünyadaki bütün sorunların kaynağının adil bölüşmenin olmamasından kaynaklandığı belirtiliyor. Siz bu düşünceye katılıyor musunuz? Neden?
Cevap: Evet, bende bu düşünceye katılıyorum. İnsanlar hep daha fazlasını istemek yerine bölüşmeyi öğrenseler kimse açlık çekmez ve daha adil bir yaşam olur.
5.etkinlik
a. Büyük harflerin hangi durumlarda kullanılması gerektiğini önceki bilgilerinizden ve aşağıdaki örneklerden yararlanarak yazınız.
Cevap: Cümlelerin başında, özel adlarda, kitap–dergi adlarında, gezegen ve yıldız adlarında, alıntı cümlelerin ilk harfinde büyük harf kullanılır.
b. Büyük harfle başlanarak yazılan gezegen, yıldız, kitap ve dergi adlarının yer aldığı cümleler yazınız.
Cevap:
- Mars, Güneş ve Jüpiter güneş sisteminin gezegenleridir.
- Kutup Yıldızı gökyüzünde çok parlak ve güzel görünür.
- TRT Çocuk dergisinde eğlenceli hikâyeler okumaya bayılırım.
- İstiklâl Marşı’mızı her Türk ezbere bilir ve gururla okur.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları ADA Yayıncılık
6.etkinlik
Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görselleri oluş sırasına koyarak görsellerde anlatılan olayla ilgili kısa bir hikâye yazınız. Hikâyenizde kişi, olay, zaman ve mekân unsurlarına dikkat ediniz. Hikâyenize başlık koymayı ve hikâyenizi bitirdikten sonra kontrol etmeyi unutmayınız. Hikâyenizi arkadaşlarınıza okuyarak paylaşınız.

Cevap:
Esma hafta sonu mahallede oyun oynarken topu Selma teyzenin evinin bahçesine kaçmıştı. Koşarak topu almaya giden esmanın gözüne evde tek başına oturan Selma teyze takıldı. Çok tatlı bir kadındı Selma teyze, yıllar evvel kocasını kaybetmişti, hiç çocukları da olmadığı için yalnızlık kaçınılmaz olmuştu. Bu durumu gören Esma’nın aklına bir fikir geldi ve koşarak annesinin yanına gitti. Ona durumu anlatıp, yemek götürmek istediğini Esma teyze için faydalı bir şeyler yapmak istediğini söyledi. Annesi Esma’nın bu hareketine çok duygulandı. Selma teyzeye götürmesi için ona güzel bir tabak hazırladı. Esma tabağı götürünce Selma teyze çok sevindi ve çok duygulandı. Ona defalarca teşekkür edip, annesiyle babasına selam söylemesini ve senin gibi bir evlat yetiştirdikleri için çok şanslılar diye iletmesini söyledi. Akşam babası eve gelince bu durumu annesi babasına anlatmıştı. Babası gururla kızını tebrik etti. Kızına yardımlaşmanın, paylaşmanın insanlık hakikati olduğunu anlattı. Herkes o gün çok mutluydu.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları ADA Yayıncılık
7.etkinlik
Aşağıdaki görseli inceleyerek verilen bilgileri okuyunuz.

“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Siz de ülkemizde veya dünyada yardıma muhtaç insanlar için okulunuzda bir yardım kampanyası düzenleyebilirsiniz. Yardım kampanyasının kimleri kapsayacağı, yardımların nereden ve nasıl bulunacağı ve yardımların insanlara nasıl ulaştırılacağı hakkında arkadaşlarınızla tartışınız. Kampanyanız için öğretmenlerinizden, okul idaresinden ve yaşadığınız yerdeki resmî kurumlardan yardım alabilirsiniz.
Cevap: Ben kırtasiye ihtiyaçlarını karşılayamayan kimsesiz çocuklar için bir kampanya başlatmak istiyorum. Bu yardım için okulumuzda duyuru yapacağım ve herkesten yardım için para toplayarak kırtasiye malzemeleri alacağım bu malzemeleri de ihtiyaç sahiplerine el birliğiyle öğretmenimizin de yardımıyla dağıtacağım.
8. Etkinlik
Canlandırmaya başlamadan önce nasıl rol yapacağınızı ve neler söyleyeceğinizi düşününüz. Canlandırma sürecinde beden dilinizi etkili bir şekilde kullanınız.
Cevap: Canlandırmaya başlamadan önce prova yapacağım. Ayşe’nin kardeşlerini gördüğündeki şaşkınlığını ve çikolatayı paylaşıp paylaşamama arasında kaldığı kararsızlığını beden dilimle anlatmaya çalışacağım.
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen ADA Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

