5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 86-87-88-89-90-91. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Üçgen İnşası konusunun yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Buna göre hangi iki öğrenci grup olursa çizimi tamamlayamazlar?
Cevap: C) Öykü ve Beyza
2. Günlük hayattan paralel ve dik doğruları gözlemleyebileceğiniz bir durum, nesne ya da şekle örnek veriniz. Verdiğiniz örnekte paralel ve dik doğruları belirleyiniz ve neden paralel ya da dik olduklarını açıklayınız.
Cevap: Paralel doğrulara örnek olarak köprü, tren rayları, kitap rafları olabilir. Dik doğrulara örnek olarak direk, kapıların kenarları, sandalye ayağı örnek verilebilir.
3. Snowboard (sınovbord) yapan kayakçılar aşağıdaki kayak pistinde düz yollar izleyerek ve iz bırakarak A noktasından B noktasına, C noktasından D noktasına, E noktasından F noktasına ve G noktasından H noktasına kayacaklardır.
a) Bıraktığı izleri incelediğinizde hangi çokgenleri gözlemleyebiliyorsunuz?
Cevap: Üçgen oluşmuştur.
b) En çok kaç kenarlı çokgeni belirlediniz?
Cevap: En çok 3 kenara sahip bir çokgen belirledim.
c) Bu iz sayısıyla daha fazla kenara sahip bir çokgen elde edebilir miydiniz?
Cevap: Dörtgen veya beşgen elde edebilirdik.
d) Hiç düzgün çokgenle karşılaştınız mı?
Cevap: Düzgün dörtgen ve üçgen ile karşılaştım.
Mustafa öğretmenin söylediklerinden yola çıkarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Bu yeni durumda doğru açının ve dik açının ölçüsü kaç “can” olacaktır?
Cevap:
300 ÷ 4 = 75 can dik açı
300 ÷ 2 = 150 can doğru açı
b) Yeni belirlediğiniz durumda aşağıdaki ölçüleri verilen açıların çeşitlerini altındaki noktalı yere yazınız
Cevap:
5. I. En çok doğruyu Derya yapmıştır.
II. Barış, Nergis’ten daha çok doğru yapmıştır.
III. En az doğruyu Yusuf yapmıştır.
Buna göre yukarıdaki ifadelerden hangileri doğrudur?
Cevap: A) Yalnız I
Öğretmen, öğrencilerden tümler ya da bütünler açı oluşturan açılara sahip öğrencilerin eşleşmesini istemiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Deniz – Ezgi = 30 + 150 = 180 Bütünler açı
Deniz – Özge = 30 + 60 = 90° tümler açı
a) Hangi öğrenci birden fazla kişiyle eşleşebilir?
Cevap: A) Deniz
b) Hiç eşleşme yapamayan öğrenci hangisidir?
Cevap: B) Ali
c) Hangi öğrenciler yalnızca bir eşleşme yapabilir?
Cevap: Ezgi ve Özge bir eşleşme yapabilir.
7. Aşağıda doğrular kullanılarak oluşturulan çokgenlerle ilgili bilgiler verilmiştir.
I. 3 doğru kullanılarak üçgen oluşturulabilir.
II. 4 doğru kullanılarak hem üçgen hem beşgen oluşturulabilir.
III. 5 doğru kullanılarak beşgen oluşturulabilir.
Buna göre verilen bilgilerden hangileri doğrudur?
Cevap: D) I ve III
8, 9, 10 ve 11. soruları aşağıdaki açıklamaya göre cevaplayınız.
8. 40° lik bir açıyı ölçtüğünüzde yazılım hangi sonucu verecektir?
Cevap: C) 60°
40° olana çı dar açı olduğu için
40 + 20 = 60° gösterir.
9. 105° lik bir açıyı ölçtüğünüzde yazılım hangi sonucu verecektir?
Cevap: A) 85°
105° olan açı geniş açı olduğu için
105 – 20 = 85° olarak gösterir.
10. 65° lik bir açıyı ölçtüğünüzde yazılım hangi sonucu verecektir?
Cevap: B) 85°
65° olan açı dar açı olduğu için
65 + 20 = 85° olarak gösterir.
11. Yazılımdaki bu hatayı keşfeden Alper yazılım aracılığıyla bazı açıları ölçmüş ve yazılımdaki hata sebebiyle aşağıdaki değerleri elde etmiştir.
30°, 150°, 90°, 87°, 135°, 105°, 63°, 75°, 100°
a) Alper, ölçülen açılardan hangisinin veya hangilerinin gerçek değerini bulabilir?
Cevap: 30°, 150°, 135°, 63° açıların gerçek değerini bulabilir.
b) Bu hatalı yazılım bir açının değerini 10° olarak ölçebilir mi?
Cevap: Ölçemez. Çünkü dar açı olan açılara + 20° eklediği için hiçbir cevap 10° olamaz.
12. Üç arkadaş arasında geçen dar açılı üçgenler ile ilgili diyalog aşağıda verilmiştir
a)Verilen diyaloğu inceleyiniz ve hangi çocuğun haklı olduğuna karar veriniz
Cevap: Anka haklıdır. Bir üçgenin iki açısı biliniyorsa diğer açının derecesini de bulabilir ve türüne bu şekilde karar verebiliriz.
b) Benzer şekilde dik açılı üçgenler ve geniş açılı üçgenler ile ilgili birer diyalog da siz oluşturunuz
Cevap:
Bir üçgende bir kenar dik ise o üçgen dik açılı üçgendir.
Geniş açılı üçgende bir açı 90°den büyükse geniş açılı üçgen olur.
13. İki çemberin birbirlerinin merkezlerinden geçmesi için merkezlerinin konumu ve yarıçap uzunlukları nasıl olmalıdır? Bir örnek üzerinden açıklayınız.
Cevap: İki çemberin birbirine uzaklıkları eşit olması gerekir. Çemberlerin yarıçapları toplamına eşit olan bir mesafe olması gerekir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Bu. Çok. Güzel. 10 numara. 1000 yıldız Çok teşekkür ediyorum çok güzel cevaplar🫶 Yararlı bütün kitap gelmeli
Benim icin cok faydalı ve yararlı oldu cidden.On numara bes yildiz bence çok güzel düzenlice cevaplar verilmis,zaten ben takıldığım sorulara burdan bakıyorum ama cidden çok iyi bi site🤡💆🏼♀️
Çok teşekkür ederim benim . İçinde faydalıydı. Bütün ödwvlerim bitri sizin sayanizde sizi tebrik ederim🫶👏
Bencede çok iyi yararlı bende takildığım sorularda buraya bakıyom iyi site ❤️❤️❤️
Baya iyi olmuş cevapların hepsine bakıyorum çok iyi çok teşekkür ederim👏👏👏💗💗
Çok iyi oldu benim için bazı soruları anlayarak çözebildim böyle bilgi edici sitelerin olması çok iyi
Site çok yararlı ve bütün cevapları eksik siz veriyor çok güzel bir site💓
Çok iyi bütün ödevlerimi burdan yapıyorum yatın deneme var bizde çok korkuyorum
Çok teşekkür ederim bu cevaplar bana yardımcı oldu çok işe yaradı ödevlerimi hemen bitirdim sizin sayenizde size teşekkür ederim çoktan berri tüm derslere bakıyordum burdan
Abi bu çok güzel vallahi 5 dakikada ödev yapıyoruz kim bu siteyi helal olsun ona
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.