Cevap Yaz
1 Aralık 2024, 14:13 - Aysel Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-41-42-43-44-45-47-48-49-50-51. Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-41-42-43-44-45-47-48-49-50-51. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Bir İp Bul, Oyuna Başla Metni Cevapları konusunun bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-41-42-43-44-45-46-47-48-49-50-51 Cevapalrı konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-41-42-43-44-45-47-48-49-50-51. Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 38-41-42-43-44-45-46-47-48-49-50-51. Sayfa Cevapları Bir İp Bul, Oyuna Başla

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları MEB Yayınları

KEŞİF YOLCULUĞU

İp oyunlarından hangilerini biliyorsunuz? Siz bunlardan hangilerini oynamayı daha çok seviyorsunuz?
Cevap:  İp çekme, ipe basma ve ip atlama oyunlarını biliyorum. Ben ip atlama oyununu daha çok seviyorum.


Yazı yazarken büyük harfleri hangi amaçlarla kullanıyorsunuz? Söyleyiniz.
Cevap: Yazı yazarken büyük harfleri, Özel isim olmasında, cümlenin başında olmasında kullanıyorum.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

a. Metnin içeriğine yönelik tahminlerinizi ve tahminlerinizin gerekçelerini yazınız.
Cevap:  Metnin içeriği bence ip ile oynanan oyunlar hakkında bilgi vermiş olabilir.

b. Metnin içeriğiyle ilgili tahminleriniz doğru çıktı mı? Tahminlerinizde öne sürdüğünüz gerekçelerin uygun olup olmadığını açıklayınız.
Cevap: Metinle ilgili tahminlerim doğru çıktı. Gerekçelerim de doğru.


2. ETKİNLİK

Belirlediğiniz kelime ve ve kelime gruplarının anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlükten bularak yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu kontrol ediniz.
Cevap:

Kelime: Halat
Tahminim: Kalın ip
Sözlük Anlamı: Çok kalın ip

Kelime: Rakip
Tahminim: Yarışlarda karşı taraf
Sözlük Anlamı: Herhangi bir şeyde birbirini geçmeye,  yenmeye çalışan kimse.

Kelime: Rekabet
Tahminim: Karşı karşıya gelme
Sözlük Anlamı: Aynı amaç için uğraşan iki taraf.

Kelime: Lazer
Tahminim: Keskin ışık
Sözlük Anlamı: Çok güçlü ışık parıltıları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları MEB Yayınları

3. ETKİNLİK

a. Okuduğunuz metinde en çok tekrar eden ve metnin konusunu destekleyen kelimeleri belirleyip örnekteki gibi yazınız.
Cevap: 

  • İp
  • Oyun
  • Amaç
  • Yarışma
  • Takım
  • Rakip
  • Rekabet

b. Yazdığınız kelimelerin metni okumadan metnin içeriğini tahmin etmenizde yeterli olduğunu düşünüyor musunuz? Neden?
Cevap: Yazdığım kelimeler metnin içeriğini tahmin etmemde çok yardımcı oldu. Çünkü bu kelimeler metinde ne anlatıldığını göstermektedir.


4. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden ve deneyimlerinizden hareketle aşağıdaki soruları sözlü olarak cevaplayınız.

1. Metinde hangi oyunlardan bahsedilmektedir? Siz bunlardan hangilerini oynuyorsunuz?
Cevap: Metinde halat çekme, ip çevirme, lazer oyunu ve kedibeşiği oyunlarından bahsedilmektedir. Ben bunlardan halat çekme ve ip çevirme oyunlarını oynuyorum.


2. ”Kedibeşiği” adlı oyunda neden hamlelerimizi önceden düşünmeliyiz? Açıklayınız.
Cevap: İp düğüm olursa ve iple farklı biçimler yapamadığımızda oyun biter. Bu yüzden diğer hamlelerimizi önceden düşünmeliyiz.


3. Metinde anlatılanlarla sizin oynadığınız ip oyunlarının benzer ve farklı yönlerini söyleyiniz. 
Cevap: Metinde anlatılan oyunlardan sadece ip çevirme ve halat çekme bizim oynadığımız oyunlara benzemektedir. Diğer oyunlar bizim oynadığımız oyunlardan farklıdır.


4. Metinden hareketle kuralların bir oyun için neden önemli olduğunu açıklayınız.
Cevap: Kurallar oyunların düzenli ve güzel oynanabilmesi için önemlidir.


5. Metinde verilen oyun isimlerini oyunların içeriğine uygun buluyor musunuz? Neden?
Cevap: Metinde anlatılan oyunların adlarını içeriğine uygun buluyorum. Çünkü oynanış tarzları oyunların adlarını belirtmektedir.


5. ETKİNLİK

a. Metinden iki oyun belirleyerek oyunlarla ilgili istenen bilgileri yazınız.
Cevap: 

Oyunun Adı: Halat Çekme
Oyuncu Sayısı: En az 5 oyuncuyla oynanır.
Oyunun Aracı: Halat
Oyunun Amacı: Takımların ipi kendi tarafına çekip rakip takımın tüm oyuncularının bu sınırı geçmesini sağlamak.

Oyunun Adı: Kedibeşiği
Oyuncu Sayısı: 2 kişiyle oynanır.
Oyunun Aracı: İp
Oyunun Amacı: İpi sırasıyla farklı biçimlere sokmak.


b. İki oyun arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyleyiniz.
Cevap: Bu iki oyun arasında oyuncu sayısı farklıdır. Biri normal ip ile oynanmaktadır. Diğeri halat ile oynanmaktadır. Halat çekme de amaç ipi çekmek fakat kedibeşiğinde amaç ipin şeklini değiştirmektir. Benzerlikleri iki de ip olmasıdır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları MEB Yayınları

KONUŞALIM

6. ETKİNLİK

a. Ailenizde ev dışında yaptığınız etkinlikleri aşağıdaki alanlara yazınız.
Cevap: 

 Ailemle Yaptığım Etkinlikler

Sosyal Etkinlikler: Gezilere katılmak, Pikniğe gitmek, bayram gezmeleri
Eğlenme Amaçlı Etkinlikler: Lunaparka gitmek, konsere gitmek, tatile gitmek
Kültürel Etkinlikler: Kütüphaneye gitmek, Tiyatroya gitmek, müzeye gitmek


b. Yazdığınız etkinliklerden en çok keyif aldığınız etkinliği belirleyiniz. Bu etkinlikte ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Hangi sıklıkta bu etkinliği yapıyorsunuz?
Cevap: Ayda bir defa bu etkinliği yapıyoruz. 

2. Etkinlikte neler yaparsınız?
Cevap: Pastalar, kurabiyeler hazırlıyoruz. Top ve ip alıp hep çok güzel yerlere gidiyoruz.

3. Bu etkinlikte özel bir görev veya sorumluluğunuz oluyor mu? Oluyorsa kısaca açıklayınız.
Cevap: Bu etkinlikte görevlerim hazırlık yaparken anneme ve babama yardımcı olmak. Onlar hazırlık yaparken ben paketliyorum ve eşyaları yerleştirmeye yardımcı oluyorum.

4. Bu etkinliği yaparken ne tür duygular hissediyorsunuz?
Cevap: Bu etkinliği yaparken çok mutlu ve heyecanlı oluyorum.

5. Bu etkinliği diğerlerinden daha fazla sevmenizin sebebi nedir?
Cevap: Bu etkinliği sıklıkla yaptığımız ve ailemle hep beraber yaptığımız için diğerlerinden daha çok seviyorum.


c. Yukarıda yazdıklarınızı da kullanarak ailenizle geçirdiğiniz özel bir günü anlatan konuşma yapınız.
Cevap: Bir bahar günü yine hava çok güzeldi. Babam izinliydi. Pikniğe gitmek bugün için harika olurdu. Erkenden kalktık. Annem mutfakta poğaça ve kurabiyeler yapmıştı. Onun yaptıklarını ben güzelce paketledim ve arabaya yerleştirdim. Babam da oturabilmemiz için sandalyeler ve masa aldı. Ben yine topumu aldım. Babamla piknikte top oynamayı çok seviyorum. Her şey hazır olduktan sonra hep beraber yola çıktık. Çok güzel mis gibi bir dere kenarında piknik yapyık. Çok mutlu oldum. Yine çok eğlendiğim bir gün oldu.


ç. Konuşma sürecinize yönelik aşağıdaki soruları cevaplayınız ve yönergeleri uygulayınız. Bunlardan hareketle güçlü ve zayıf yönlerinizi belirleyiniz.
Cevap:

  • Konuşmanızı yaparken en çok nerede zorlandınız?
    Cevap: Konuşmamı yaparken en çok duygularımı ifade eden kelimeleri seçmekte zorlandım.
  • Konuşurken neler hissettiniz? Bunlar konuşma sürecinizi etkiledi mi?
    Cevap: Konuşurken o günü tekrardan yaşıyormuş gibi hissettim. Çok mutlu oldum. Bu hislerimde konuşmamın daha da etkili olmasını sağladı.
  • Sizce öğretmeniniz konuşmanızda en çok neyi beğenmiş olabilir?
    Cevap: Bence öğretmenim konuşmamda anlatım tarzımı beğenmiş olabilir.
  • Bir sonraki konuşmanızda neleri düzenlemeniz gerektiğini not ediniz.
    Cevap: Bir sonraki konuşmamda duygularımı daha iyi ifade edeceğim.
  • Yaptığınız Konuşmayla ilgili öğretmeninizin de geri bildirimlerini alırız.
    Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları MEB Yayınları

7. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki görseli inceleyerek görselle ilişkili kavramları işaretleyiniz.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları MEB Yayınları


b. İşaretlediğiniz kavramları neden seçtiğinizi görseldeki ayrıntılardan örnekler vererek açıklayınız.
Cevap: İşaretlediğim kavramları dostluklar arasındaki saygı, sevgi ile bağlı olmasından dolayı seçtim. Dostlarımızla oyunlar oynarız, güze iletişimler kurarız. Bu sayede hem daha iyi oyunlar oynarız hem de dostluğumuz devam eder.


8. ETKİNLİK

a. Aşağıda virgülün farklı amaçlarla kullanıldığı cümleler verilmiştir. Bu cümlelerde yay ayraç içindeki virgüllerin hangi amaçla kullanıldığını belirleyiniz. Virgülün aynı amaçla kullanıldığı cümleleri gruplandırınız. Gruplarınızı oluşturan cümlelerin numaralarını, virgülün kullanım amacını ve örneklerden hareketle oluşturabileceğiniz kuralı tablolardaki uygun alanlara yazınız.
Cevap:

1. Grup: (1-5) Anlam bozukluğunu ortadan kaldırmak için kullanılmıştır.
2. Grup: (3-6-8) Kelimelerin anlamlarını güçlendirmek için kullanılmıştır.
3. Grup: (7-9) Önündeki kelimeyi vurgulamak için kullanılmıştır.
4. Grup: (2-4) Sıralı kelimeleri ayırmak için kullanılır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları MEB Yayınları

1. Grup:

  • Cümle numaraları: 1,5 
  • Kullanım amacı: Anlam bozukluğunu ortadan kaldırmak için kullanılmıştır.
  • Kural: Kelimeyi öncekinden ayırmak, bütünlüğü sağlamak.

2. Grup

  • Cümleler: 3-6-8
  • Kullanım Amacı: Kelimelerin anlamlarını güçlendirmek için kullanılmıştır.
  • Kural: Sürekli tekrarlanan kelimelerin arasında kullanılır.

3. Grup

  • Cümleler: 7-9
  • Kullanım Amacı: Önündeki kelimeyi vurgulamak için kullanılır.
  • Kural: Hitap edilen kelime önüne kullanılır.

4. Grup

  • Cümleler: 2-4
  • Kullanım amacı: Sıralı kelimelerin arasında kullanılmıştır.
  • Kural: Sıralı kelimeleri anlam bozukluğu olmaması adına ayırır.

b. Aşağıdaki alana virgülün kullanımı ile ilgili oluşturduğunuz her bir kural için birer örnek yazınız.

1.  Kural için örneğim: Öğretmenimiz, çantalarımızı sıranın yanına koymamızı istedi.

2. Kural için örneğim: Sürekli iş, iş, iş yapıyorsun.

3. Kural için örneğim: Canım Arkadaşım, nasılsın?

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları MEB Yayınları

10. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki metinden büyük harflerin kullanım alanlarından bazılarının örnekleri verilmiştir. Metni inceleyiniz ev büyük harflerin benzer kullanımlarını gruplandırınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları MEB Yayınları<

Özel İsimler: Boncuk, Maviş
Gün, ay, hafta isimleri: Haziran, Pazar, Cuma
Ülke veya şehir isimleri: Türkiye, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
Ünsan İsimleri: Vali BEY, Şehit Şenay Aybüke Yalçın.


b. Oluşturduğunuz gruplardan hareketle büyük harflerin kullanımıyla ilgili kurallar oluşturup aşağıya yazınız.
Cevap: 


c. Aşağıda verilen cümleleri büyük harflerin kullanımına dikkat ederek ve noktalama işaretlerini uygun yerlere koyarak yeniden yazınız.
Cevap:

  • aslı ceren ve mehmet körebe oynuyor
    Aslı, Ceren ve Mehmet körebe oynuyor.
  • okulumuzda 21 haziran salı günü akıl oyunları turnuvası başlıyor
    Okulumuzda 21 Haziran Salı günü akıl oyunları turnuvası başlıyor.
  • aysel köpeği fındıkla sahilde oynuyordu
    Aysel, köpeği Fındık’la sahilde oynuyordu.
  • çocuk oyunları şenliği için azerbaycan cumhuriyetine gidiyoruz
    Çocuk oyunları şenliği için Azerbaycan Cumhuriyetine gidiyoruz.
  • okulumuza gelen doktor ahmet bey oyunların çocuklar için önemini anlattı
    Okulumuza gelen Doktor Ahmet Bey, oyunların çocuklar için önemini anlattı.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları MEB Yayınları

11. ETKİNLİK

a. Arkadaşlarınızla oynarken en çok eğlendiğiniz geleneksel oyun hangisidir? Söyleyiniz.
Cevap: Arkadaşlarımla oynarken en çok birdirbir oynarken eğeleniyorum.


b. Karekodu okutarak çoklu ortamı izleyiniz.
Cevap


c. İzlediğiniz çoklu ortamda oyunlarla ilgili verilen bilgileri aşağıdaki yönergeler doğrultusunda sınıflandırınız.

  • Çoklu ortamdaki bilgilerden nelerin sınıflandırılabileceğinizi belirleyiniz.
  • Bilgileri örnekteki gibi sınıflandırıp aşağıdaki tabloya yazınız.
  • Yaptığınız sınıflandırmaya örnekteki gibi başlık koyunuz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları MEB Yayınları


ç. Yaptığınız sınıflandırmayı da kullanarak farklı coğrafyalarda benzer oyunların oynanmasıyla ilgili bir konuşma yapınız.
Cevap:

d. Aşağıdaki soruları izlediğiniz çoklu ortamdan hareketle cevaplayınız.

İzlediğiniz çoklu ortamdaki karşılaştırılabilir unsurlar neler olabilir? Söyleyiniz.
Cevap: Bu ortamda karşılaştırılabilecek unsurlar ülkeler ve oyunlardır.

Çoklu ortamda tanıtılan iki oyun seçiniz. Seçtiğiniz oyunların benzerlik ve farklılıkları nelerdir?Yazınız.
Cevap: Ben en çok Karmoça ile Mendil Kapmacayı sevdiğimden dolayı bu oyunları seçtim. Her iki oyunda oyuncuların hızına bağlı olarak oynanması benzerdir. Ama mendil kapmaca oyunu ile Karmoça’da farklı oyun aletleri kullanılır.

Karşılaştırdığınız oyunlardan hangisini beğendiniz? Nedenleriyle söyleyiniz.
Cevap: En çok Karmoça’yı sevdim çünkü kendi oyunlarımızı zaten biliyor ve seviyoruz ama farklı oyunları oynamayı hep daha çok severim.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları MEB Yayınları

e. İzlediğiniz çoklu ortamdan alınan aşağıdaki görselleri inceleyip görsellerle ilgili soruları cevaplayınız.

Görsellerde alt yazı kullanılmasının amacı nedir? Bu tür çoklu ortamlarda alt yazı kullanılmasının başka hangi faydaları olabilir? Yazınız.
Cevap: Görsellerde alt yazı kullanılması farklı dilleri bilmediğimiz için anlamamız gerektiğinden dolayı yazılmıştır. Bu alt yazılar işitme engeli olanlar için oldukça faydalı olmaktadır. 

İzlediğiniz çoklu ortamda yukarıdaki görsel ve benzerleri hangi görevi yerine getirmektedir? Bu tür bir görselin olmaması bir eksiklik oluşturur mu? Neden?
Cevap: İzleyeceğimiz ortamın içeriğinden bahsetme ve desteklemek için kullanılmaktadır.


f. İzlediğiniz çoklu ortamdan yazı, ses, müzik, video, görsel gibi unsurlardan birini çıkarmanız gerekseydi hangisini çıkarırdınız? Neden? Yazınız.
Cevap: İzlediğim çoklu ortamdan müziği çıkarmak isterdim. Daha sakin ve anlaşılır olacağını düşünüyorum.


g. Tema sonunda yer alan “Dinleme/İzleme Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”ni kullanarak dinleme/izleme sürecindeki güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi tespit ediniz. Sonraki etkinliklerde bu yönlerinizi geliştirmeye çalışınız.
Cevap: 


ğ. Karekodu okutarak “Oyun Dünyamız” adlı etkileşimli içeriği yönergeler doğrultusunda tamamlayınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları MEB Yayınları

12. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki elektronik postayı inceleyiniz. Elektronik postada bulunan “Kime” bölümüne kendi elektronik posta adreslerinizi yazınız.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları MEB Yayınları

b. Arkadaşınız Hatice’den gelen bu elektronik postaya aşağıdaki yönergeleri göz önünde bulundurarak bir cevap yazınız.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları MEB Yayınları


c. Yazdığınız e postayı arkadaşınıza göndermeden önce oluşturduğunuz metnin oyunu tanıtması ve iletişim sürecini devam ettirmesi açısından kontrol ediniz. Varsa gerekli düzenlemeleri yapınız. Oyunu tanıtması ve iletişim sürecini devam ettirmesi açısından kontrol ediniz. Varsa gerekli düzenlemeleri yapınız.

ç. Yazınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.

d. Yazma sürecinizi tema sonundaki ” Yazma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”ni kullanarak değerlendiriniz.


BU GÖREV BİZİM

Geleneksel çocuk oyunlarını ve bunların kültürümüzdeki önemini araştırınız. Edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.
Cevap: Geleneksel çocuk oyunları geçmişten gelen oyunlar olduğu için oldukça önemlidir. Kültürümüzü bu günlere taşımak ve onları hala yaşatmak çok güzel. Geleneksel çocuk oyunları; sek sek, birdirbir, körebe, saklambaç, yakan top ve ip atlamadır.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.