6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 169-170-171-173-174-175-177. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 169-170-171-173-174-175-177. Sayfa Cevapları 1. KİTAP

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 169-170-171-173-174-175-177. Sayfa Cevapları 1. KİTAP 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Işığın Soğurulması konusunun bulunduğu 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 169-170-171-173-174-175-177 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6.Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı 169-170-171-173-174-175-177. Sayfa Cevapları 1. KİTAP Işığın Soğurulması

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları MEB Yayınları

Pekiştirme İstasyonu-7

Aşağıda verilen ifadelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar verelim. İfade doğru ise “D” yanlış ise “Y” kutusunu işaretleyelim.
Cevap:

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik İstasyonu-17

Sorular
1. Bazen satın aldığımız giysinin renginin evde mağazadakinden farklı olduğunu görebiliriz. Bu durumun sebebi nedir? Fikirlerimizi yazalım.
Cevap: Bu durumun sebebi ışığın renginin ve gücünün farklı olmasıdır.

2. Nesnenin yeri değiştirildiğinde renginin farklı algılandığı durumlarla karşılaştınız mı? Örnekler verelim.
Cevap: Güneş ışığında mavi görünen bir tişört, evin sarı ışığında yeşilimsi görünebilir. Beyaz duvar, gündüz doğal ışıkta bembeyaz görünürken akşam sarı lambada krem rengi gibi görünebilir.


Etkinlik İstasyonu-18

Etkinliğin Yapılışı

Asetat kâğıdını makas yardımıyla el fenerinin camı büyüklüğünde bir daire şeklinde keselim.
Kestiğimiz asetat kâğıdını el fenerinin cam bölümüne bant ile yapıştıralım.
Cisimleri güneş ışığı altında inceleyelim. Hangi renkte gördüğümüzü tabloya yazalım.
Daha sonra sınıfta karanlık bir ortam oluşturalım.
Cisimleri kırmızı ışık altında inceleyelim. Hangi renkte gördüğümüzü tabloya yazalım.
Cevap:

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları MEB Yayınları


Değerlendirme

Gözlemlerimize göre cisimlerin siyah, beyaz veya farklı bir renkte görünmesini etkileyen nitelikler neler olabilir? Tanımlayalım.
Cevap: Cisimlerin farklı renkte görünmesinin sebebi ışığın yansıtma, soğurtma ve geçirme özellikleriyle alakalıdır. Maddenin üzerine ışığın yansıtırsa beyaz, tamamını soğurursa siyah olur.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik İstasyon-19

Cisimleri hangi renkte gördüğümüzü tabloya kaydedelim.
Cevap:

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları MEB Yayınları


Değerlendirme

Verilerimize göre cisimlerin siyah, beyaz veya renkli görünmesinin ışığın soğurulması ve yansımasıyla ilişkisini açıklayalım.
Cevap: Cisim kendi rengindeki ışığı yansıtır, diğerlerini soğurur. Siyah cisim her ışığı soğurduğu için her zaman siyah görünür. Beyaz cisim ise tüm ışığı yansıtır bu sebepten de ya aldığı ışığın renginde ya da beyaz renkte görünür.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları MEB Yayınları

Pekiştirme İstasyonu-8

Bazı cisimlere beyaz, kırmızı ve yeşil renk ışık ışınları gönderiliyor. Bu ışınların yansıma ve soğurulma durumları aşağıdaki gibi gerçekleşiyor.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları MEB YayınlarıBu cisimlerle ilgili verilen aşağıda verilen ifadelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek ilgili oklar yönünde ilerleyelim.
Cevap:

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik hatasız olarak tamamlandığında hangi çıkışa ulaşılır?
Cevap: 7. çıkışa ulaşılır.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları MEB Yayınları

Pekiştirme İstasyonu- 9

Tabloda bazı cisimler ve bu cisimleri aydınlatan farklı renkteki ışık kaynakları verilmiştir. Karanlık ortamda, bu ışık kaynakları altında cisimlerin hangi renkte görüneceklerini yazalım.
Cevap:

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları MEB Yayınları


Etkinlik İstasyonu-20

Sorular
1. Kışın güneşli günlerde evinizin güneş ışığı alan odalarının güneş ışığı almayan odalarına göre daha sıcak olduğunu fark etmişsinizdir. Bu durumun sebebi nedir?
Cevap: Güneş ışığı alan odalar ışığı soğurur ve ısısını alır. Güneş ışığı almayan odalar ise bu enerjiyi almadığı için daha serin olur.

2. Plajda gölgede kalan kumun güneş altında kalan kuma göre daha serin olmasının nedeni nedir?
Cevap: Gölgede kalan kum ışık almadığından daha serin kalır, ama güneşin altında güneş ışığını soğurur ve ısınır.

3. Arkadaşlarımızla günlük yaşamda güneş enerjisinin kullanıldığı alanlara örnekler verelim. Örnekleri arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Güneş enerjili su ısıtıcıları, güneş enerjili lambalar ve güneş panelleriyle elektrik enerjisi üretimi gibi alanlarda kullanılır.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları MEB Yayınları

Performans İstasyonu

Güneş enerjisinin günümüzdeki kullanım alanları ve sağladığı avantajlar ile ilgili olarak güvenilir kaynaklardan araştırma yapalım.
Güneş enerjisinin gelecekte kullanımına ilişkin fikirler üretelim, fikirlerimizi aşağıya yazalım.
Cevap: Güneş enerjisi gelecekte telefon şarjlarında, arabaların yolda giderken kendi kendini şarj etmesinde ve trafik lambalarının enerjisini güneşten karşılaması gibi teknolojiler yaygınlaşabilir.


Yazdığımız fikirleri arkadaşlarımızla paylaşalım ve onların görüşlerini alalım.
Güneş enerjisi kullanımının yaygınlaşmasının insanlara ve doğaya sağladığı faydaları sorgulayalım. Bununla ilgili fikirlerimizi aşağıya yazalım.
Cevap: Güneş enerjisi çevreye zarar vermeyen, sınırsız ve herkesin kullanımına eşit miktarda açık olmasından dolayı kullanılabilir. Bu enerjiyi kullanarak doğaya zarar veren fosil yakıtların kullanımını azaltarak doğayı korumuş oluruz.


Yazdığımız fikirleri arkadaşlarımızla paylaşalım ve onların görüşlerini alalım.
Gelecekte güneş enerjisinden nasıl yararlanılabileceğine ilişkin özgün fikirler üretelim.
Fikirlerimizi aşağıya yazalım.
Cevap: Çok ufak ancak oldukça güçlü enerji üreten bir güneş paneli tasarlayabiliriz. Bu paneller bir kablo aracılığı ile cihazlara bağlayarak enerji üretebiliriz.


Fikirlerimizi tasarıma dönüştürüp aşağıdaki alana çizelim.
Cevap:

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları MEB Yayınları

Bölüm Sonu İstasyonu-3

Bir bilim müzesindeki ışık ve yansıma konusunda deneyimler kazandıracak karanlık bir koridora çeşitli nesneler yerleştiriliyor. Tünelin duvarları siyah renktedir.
6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları MEB Yayınları

1. Buna göre aşağıdaki sorulara cevap verelim.
a. Bu koridora sırayla kırmızı, yeşil ve mavi ışık kaynakları ile girilip bitiş noktasına kadar ilerlenmesi ve cisimlerin görülme durumlarına göre kodlama yapılması isteniyor. Kodlama kartındaki cisimlerden görülenlerinin altına “1” görülmeyenlerin altına “0” yazılarak kodlama işleminin tamamlanması isteniyor.
Bu koridorda ilerlediğimizi düşünerek aşağıdaki kodlama kartlarını dolduralım.
Cevap:

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları MEB Yayınları


b. Hangi renk ışık veren el feneri ile koridordan geçilseydi bütün cisimler kendi renginde görülebilirdi?
Cevap: Beyaz


c. Koridordaki cisimlerin üçü de hangi renk olsaydı cisimlere üç farklı el feneri ile bakıldığında kodlama kartlarının üçü de sıfır ile kodlanırdı?
Cevap: Siyah


2. Beyaz ışığı oluşturan renkler hangileridir?
Cevap: Kırmızı – Turuncu – Sarı – Yeşil – Mavi – Lacivert – Mor

3. Güneş enerjisinin teknolojideki kullanım alanları nelerdir? Örnek verelim.
Cevap: Güneş panelleri, şarj aletleri ve arabaları örnek verebiliriz.

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf