4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 75-76-77-78. Sayfa Cevapları TUNA Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Merak Virüsü Metni Cevapları konusunun yer aldığı 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75-76-77-78 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Unutamadığınız bir anınız var mı? Varsa arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Evet var. Bir gün okulda öğretmenimizle bir araştırma yapmak istedik ve topraktaki canlılara bakmak istemiştik. Toprakta görülmeyen o kadar çok canlı vardı ki hepimiz çok şaşırmıştık benim için unutulmaz anılarımdan bir tanesiydi.
“Merak Virüsü” metniyle ilgili aşağıda bazı görseller verilmiştir. Bu görsellerden hareketle metnin konusunu tahmin ederek ilgili yere yazınız.
Cevap: Deniz kaplumbağalarını araştıran bir grup gençler olduğunu anlamaktayım.
a. “Merak Virüsü” metnini dinlerken metinde geçen ve anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Bu kelimelerin anlamını tahmin ederek tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap:
Soy: Biyolojik özellikleri kuşaktan kuşağa aynı kalan bireyler topluluğuna soy denir.
Kulaç: Yüzerken kollarımızı kullanarak ilerleme şekli
Gündem: Meclis gibi toplantılarda görüşülecek konuların tümüdür.
Virüs: Bulaşıcı hastalıklara yol açan mikrop
Yazarla ilgili aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Yaz tatilinde nereye gitmiştir?
Cevap: Ailesiyle Muğla’nın Dalyan ilçesine gitmiştir.
2. Caretta carettayı (karetta karetta) görünce ne yapmıştır?
Cevap: Kulaçlarını hızlandırarak peşine düşmüştür.
3. Neyi merak etmiştir?
Cevap: Yumurtalarını nereye bırakacağını ve başka kaplumbağalarla buluşup buluşmayacağını merak etmiştir.
4. Caretta carettalarla ilgili araştırmalara ne zaman başlamıştır?
Cevap: Karetta karettayı gördükten sonra eve dönünce araştırmaya başlamış.
Dinlediğiniz metinle ilgili görüşlerinizi aşağıdaki boşlukları doldurarak belirtiniz.
Cevap: Metinde karettaları merak eden kızın pes etmeden araştırmalar yapması ve farklı farklı kıyılarda dolaşması çok güzel. Çünkü bilim insanları da merak ettikleri konu üzerine giderek bilime bir çok katkı sağlamışlardır. Eğer bizde bu kız gibi merak ettiklerimizin üzerine gidersek güzel bir bilimci olabiliriz.
İzlediğiniz kamu spotunun içeriğini değerlendirmek için aşağıdaki ilgili kutucukları işaretleyiniz.
● Hedef kitlesi kimlerdir?
⇒ Vatandaşlar
● Hedef kitleyi etkilemek için hangi ifadelere yer verilmiştir?
⇒ Etkili kısa cümleler
● Ne amaçla hazırlanmıştır?
⇒ Bilgilendirmek
● Amaca ulaşmak için hangisi kullanılmamıştır?
⇒ Kaliteli görseller
a. Erkan Öğretmen ile Hakan arasında geçen konuşmayı okuyarak soruları cevaplayınız.
b. Bilim insanlarının insanlığa katkılarını sınıf arkadaşlarınızla tartışınız. Tartışırken kendi düşüncelerinizi uygun şekilde ifade ediniz. Sizden farklı düşünen arkadaşlarınıza anlayışla yaklaşınız.
Cevap: Bilim insanları insanların hayatlarının bir çok noktasına dokunmuşlardı. İnsanların hayatlarını kolaylaştıracak ve kurtaracak icatlar bulmuşlardır. Özellikle sağlık konusunda yapılan buluşlar ve araştırmalar insanların hızlı tedavi olmalarında ve hastalıkların tedavisi mümkün duruma getirilmişlerdir.
Aşağıdaki metni okuyarak soruyu cevaplayınız.
Fatma Öğretmen, öğrencilerinden “Kitap ve dergi adlarının her kelimesi büyük harfle başlar.” kuralını örnekleyen cümleler yazmalarını istemiştir. Öğrencilerin cümleleri şöyledir:
Ayşen: Son olarak “Uçtu Uçtu Şiir Uçtu” adlı şiir kitabını okudum.
Ekrem: Arkadaşımın mektubunu “bilim çocuk” dergisinde okumuştum.
Cevdet: Yazar, “Sakız Kızın Günleri” öyküsünde Sakız’ın hayatına değinmiştir.
Yeliz: Rıfat Ilgaz, “Halime Kaptan” adlı eserinde Kurtuluş Savaşı yıllarını anlatır.
Buna göre öğrencilerden hangisinin verdiği örnek yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap: Ekrem
Verilen metni aşağıdaki görselden hareketle tamamlayınız.
Cevap:
Uras Öğretmen, 4. sınıf fen bilimleri dersi için laboratuvarda hazırlık yapıyor. Öğrencilerine maddelerin ısınıp soğumalarını anlatırken bir deney yapmak istiyor. Bu deneyde 4 çeşit yaprak alarak ısısına göre renklerinin nasıl değiştiğini öğrenmek istiyorlar. Birinci yaprağı ılık suya koyduklarında renk değiştirmemişti. İkinci yaprağı biraz daha sıcak suya koyduklarında biraz kahverengine dönmüştü. Herkes şaşkınlıkla izliyordu. Son yaprağı suya batırdıktan sonra yaprak sarı rengini aldı.
Uras öğretmen burada aslında Sonbahar ve İlkbaharın birazda olsa deneyini yapmış oldu.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.