5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 70-71-72-73-74-75-76-77-78. Sayfa Cevapları 2. Kitap
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 70-71-72-73-74-75-76-77-78. Sayfa Cevapları 2. Kitap 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Veri Görselleştirme Araçları konusunun yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 70-71-72-73-74-75-76-77-78 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 70-71-72-73-74-75-76-77-78. Sayfa Cevapları 2. KİTAP Veri Görselleştirme Araçları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları MEB Yayınları
- 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları MEB Yayınları
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları MEB Yayınları
Örnek 1
Atatürk Ortaokulu öğrencileri, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı töreni için yandaki baskılı tişörtlerden almışlardır. Alınan tişörtlerin bedenleri; Çok Küçük, Küçük, Orta, Büyük ve Çok Büyük’tür. Her bir bedenden kaçar tane tişört alındığını gösteren sıklık tablosu aşağıda verilmiştir. Bu tablodaki verileri nokta grafiği ile görsel olarak özetlemek kullanışlı mıdır? Veri sayısının fazla olduğu araştırmalarda görsel özetleyici olarak nokta grafiği kullanmanın zorlukları olabilir mi? Tartışınız
Cevap: Bu grafikteki değerler daha okunabilir olduğundan tercih edilebilir ve zorluğu yoktur.

Sıklık tablosundaki verileri göstermek için genişlikleri eşit olan sütunlar kullanılarak oluşturulan veri özetleme aracı aşağıda verilmiştir. Bu özetleme aracını inceleyiniz. Nokta grafiğinden daha kullanışlı olan yanlarını belirleyerek arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Sütun grafiği, nokta grafiğine göre daha anlaşılır ve görsel olarak daha hoş gözükmektedir.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları MEB Yayınları
Örnek 2
Bir kitapçının bir hafta içinde sattığı kitapların türlerine ait veriler grafikte gösterilmiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Sizin tercihiniz grafikteki kitap türlerinden hangisi olurdu?
Cevap: Benim tercihimdeki kitap türü çizgi roman olurdu.
b) En çok satın alınan kitap türü nedir?
Cevap: En çok masal türünden kitap satın alınmıştır.
c) En az satın alınan kitap türü nedir?
Cevap: En az yemek türünden kitap satın alınmıştır.
ç) Çizgi romanlardan kaç tane satılmıştır?
Cevap: Çizgi romandan 35 adet satılmıştır.
d) Masal kitaplarından kaç tane satılmıştır?
Cevap: Masal kitapları 70 adet satmıştır.
e) Bu kitapçıda bir haftada kaç kitap satılmıştır?
Cevap: 1 haftada toplam 180 adet kitap satmıştır.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 1 Daire Grafiği Oluşturuyorum
Aşağıdaki adımları sırasıyla uygulayınız.
1. Adım: Görselde verilen eş çemberlerin içini kendi rengine boyayınız.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları MEB Yayınları
Örnek 3

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Her bir spor türü için farklı bir renk belirleyiniz. Sıklık tablosundaki verilere uygun ve aynı renkler yan yana olacak şekilde daire dilimlerini boyayarak daire grafiğini oluşturunuz.
Cevap:

b) Her bir spor dalını seven arkadaşlarının apartmandaki arkadaşlarının yüzde kaçı olduğunu ayrı ayrı belirleyiniz.
Cevap:
Voleybol: %40
Tenis: %30
Futbol %20
Basketbol: %10
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 2 Yeşil Bir Dünya İçin
“Daha yeşil bir Dünya için neler yapabiliriz?” anket sorusunu sınıf arkadaşlarına yönelten Elif, topladığı verileri aşağıdaki gibi not almıştır. Bu verileri sıklık tablosunda gösteriniz ve seçtiğiniz bir grafik türü ile görselleştiriniz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 3 Yaşamımızdaki Genel Ağ
Bu sıklık tablosuna göre soruları yanıtlayınız.
a) Araştırma sorusu ne olabilir?
Cevap: “Genel Ağ’ı hangi amaçlarla kullanıyorsunuz?” sorusu sorulmuş olabilir.
b) Bu veri grubunu aşağıdaki bölümde uygun görselleştirme aracını kulllanarak özetleyiniz.
Cevap:

c) Hangi veri görselleştirme aracını kullandınız? Neden?
Cevap: Sütun grafiği aracını kullandım çünkü bu tasarımı kullanmak birden fazla maddelerin olduğu zaman görsel olarak daha iyi görünüyor.
ç) Aşağıdaki bölümde veriyi başka bir görselleştirme aracını kullanarak özetleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları MEB Yayınları
Örnek 4

Araştırma sonunda oluşturulan bu grafikleri yorumlayınız.
Cevap: Araştırma sonrası nokta grafiği ile pasta dilimi grafiği kullanılmıştır. Birden fazla maddenin olduğu zaman ben pasta dilimi grafiğini veya sütun grafiğini tercih ederim. Burada pasta grafiği olduğu için pasta grafiği daha anlaşılır olmuştur.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik 4 Orman Yangınları

a) Tablodaki verileri istediğiniz bir görselleştirme aracından yararlanarak özetleyiniz.

b) Araştırmadan elde edilen sonuçları yorumlayınız. Yorumunuza ait gerekçelerinizi açıklayınız.
Cevap: Ülkemizdeki yangınların neredeyse tamamına yakını insanların istemeden, tedbirsizlik ve bilgisizlik yüzünden çıktığını bu tablolardan öğrendim. Ateşle ilgili yapılacak işlerde daha bilinçli olursak hem kendi yapılarımızı hem de doğamızı yangınlardan koruyabiliriz.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları MEB Yayınları
Performans Görevi
Çevre Kirliliğini Araştırıyorum
Bu araştırmada belirlediğiniz bir çevre kirliliğinin (su, hava, toprak açısından) nedenlerini, sonuçlarını veya kaynaklarından herhangi birini araştırmanız ve elde ettiğiniz sonuçları sınıfta sergilemeniz isteniyor.
Cevap:

Kaynak: TÜİK
Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf

