5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 126-127-128-129. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 126-127-128-129. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan Gerçek Yaşam Problemlerini Çözebilme konusunun yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126-127-128-129 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 126-127-128-129-130. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 126-127-128-129. Sayfa Cevapları Gerçek Yaşam Problemlerini Çözebilme

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları MEB Yayınları

Problem 13

Bir ayakkabı atölyesinde günde 98 çift ayakkabı üretilmektedir.
Buna göre bu atölyede bir yılda toplam kaç ayakkabı üretileceğini önce tahmin ediniz.
Daha sonra gerçek sonucu bulup tahmininizle karşılaştırınız. (1 yıl = 365 gün)
Cevap:

360 x 100 = 36000 (Tahmini sonuç)
365 x 98 = 35770 (Gerçek sonuç)

36000 – 35770 = 230 (Gerçek sonuç ile tahmin arasındaki fark)


Problem 14

Bir ortaokulun öğrencileri okul bahçesini güzelleştirmek için ağaç dikme kampanyası düzenlemiştir. Bu kampanya kapsamında okulun bahçesine toplam 175 adet çam ağacı, 30 adet elma fidanı dikilecektir.

Fidan fiyatları aşağıdaki tabloda verilmiştir.

Buna göre toplam kaç TL ödenmesi gerektiğini önce tahmin ediniz. Daha sonra gerçek sonuçla tahmininizi karşılaştırınız.
Cevap:

210 x 180 = 37800
320 x 30 = 9600
37800 + 9600 = 47400 (Tahmini Sonuç)

 

209 x 175 = 36 575
315 x 30 = 9450
36575 + 9450 = 46 025 (Gerçek sonuç)

47400 – 46025 = 1375 (Aradaki fark)


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları MEB Yayınları

Problem 15

Bir zeytin bahçesinde toplam 150 zeytin ağacı bulunmaktadır. Bu ağaçların 115 tanesinin her birinden ortalama 40 kg zeytin toplanmıştır. Kalan ağaçların her birinden ise ortalama 35 kg zeytin toplanmıştır.

Buna göre bu zeytin bahçesinden elde edilen toplam zeytin miktarı ortalama kaç kilogramdır?
Cevap:

115 x 40 = 4600
35 x 35 = 1225
4600 + 1225 = 5825 kg


Problem 16

Hüseyin Bey’in 2024 yılı Şubat ayında damacana su siparişi verdiği ilk dört gün aşağıdaki takvim üzerinde işaretlenmiştir. Şubat ayının ilerleyen günlerinde de aynı aralıklarla sipariş vermeye devam etmiştir.

Bir damacana suyun fiyatı 80 TL iken 15 Şubat’ta zamlanarak 85 TL olmuştur. Buna göre

Hüseyin Bey, Şubat ayında sipariş verdiği sulara toplam kaç TL ödeme yapmıştır?
Cevap:

4 x 80 = 320
5 x 85 = 425
320 + 425 = 745


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları MEB Yayınları

Problem 17

Burak, 1120 sayfalık bir kitabı her gün 35 sayfa okuyarak bitirmiştir. Merve ise 945 sayfalık bir kitabı her gün 27 sayfa okuyarak bitirmiştir.

Okuduğu kitabı ilk bitiren kişinin kaç günde bitirdiğini önce tahmin ediniz. Daha sonra gerçek sonucu bularak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap: Okuduğu kitabı ilk başta Burak bitirecektir.

1120 ÷ 40 = 28 (Burak tahminen 28 günde kitabı bitirir)
950 ÷ 25 = 38 (Merve tahminen 38 günde kitabı bitirir)

1120 ÷ 35 = 32 (Burak 32 günde kitabı bitirir)
945 ÷ 27 = 35 (Merve 35 günde kitabı bitirir)

Burak’ın tahmin ile gerçek sonuç arasındaki farkı 4’tür.
Merve’nin tahmin ile sonuç arasındaki farkı 3’tür.


Problem 18

Bir yerleşim yerindeki kişilerin çiftliklerinde günlük sağdıkları süt miktarları aşağıdaki tabloda verilmiştir.

Her gün üretilen süt, süt toplama merkezine satılmaktadır.

a) Süt toplama merkezinin 1520 litre süte ihtiyacı olduğuna göre bu miktarı en erken karşılayabilecek kişi kaç günde tamamlar?
Cevap: 1520 ÷ 38 = 40 gün

b) Süt toplama merkezinin 5760 litre süte ihtiyacı olduğunda tüm kişiler birlikte bu ihtiyacı kaç günde tamamlar?
Cevap: İhtiyaçlar 45 günde tamamlanır.

30 + 38 + 32 + 28 = 128
5760 ÷ 128 = 45

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 2 Kısa Yoldan Bölme

Tahir, hesap makinesi yardımıyla 6000 sayısını 10’a, 100’e ve 1000’e bölmüştür.
Yapılan bölme işlemlerini inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1) Yukarıdaki kısa yoldan bölme işlemlerinde gözlemlediğiniz özellikleri açıklayarak yazınız.
Cevap: 
Bir sayıyı 10’a, 100’e ve 1000’e bölmek için sayıdaki sıfırları silmek yeterlidir.

2) Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını kısa yoldan bölme işleminin ulaştığınız özelliklerini kullanarak bulunuz.
Cevap: 

a) 47 000 ÷ 10 = 4700
b) 47 000 ÷ 100 = 470
c) 47 000 ÷ 1000 =  47
ç) 82 000 ÷ 10 =  8200
d) 82 000 ÷ 100 =  820
e) 82 000 ÷ 1000 =  82


Örnek 2

Örnekleri inceleyerek aşağıdaki bölme işlemlerini kısa yoldan yapınız.

120 ÷ 40 = 3 3000 ÷ 200 = 15

a) 4000 ÷ 20 = 200
b) 7500 ÷ 30 = 250
c) 80 000 ÷ 4000 = 20 
ç) 4500 ÷ 150 = 30
d) 55 000 ÷ 1100 = 50
e) 9000 ÷ 250 = 36
f) 900 ÷ 90 = 10
g) 6000 ÷ 30 = 200
ğ) 350 ÷ 70 = 5

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf