Cevap Yaz
8 Aralık 2024, 22:40 - Furkan Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 144-145-146-147-148-149. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 144-145-146-147-148-149. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Duygularımız Metni Cevapları başlıklı içeriğin olduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148-149 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 144-145-146-147-148-149. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 144-145-146-147-148-149. Sayfa Cevapları Duygularımız

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları MEB Yayınları

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki isim kartlarından üçünü seçiniz. Seçtiğiniz kartlarda yazılı olan isimleri tür özelliğine uygun olarak kullandığınız kısa bir konuşma yazınız.
Cevap: Seçtiklerim: Tekil isim, çoğul isim, özel isim

Ahmet, Nehir, Sıla ve Kenan ile birlikte kampçılık kulübüne yazılmıştık. Hafta sonu ormanda iki günlük bir kamp düzenlendi. Hep beraber hazırlıklarımızı tamamlamış beklerken hafta sonu geldi çattı. Arkadaşlarımla birlikte yola çıktık ve kamp alanına gittik. Herkes çadırlarını kurmaya başlamıştı. Ben çoktan bitirmiş etrafa bakarken arkadaşım Sıla’nın çadırını kuramadığını gördüm. Hemen gidim arkadaşıma yardım ettim. İki gün çok eğlenceli ve dolu dolu geçti. 


10. ETKİNLİK

Aşağıda verilen cümlelerle duygu durumunu ifade eden görselleri eşleştiriniz. Boşta kalan görselle ilgili siz de bir cümle yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları MEB Yayınları

11. ETKİNLİK

KONUŞALIM

a. Arkadaşlarınızla daha çok hangi konularda sorun yaşıyorsunuz?
Cevap: Arkadaşlarımla daha çok nezaketsiz davranışlardan sorun yaşıyorum.


b. Aşağıdaki olayı okuyunuz.

c. Olaydaki sorunla ilgili çözüm önerilerinizi “çember tekniği”ni kullanarak söyleyiniz. Çözüm üretirken ve çözümünüzü ifade ederken aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız.
Cevap: Elif, arkadaşı Ayşe onunla konuşmak istediğinde meşgul olduğunu ve işi biter bitmez kendisiyle ilgileneceğini söylemeliydi. Ayşe ise Elif’in sessizliğini yoğunluğundan olabileceğini düşünerek empati yapmalıydı. Olay yaşandıktan sonra Elif, işleri bitince arkadaşı Ayşe’nin yanına giderek işi olduğu için kendisiyle ilgilenemediğini ve sıkıntısının ne olduğunu sormalıdır. 


ç. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları MEB Yayınları

12. ETKİNLİK

a. Öfkelendiğiniz zaman vücudunuzda ne gibi değişimler gözlemliyorsunuz? Deneyimlerinizden hareketle açıklayınız.
Cevap: Öfkelendiğimde kalbim hızla çarpar ve vücut ısım artar.


c. Dinlediğiniz metnin anahtar kelimelerini belirleyerek örnekteki gibi yazınız.
Cevap: öfke- neşe – üzüntü – şaşırma – mutluluk- merak- pişmanlık- sakinleşmek


ç. Belirlediğiniz anahtar kelimeleri, bu kelimelerin varsa eş veya zıt anlamlarını ve aşağıda verilen atasözlerini de kullanarak bir paragraf yazınız.
Cevap: Öfke kontrol edilmesi gereken ve kontrol edilmeyince kötü sonuçlara sebebiyet verebilecek güçlü bir duygudur. Öfke kimilerinde bağırma, kimilerinde, vurma, kimilerinde ise ağlama gibi tepkilerle dışarı atılır. Öfkenin vermiş olduğu yüksek adrenalini en aza indirmek için derin nefes alarak sakinleşmeli ve yapacaklarının ardı düşünülmelidir.


d. Dinlediğiniz metinde duygularla ilgili verilen bilgileri aşağıdaki yönergeler doğrultusunda sınıflandırıp örnekteki gibi tabloya yazınız.
Cevap:

Olumlu duygular: neşe, mutluluk, sakinleşmek.

Olumsuz duygular: Öfke, korku, pişmanlık, üzüntü.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları MEB Yayınları

13. ETKİNLİK

a. Dinlediğiniz “Biraz Duygularımızdan Bahsedelim mi?” metninden alınan cümleleri uygun olan düşünceyi geliştirme yolları ile eşleştiriniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları MEB Yayınları


b. Dinlediğiniz metinde geçen düşünceyi geliştirme yolları metne nasıl bir anlam katmıştır? Açıklayınız.
Cevap: Düşünceyi geliştirme yolları metnin anlatımını destekleyerek kolay anlaşılmasını sağlar. 


c. İstediğiniz bir duyguyu ve aşağıda yer alan düşünceyi geliştirme yollarından en az ikisini seçerek tanıtıcı bir yazı yazınız.
Cevap: 

KORKU

Korku duygusu her yaşta olabilecek bir duyguyken herkes de farklı sebepleri ve olaylarla ortaya çıkar. 3 yaşındaki bir çocuk karanlıktan korkup köpekleri kucaklarken, 40 yaşında bir yetişkin köpeklerden korkabilir. Korku biraz da yaşadığın aile ve yetiştiğin çevreyle ilişkilidir. Korku, kişinin zarar görme ve sahip olduklarını kaybetme endişesiyle ortaya çıkmaktadır. Önemli olan bu duyguyu bastırabilmek ve iyileştirebilmektir. 


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 148-149 Cevapları MEB Yayınları

14. ETKİNLİK

YAZALIM

a. Her duygu bir renkle simgelenseydi hangi renkle hangi duyguyu eşleştirirdiniz? Söyleyiniz.
Cevap: 

Öfke→ Kırmızı
Korku→ Siyah
Mutluluk→ Pembe
Üzüntü→ Gri
Şaşkınlık→ Turuncu


b. Aşağıda verilen renklerle duyguları ilişkilendirerek yönergeler doğrultusunda bir hikâye yazınız.
Cevap:

Mavi Öğretmen, akıllı tahtadan öğrencilere hayvan belgeseli izletirken ceylanı kovalayan bir aslan videosu denk gelir. Bunun üzerine sınıftaki öğrencilerden kırmızı, siyah, yeşil, beyaz ve lacivertin fikirlerini alır ve hepsi kendi temsil ettiği duygulara göre yorumlar.

Öfke: – ”Nasıl bir hayvanın canına kastedilmesine kameramanlar sessiz kalmış olabilir!” diye sinirlenir.
Korku: -”Kanım çekildi resmen. İyi ki bir ceylan değilim.!! der.
Lacivert: -” Aslanın ceylanı o şekil yutması midemi kaldırdı resmen.” der.
Mutluluk: -” Sakin olun arkadaşlar. Bu doğanın dengesi. Birileri ölmeli ki birileri yaşasın.” der.
Üzüntü: Ağlamaktan helak olmuş bir şekilde sessizce oturuyordu. 

Öğretmen öğrencilere, gerçekleşen bu olayın doğanın bir kanunu olduğunu, her canlının birbirine muhtaç olduğunu açıklayarak duyguları sakinleştirir.


c. Yazma sürecinizi tema sonundaki “Yazma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”ni kullanarak değerlendiriniz.


Bu Görev Bizim

Merhamet, vefa, yardımseverlikle ilgili erişim olanaklarınızı da göz önünde bulundurarak gelecek derse kadar uygun kaynaklardan belgesel, kısa film, çizgi film vb. materyallere yönelik bir araştırma yapınız. Araştırmaya başlamadan önce hangi bilgi kaynaklarını ve materyalleri kullanabileceğinizi ve bunlara nasıl ulaşabileceğinizi belirleyiniz.
Cevap: Merhamet, vefa ve yardımseverlik aynı doğrultuda olan ve canlılarda olması gereken en temel duygulardır. Bu duygular ikincil duygular olarak adlandırılırlar. Yaşadığın aile, yaşanılan çevre gibi faktörler bu duyguların benimsenmesini veya göz ardı edilmesini sağlar. Toplumda daha huzurlu, birlik ve beraberlik içerisinde, anlaşılır olmak için bu duyguları hissetmeye ve hissettirmeye önem vermeliyiz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.