5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 14-15-16. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 14-15-16. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Hazır Mıyız? konusunun yer aldığı 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14-15-16 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 14-15-16. Sayfa Cevapları Hazır Mıyız?
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları MEB Yayınları
Aşağıdaki şekillerin kenar uzunluklarını cetvelle ölçünüz ve üzerine yazınız.
Cevap:

Daha önce açıların dar, dik ve geniş açı olarak sınıflandırıldığını görmüştünüz. Bunu yaparken de yüzeyi dikdörtgen şeklinde olan bir kitabın köşesini dik açı olarak referans almıştınız. Şimdi de etrafınızdaki açıları yüzeyi dikdörtgen şeklinde olan bir kitaplığın, kapının ve masanın köşesini örnek alarak dar, dik ve geniş açı olarak sınıflandırınız.
Cevap:

Nasıl Yaptılar?
Aşağıda Türk mimarisinde önemli yere sahip bazı eserlerden görseller verilmiştir. Görsellerdeki geometrik şekilleri inceleyiniz. Hangi geometrik şekillerle karşılaştınız?
Cevap:

Sizce incelediğiniz eserlerin mimarları, bu şekilleri oluşturmak için hangi matematiksel araçları kullanmış olabilirler? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Mimarlar bu eserleri oluşturmak için cetvel, pergel, gönye gibi matematiksel araçları kullanmış olabilirler.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları MEB Yayınları
Başlayalım
1) Matematik dersinde geometrik şekilleri çizmek için birçok araç kullanıyorsunuz. Geçmiş yıllarda çizimler için kullandığınız araçlara örnekler verebilir misiniz?
Cevap: Matematik dersinde geometrik şekilleri çizmek için cetvel, pergel, gönye gibi araçları kullanıyoruz.
2) Bu araçlarla hangi geometrik şekilleri çizebiliyordunuz?
Cevap: Bu araçlardan kare, dikdörtgen, üçgen, altıgen gibi geometrik şekiller çizebiliyoruz.
3) Verdiğiniz örneklerden farklı olarak geometrik şekilleri çizmek ya da açıları ölçmek için hangi araçlar kullanılabilir?
Cevap: iletki, bölücü kumpaslar gibi araçları kullanarak daire gibi geometrik şekil çizebiliriz.
4) Dijital ortamlarda bu çizimler için kullanılan araçları hiç gördünüz mü?
Cevap: Dijital ortamlarda bu çizimler için kullanılan araçları hiç görmedim.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları MEB Yayınları
Aşağıdaki Türkiye’nin Milki İdare Bölümleri ile Kara ve Deniz Komşuları Haritasını inceleyiniz. Haritadaki illerden hangilerini ziyaret etmek isterdiniz.

Uçakla Tekirdağ’dan Hatay’a ve Muğla’dan Ağrı’ya seyahat ettiğinizi düşününüz. Uçaklar her zaman düz bir rota izlemez fakat siz uçakların düz gittiğini varsayınız. Bu durumda hangi illerin üzerinden geçerdiniz?
Cevap: Uçakların düz gittiğini varsayarsak Tekirdağ’dan Hatay’a gelirken; Bursa, Kütahya, Konya, Afyonkarahisar, Karaman, Antalya, Adana illerinden geçmektedir. Muğla’dan Ağrı’ya giderken; Denizli, Burdur, Isparta, Konya, Aksaray, Nevşehir,Kayser, Sivas, Malatya, Tunceli, Bingöl, Erzurum illerinden geçmektedir.
Her iki yolculukta da üzerinden geçeceğiniz bir il var mı?
Cevap: Her iki yolculukta da üzerinden geçeceğimiz il Konya’dır.
Uçuş takip sistemlerinde uçağın izlediği rota görülebilmektedir. Siz de uçuşlar sırasında uçakların izleyeceği rotayı harita üzerine noktalar koyarak belirleyiniz.
Cevap:

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

