Cevap Yaz
29 Kasım 2022, 13:38 - Sena Yazdı

Karagöz Kibarlık Öğreniyor Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe)

Karagöz Kibarlık Öğreniyor Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe) 2022-2023 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Karagöz Kibarlık Öğreniyor metnine ait çalışmalarının bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-167-168-169-170-171 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

Karagöz Kibarlık Öğreniyor Metni Cevapları (5. Sınıf Türkçe Anıttepe)

Karagöz Kibarlık Öğreniyor Metni Cevapları ve Çalışmaları 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa 164-167-168-169-170-171. Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Eğlenmek ve hoş vakit geçirmek için neler yapıyorsunuz?
Cevap: Eğlenmek için arkadaşlarımla, ailemle oyunlar oynuyor, vakit geçiriyorum, müzik dinliyorum ve resimler yapıyorum.


2. Etrafınızda yapmacık konuşan kişiler var mı? Bu kişilerin konuşması sizi nasıl etkiliyor? Açıklayınız.
Cevap: Etrafımda yapmacık kişiler yok ama olsaydı yanlarında kendimi çok rahatsız hissederdim.


3. Hacivat ve Karagöz oyunları ile ilgili araştırma sonuçlarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Karagöz, Hacivat oyunu perde arkasında oynatılan gölge oyunudur. Tam olarak ne zaman çıktığı belli değildir. Kurgusal ve hayalidir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

1. Etkinlik

a) Aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını sözlükten bulup yazınız.
Cevap: 

Münasip: Uygun, yerinde.

Konak: Avlusu olan, birden fazla katı olan, çok odalı büyük ev.

Alay etmek: Birinin, bir şeyin kusurlu durumuydu dalga geçmek. 

Halt etmek: Uygunsuz bir şey yapmak, söylemek.


b) Bu kelimeleri öğrendiğiniz anlamıyla birer cümlede kullanınız. Cümleleri defterinize yazınız.
Cevap: 

  • Babam ayrı eve çıkmamı münasip bulmadı.
  • Yeni bir konağa taşındık.
  • Çocuklar birbiriyle alay ediyordu.
  • Arkadaşıma izinsiz gittiğim için annem ”iyi halt ettin” dedi.

2. Etkinlik

a) Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1. Hacivat, Karagöz’e ne öğretmek istemektedir?
Cevap: Hacivat, Karagöz’e kibar olmayı öğretmek istemektedir.


2. Karagöz , Hacivat’ın sözlerini doğru anlıyor mu? Hacivat, bu durum karşısında Karagöz’e nasıl davranıyor?
Cevap: Karagöz , Hacivat’ın sözlerini doğru anlamıyor. Hacivat, bu durum karşısında Karagöz’e doğrusunu tekrar söylüyor.


3. Karagöz ve Hacivat arasında geçen konuşmalardan en çok beğendiğiniz bölüm hangisidir? Nedeniyle açıklayınız.
Cevap: Karagöz ve Hacivat arasında geçen konuşmalardan en çok Karagöz’ün “Evet efendim, öyledir efendim, münasiptir efendim.” dediği kısmı beğendim.


b) Okuduğunuz metinle ilgili iki soru yazınız. Yazdığınız soruları arkadaşlarınızdan cevaplamalarını isteyiniz.
Cevap:

  • Hacivat neden sinirlenmiş?
  • Karagöz Hacivat2ın söylediklerini nasıl anlamış?

3. Etkinlik

a) Okuduğunuz metinde Hacivat’ın Karagöz’e kibarlık öğretme yöntemini doğru buluyor musunuz? Yazar, kibarlık öğretme yöntemini neden bu şekilde kullanmış olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Hacivat’ın yöntemini doğru bulmuyorum. Çünkü kibarlık ezber yaparak öğrenilebilecek bir şey değildir. 


b) Hacivat’ın yerinde siz olsaydınız Karagöz’e kibar olmayı nasıl öğretirdiniz? Açıklayınız.
Cevap: Hacivat’ın yerinde olsaydım Karagöz’e kibar olmayı ona bilgi vererek, kibarlığın nasıl yapıldığını göstererek ve öyle ortamlara götürerek öğretirdim.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

4. Etkinlik

Kibar olmak insan ilişkilerinde niçin önemlidir? Günlük hayattan örnekler veriniz.
Cevap: Kibar olmak insan ilişkilerinde iletişimi güçlendirir. Kibar yaklaştıkça kibarlık görürüz. Örneğin komşumuzu gördüğümüzde selam verip halini hatırını sorarsak oda bizimle nasıl olduğumuzla ilgilenir her zor durumda yardımımıza koşar.


5. Etkinlik

Okuduğunuz metinden yola çıkarak Hacivat ve Karagöz’ün kişilik özelliklerini yazınız.
Cevap: 

Hacivat: Saygılı, kibar.
Karagöz: Görgüsüz, alaycı.


6. Etkinlik

Aşağıdaki kelime ve kavramlardan birini seçiniz. Seçtiğiniz kelimenin kullanılma durumuna uygun bir konuşma yapınız.
Cevap: ”Eline sağlık” yemeğini yediğimiz, emeğini gördüğümüz kişiye söylenebilecek en güzel kibarlıktır. Yemeğini yediğimiz, emeğini gördüğümüz kişinin bu şekilde hoş tutabilir ve iltifat edebiliriz.


7. Etkinlik 

b) Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yeri doldurunuz.
Cevap: Yukarıdaki metinde yay ayraç, olayların gerçekleştiği alan hakkında bilgi vermek amacıyla kullanılmıştır.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

8. Etkinlik

 a) Aşağıdaki Hacivat ile Karagöz metnini okuyunuz. Metindeki boşluklara, verilen kelimelerden uygun olanları yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları Anıttepe Yayıncılık


b) Yazılarınızda ve konuşmalarınızda kullandığınız kelimelerin Türkçe olmasına dikkat ediyor musunuz? Örneklerle açıklayınız.
Cevap: Dikkat ediyorum. Çünkü Türkçemiz varken yabancı kelimeler kullanmayı Türkçemize hakaret olarak görüyorum.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

9. Etkinlik

Aşağıdaki kelimeleri inceleyip ilgili soruları cevaplayınız.

a) Yukarıdaki kelimeler hangi ünsüzlerle bitmiştir? Bu ünsüzlerin ortak özelliği nedir?
Cevap: Bu kelimeler “p, k, s, f, ş, ç” ünsüzleriyle bitmiştir. Bu ünsüzlerin ortak özelliği sert ünsüz olmalarıdır.


b) Yukarıdaki kelimelerin aldığı ekler hangi ünsüzlerle başlamıştır? Bu ünsüzlerin özelliği nedir?
Cevap: “d, c, g” ile başlamıştır. Bunlar yumuşak ünsüzdür.


10. Etkinlik

a) Aşağıdaki cümlelerde ünsüz benzeşmesinin olduğu kelimelerin altını çiziniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları Anıttepe Yayıncılık


b) Ünsüz benzeşmesine örnek kelimelerin olduğu cümleler yazınız.
Cevap: 

  • Soruların cevabını kitaptan bulmuş.
  • Doktoru ayakta bekledik.
  • Köpek evden kaçtı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

11. Etkinlik

a) Aşağıda giriş kısmı verilen hikâyeyi spor ve sağlığın önemini vurgulayacak şekilde tamamlayınız. Yazdığınız hikâyeye başlık koyunuz.
Cevap: 

SPORDA SAKATLANMA

Ahmet, arkadaşlarıyla okulun futbol sahasında oynuyordu. Bir ara yanlışlıkla top yerine karşı takımın oyuncularından birinin bacağına vurdu. Oyuncu acı içinde yere düştü. Belli ki canı yanmıştı. Bacağı kırılmış bile olabilirdi. Ahmet paniğe kapıldı ne yapacağını şaşırdı.

İlk şaşkınlığını atıp kendine gelince hızla arkadaşına yöneldi ve elini tuttu. Bacağını yokladı neresinin acıdığını sordu. Arkadaşına kımıldamadan durmasını öğretmenlerini çağıracağını söyledi. Gidip beden öğretmenlerine durumu anlatarak yardım etmelerini istedi. Bahçeye gelen öğretmen yaralanan arkadaşını hastaneye götürdü. Bacağı incindiği için sargıya alınan arkadaşının evine giderek özür diledi ve geçmiş olsun dileklerini iletti.


BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

İlk yardım ile ilgili araştırma yapınız.
Cevap: İlk yardım, sağlık görevlileri olay yerine gelene kadar hastanın hayatını kurtarmaya yönelik yapılacak hareketlerdir. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.