Cevap Yaz
17 Kasım 2022, 21:04 - Seher Yazdı

5. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe)

5. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe) 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 5. Tema Değerlendirme Soruları konusuna ait çeşitli testlerin ve çalışmaların bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 160-161-162 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe)

5. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları ve Çalışmaları 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 160-161-162. Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

A. Kimler doğru söylüyor?
Mustafa ve arkadaşları yukarıdaki paragraftan çıkardıkları sonuçları söylemektedir. Onların söylediklerini okuduktan sonra aşağıdaki boşluğu doldurunuz.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 160  Cevapları Anıttepe Yayıncılık

Cevap:
Yukarıdaki çocuklardan ..MUSTAFA ve İREM.. paragraftan doğru sonuçlar çıkarmıştır. ..EZGİ ve ORHUN’un.. ise paragraftan çıkardığı sonuçlar doğru değildir çünkü ..İnsanları ihtiyacımız için kullanamayız….


B. Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.

1. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde verilen bilgiler doğru ise cümlenin başına “D”, yanlışsa ”Y” yazınız.
Cevap:

(D) “Festival öylesine kalabalıktı ki iğne atsan yere düşmezdi.” cümlesinde abartma sanatına başvurulmuştur.

(Y) ”Mezuniyet gecesi için kırmızı, uzun bir elbise giymişti.” cümlesindeki “kırmızı” kelimesinin eş anlamlısı “kara”dır.

(D) Eğik çizgi tarihlerde gün, ay ve yılı ayırmak için kullanılır.

(Y) “Bu yıl baharı memleketimde yaşamak için geldim .” cümlesinde karşılaştırma anlamı vardır.

(Y) “Yine erkenden uyumuşsun.” cümlesindeki “uyumuşsun” kelimesinin zıt anlamı “uyumamışsın” dır.


2. Duygusal anlatımın söz konusu olduğu cümlelerin başına “☺” , duygusal anlatımın olmadığı cümlelerin başına “☹” koyunuz.
Cevap:

() Aziz Sancar’ın Nobel Ödülü’nü almasıyla tüm ülke sevinç gözyaşlarına boğuldu.
(☹) Elindeki kitabı üç günde bitirdi.
(☹) Okul gezilerine katılmaya çalışıyordu.
(☹) Emeğinin karşılığını bir gün mutlaka alacaktı.
(☺) Göçmen ailelerin hâli gerçekten içler acısı.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

C. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1) Sevgili öğrenciler; anlatıma akıcılık, çekicilik katan, çoğunun gerçek anlamından ayrı bir anlamı bulunan kalıplaşmış sözcük grubuna deyim denir. Bu açıklamama göre tahtaya yazdığım kaçıncı cümlede deyim kullanılmamıştır?
Cevap: B 


2. “Bakmak” kelimesi aşağıdaki cümlelerin hangisinde “bakışı bir şeyin üzerine çevirmek, seyretmek, gözlemek” anlamlarından herhangi biriyle kullanılmamıştır?
Cevap: A Pencereden sokakta oynayan çocuklara bakıyoruz. 


3. I. Oyun, çocukların en önemli eğitim aracıdır.
II. Oyunlar sayesinde kendimizi geliştirebiliriz.
III. Oyun, çocukları hayatın gerçekliğinden uzaklaştırır.
IV. Oyun kimi zaman öğretmenimiz olur.
Yukarıdaki cümlelerden hangisi anlamca diğerlerinden farklıdır?
Cevap: C 


4. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde eğik çizgi yanlış kullanılmıştır?
Cevap: D Ankara/ İstanbul arası hızlı tren sayesinde artık 3 saatmiş.


5. “Trafik işaret ve levhalarını korumak vatandaşlık görevidir. Bu kara yolunda trafik işaret ve levhaları zarar gördüğü için çok kaza olmaktadır.” Aşağıdaki cümlelerden hangisi bu parçadaki altı çizili sebep-sonuç ifadesiyle aynı anlamda kullanılmıştır?
Cevap: B  Bahar yağmurları aylardır sürdüğü için hayat olumsuz etkilendi. 


6. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yay ayraçla belirtilen yere tırnak işareti getirilmelidir?
Cevap: A  ( ) Kendi Gökkubbemiz ( ) şarin en sevdiğim kitabıdır. 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

Ç. Aşağıdaki afişi inceleyiniz.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 162

1. Afişte neler görüyorsunuz? Yazınız.
Cevap: Toplu taşımaya binen bir yaşlı ve yer vermeyen bir gençlik görüyorum.

2. Afişte verilmek istenen mesaj nedir?
Cevap: Nasılsa başkası yapar diye kendi yapmamız gereken şeyler için beklememeliyiz.

3. Afişi etkileyici buldunuz mu? Nedeniyle açıklayınız.
Cevap: Etkileyici buldum çünkü yaptığımız yanlışı görmüş olduk.

4. Vatandaş olarak toplumda birbirimize saygılı olmayı gerektiren bir afiş hazırlamak isteseydiniz afişinizde nelere yer verirdiniz? Niçin?
Cevap: Her yaşa uygun olacak şekilde uygun görsellerle zenginleştirip bir afiş tasarlardım. 

5. Tasarladığınız afişinizi aşağıya çiziniz.
Cevap: 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 162 Ders Kitabı Cevapları

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.