Cevap Yaz
9 Aralık 2024, 19:18 - Furkan Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 97-98-99-100-101-103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 97-98-99-100-101-103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içersinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Çok Basamaklı Doğal Sayıları Okuma ve Yazma konularının da yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 97-98-99-100-101-103-104-105-106-107 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 97-98-99-100-101-103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 97-98-99-100-101-102-103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları Çok Basamaklı Doğal Sayıları Okuma ve Yazma

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 1 Çok Basamaklı Sayıları Okuyabiliyorum

Sizce Dünya’nın Güneş’e uzaklığı hakkında doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmak için nasıl bir araştırma süreci yürütülmelidir? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız
Cevap: Emre ve Merve internet üzerinden .edu ve .gov uzantılı güvenilir internet sayfaları üzerinden araştırmalar yaparak Dünya’nın Güneş’e olan uzaklığı hakkında doğru ve güvenilir bir araştırma yapabilirler.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları MEB Yayınları

Siz de Neptün gezegeninin Güneş’e uzaklığını aşağıdaki basamak tablosuna yerleştiriniz. Nasıl okunması gerektiği ile ilgili fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları MEB Yayınları

Tabloya göre aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

1) Sizce basamaklar arasında nasıl bir ilişki vardır? Belirlediğiniz ilişkiden yola çıkarak verilmeyen basamak isimlerini tabloya yazınız.
Cevap: Basamaklar yanlarına yeni bir rakam yazılma ihtiyacı duyulacak kadar büyüdüğü zaman yeni bir basamak ismi alırlar.

2) Sizce bölük ismi ile bölüğün ilk basamağının ismi arasında nasıl bir ilişki vardır? Belirlediğiniz ilişkiden yola çıkarak verilmeyen bölüğün ismini tabloya yazınız.
Cevap: Her bölük üç haneden oluşur. Üç rakamda bir yeni bir bölük ismi verilir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları MEB Yayınları

3) Çok basamaklı sayıların okunuşu ile bölük isimleri arasında nasıl bir ilişki olduğunu arkadaşlarınızla tartışınız. Çok basamaklı sayıların okunuşlarına yönelik nasıl bir genelleme yapabilirsiniz? Genellemenizi yazınız.
Cevap: Basamak değerini söyledikten sonra bölük ismini söyleyerek miktarını belirtiriz. Bölük değeri ne kadar büyük olursa olsun sayısı 1 ise “bir” dedikten sonra bölük ismi eklenir.


4) Ulaştığınız genellemeden yola çıkarak gezegenlerin Güneş’e olan uzaklıklarının okunuşlarını aşağıdaki tabloya yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları MEB Yayınları

5) Günlük hayatımızda çok basamaklı sayılar nerelerde kullanılabilir? Sınıfınızda gruplar oluştutrarak tahminlerinize ilişkin araştırmalar yapınız.
Cevap: Kredi kartı numaralarında, televizyondaki banka kurlarında, matematik problemlerinde ve teknoloji mağazalarındaki ürünlerin fiyatlarında görebiliriz.


Örnek 1

Aşağıda okunuşu verilen doğal sayıları örnekteki gibi rakamlarla yazınız.

a) Sekiz milyon beş yüz bin iki yüz doksan
Cevap: 8 500 290

b) Yüz dört milyar yirmi beş milyon yedi yüz altmış iki bin dokuz
Cevap: 104 025 762 009

c) Yetmiş beş milyon seksen iki bin beş yüz yetmiş bir
Cevap: 75 082 571

ç) Dört milyar altı milyon elli bin üç yüz
Cevap: 4 006 050 300

d) İki yüz beş milyon dokuz yüz yedi bin kırk
Cevap: 205 907 040

e) Otuz iki milyar on altı milyon sekiz bin dört
Cevap: 32 016 008 004

f) Dokuz milyon altı yüz altı bin
Cevap: 9 606 000

g) Beş yüz dokuz milyar
Cevap: 509 000 000 000

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 2

Aşağıdaki abaküs modellerinde gösterilen sayıları örnekteki gibi bulup sayının okunuşunu altındaki kutuya yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları MEB Yayınları


Örnek 3

Aşağıda okunuşu verilen sayıları örnekteki gibi abaküs modelinde gösteriniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 4

Aşağıdaki doğal sayıların bölüklerindeki sayıları örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları MEB Yayınları


Örnek 5

Aşağıda bölükleri verilen sayıları örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları MEB Yayınları


Örnek 6

Aşağıdaki doğal sayıların istenilen basamağındaki rakamı örnekteki gibi yazınız.

a) 105 478 600 258 sayısının on milyarlar basamağındaki rakam: 0

b) 45 007 846 sayısının milyonlar basamağındaki rakam:
Cevap: 7

c) 5 951 876 000 sayısının yüz milyonlar basamağındaki rakam:
Cevap: 9

ç) 78 950 500 877 sayısının milyarlar basamağındaki rakam:
Cevap: 8


Örnek 7

Aşağıdaki doğal sayılarda “4” rakamının bulunduğu basamağın ismini örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 2 Doğal Sayılarda Basamak Değeri

a) Recep ve Suzan’ın hesap makinesiyle yaptığı işlemin sonucu ile 1. Görev kartındaki sayı arasında nasıl bir ilişki vardır?
Cevap: Recep ve Suzan’ın hesap makinesiyle yaptığı işlemler, basamak tablosundaki işlemlerle aynıdır.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları MEB Yayınları


b) 1. Görevde belirlediğiniz ilişkinin 2. ve 3. Görevde de geçerli olup olmadığını yazınız.
Cevap: 1. Görevde belirlediğimiz ilişki 2. ve 3. görevde de geçerli oldu.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 8

Aşağıdaki doğal sayılarda istenen rakamların basamak değerlerini örnekteki gibi bulunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 3 Doğal Sayılarda Çözümleme

Eski Mısırlıların sembollerle gösterdiği aşağıdaki sayıyı rakamla yazarak çözümleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları MEB Yayınları


Örnek 9

Aşağıdaki doğal sayıları çözümleyiniz.

a) 15 702 436
Cevap: (1 x 10 000 000) + (5 x 1 000 000) + (7 x 100 000) + (0 x 10 000) + (2 x 1000) + (4 x 100) + (3 x 10) + (6 x 1)

b) 500 312 000 000
Cevap: (5 x 100 000 000 000) + (0 x 10 000 000 000) + (0 x 1 000 000 000) + (3 x 100 000 000) + (1 x 10 000 000) + (2 x 1 000 000) + (0 x 100 000) + (0 x 10 000) + (0 x 1000) + (0 x 100) + (0 x 10) + (0 x 1) 

c) 806 015 444
Cevap: (8 x 100 000 000) + (0 x 10 000 000) + (6 x 1 000 000) + (0 x 100 000) + (1 x 10 000) + (5 x 1000) + (4 x 100) + (4 x 10) + (4 x 1)

ç) 2 400 568 000
Cevap: (2 x 1 000 000 000) + (4 x 100 000 000) + (0 x 10 000 000) + (0 x 1 000 000) + (5 x 100 000) + (6 x 10 000) + (8 x 1000) + (0 x 100) + (0 x 10) + (0 x 1)


Örnek 10

Aşağıda çözümlenmiş hâlleri verilen sayıları yazınız.

a) 70 000 000 000 + 5 000 000 000 + 200 000 000 + 300 000 + 10 000
Cevap: 75 200 310 000

b) (1 x 100 000 000) + (7 x 10 000 000) + (5 x 100 000) + (5 x 1000) + (9 x 10) + (2 x 1)
Cevap: 170 505 092

c) 3 000 000 000 + 20 000 000 + 9 000 000 + 80 000 + 1000 + 900 + 40
Cevap: 3 029 081 940

ç) (9 x 1 000 000) + (9 x 1000) + (9 x1)
Cevap: 9 001 009

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları MEB Yayınları

Tuğba ve Fatih’in konuşmalarından yola çıkarak doğal sayıları karşılaştırmak için izlenmesi gereken yolu belirleyiniz. Belirlediğiniz bu yolu kullanarak aşağıdaki soruları cevaplandırınız.
Cevap: Doğal sayıalrı karşılaştırmak için basit şekilde basamak sayısı en fazla olana bakabiliriz. Aynı basamak sayısına sahip sayılar bulunuyorsa basamaklardaki değerlere bakabiliriz.

a) 2019 yılında dikilen fidan miktarını gösteren sayının birler ile binler bölüğü yer değiştirildiğinde elde edilecek sayıyı yazınız. Daha sonra 2019 yılında dikilen fidan miktarını gösteren sayı ile bu sayıyı karşılaştırınız.
Cevap: 

2019 yılında dikilen fidan miktarı 13 791 435. Birler ile binler bölüğü yer değişirse 13 435 791 olur.

Bu şekilde karşılaştıracak olursak 13 791 435 > 13 435 791


b) 2020 yılında dikilen fidan miktarını gösteren sayının binler ile milyonlar basamağı yer değiştirildiğinde elde edilecek sayıyı yazınız. Daha sonra 2020 yılında dikilen fidan miktarını gösteren sayı ile bu sayıyı karşılaştırınız.
Cevap:

2020 yılında dikilen fidan sayısı 4 446 803’tür. Binler ile milyonlar basamağı yer değiştirirse 6 444 803 olacaktır.

4 446 803 < 6 444 803 şeklinde de karşılaştırabiliriz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 11

Aşağıdaki doğal sayıları örnekteki gibi “<” veya “>” sembolünü kullanarak karşılaştırınız.

a) 78 005 456 > 77 500 654
b) 1 450 000 000 > 1 400 000 000
c) 25 150 000 > 2 500 000
ç) 15 000 750 000 > 15 000 000 750
d) 1 000 000 < 1 000 000 000
e) 12 999 999 < 13 000 000


Örnek 12

Aşağıdaki doğal sayıları sembol kullanarak küçükten büyüğe doğru sıralayınız.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları MEB Yayınları


Örnek 13

Aşağıdaki kartlarda yazan sayıları birer kez kullanarak istenen sayıları örnekteki gibi yazınız.

a) 9 basamaklı en büyük sayı: 850 700 058 009
b) 11 basamaklı en büyük sayı: 058 851 700 009
c) 10 basamaklı en küçük sayı: 009 000 058 700
ç) 12 basamaklı en küçük sayı: 700 000 009 058

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.